Beantwoord

factuur klopt niet na verlengen sim only abo

• 21 januari 2019
  • 6 reacties
  • 465 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
Na verlengen van mijn abo krijg ik ineens een factuur met belkosten en er bovenop belkosten uit de vorige maand. Die ik dus al had betaald.....
icon

Beste antwoord door David 22 januari 2019, 12:20

Hoi Yhuijb,

Ik heb het gelijk voor je nagekeken en geef je hier graag meer tekst en uitleg over!

Je hebt inderdaad verlengd en dat abonnement is op 31 oktober 2018 van start gegaan. De factuur erna zag er iets anders, doordat er een wijziging was doorgevoerd op het abonnement (de verlenging). De factuur daarna heeft een klein bedrag aan overige kosten door een servicenummer, maar jouw vraag gaat in dit geval om de factuur van 8 januari.

Je betaalt de bundels van jouw abonnement altijd een maand vooruit. Op de factuur erna worden eventuele overige kosten echter nog berekend. In jouw geval ben je op 19 december door jouw 300 belminuten gegaan en heb je buiten de bundel gebeld. Deze overige kosten zijn in rekening gebracht en daardoor is de factuur hoger uitgevallen.

Als je naar jouw My T-Mobile gaat, onder het kopje 'Facturen', kun je de factuur downloaden. Je ziet dan welke kosten er zijn gemaakt en je kunt in de specificatie de details van de gesprekken zien.

Hopelijk is het zo duidelijk, maar als je nog vragen hebt, dan horen we het graag van je!
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hoi Yhuijb,

Ik heb het gelijk voor je nagekeken en geef je hier graag meer tekst en uitleg over!

Je hebt inderdaad verlengd en dat abonnement is op 31 oktober 2018 van start gegaan. De factuur erna zag er iets anders, doordat er een wijziging was doorgevoerd op het abonnement (de verlenging). De factuur daarna heeft een klein bedrag aan overige kosten door een servicenummer, maar jouw vraag gaat in dit geval om de factuur van 8 januari.

Je betaalt de bundels van jouw abonnement altijd een maand vooruit. Op de factuur erna worden eventuele overige kosten echter nog berekend. In jouw geval ben je op 19 december door jouw 300 belminuten gegaan en heb je buiten de bundel gebeld. Deze overige kosten zijn in rekening gebracht en daardoor is de factuur hoger uitgevallen.

Als je naar jouw My T-Mobile gaat, onder het kopje 'Facturen', kun je de factuur downloaden. Je ziet dan welke kosten er zijn gemaakt en je kunt in de specificatie de details van de gesprekken zien.

Hopelijk is het zo duidelijk, maar als je nog vragen hebt, dan horen we het graag van je!
Nou David, ik twijfel aan deze uitleg. Op de factuur van 6 dec koop je dus 300 belminuten. Dat verbruik vindt ik terug op de factuur van 8 januari. Daar zie ik wat ik heb gebeld. En dan haal ik de 300 minuten niet.
Daarbij komt nog de vraag waarom ik geen waarschuwing krijg als ik over mijn bundel heen ga.
Graag reactie,

Yvonne
En met twijfel over uitleg wil ik je niet beledigen hoor.
Reputatie 7
Badge +20
Hi @Yhuijb,

Geen zorgen hoor, voel me niet snel beledigd! 😄

Als je alle gesprekken bij elkaar optelt én daarbij ook rekening houdt met de afronding van minimaal één minuut (een gesprek van 10 seconden wordt dus afgerond op 1 belminuut), dan kom je boven de 300 belminuten uit. Daarna kost het €0,30 per minuut (ook weer met afronding van minimaal één minuut) en daar zijn de overige kosten van afkomstig.

Er zit geen waarschuwing op het verbruik van de belbundel, maar je kunt dit altijd zelf controleren via de My T-Mobile App en website. Op die manier kun je altijd controleren hoeveel belminuten je nog over hebt van de 300 minuten waar je de maand mee start.

Mocht je nog andere vragen voor me hebben, dan hoor ik het van je!
Hallo,
ik heb begin augustus mijn Sim only abonnement verlengd alleen op mijn factuur over augustus lijken nu dubbele abonnementen in rekening te zijn gebracht. Ze sluiten niet op elkaar aan maar overlappen. Dat is niet de bedoeling. Ook krij ik nog voor de volle maand €1,49 beveiliging doorberekend terwijl ik die optie had uitgevinkt. Graag ontvang ik een snelle en duidelijke reactie.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Haras,

Ik heb momenteel geen toegang tot je gegevens dus kan ik je niet verder helpen. Kun je mij een privébericht sturen met je 06-nummer, naam, geboortedatum, adres en laatste 4 cijfers van je IBAN? Dan kijk ik graag met je mee!

Reageer