Vraag

Factuur met buitenlands nummer

• 2 november 2019
  • 3 reacties
  • 249 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Hoi, Ik heb een vraagje omtrent een factuur van mijn dochter. Wij zien dat er ineens gebeld is vanuit NL naar Marokko. 

We weten zeker dat we niet gebeld hebben maar mijn dochter gaf aan een paar keer een buitenlandse nummer kort te hebben opgenomen. Ik ga er vanuit dat het een scam is geweest.

Inmiddels is het bedrag al betaald aan T-Mobile.

Mijn vraag is of er nog iets tegen te doen valt? Ergens melden? Aangifte?

Ik hoor het graag,

Mehdi

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi Mehdi,

Dat is dan inderdaad wel een negatieve verrassing, zo'n hogere factuur! 

Ik heb dit gelijk even gecheckt en zie wel terug dat er daadwerkelijk op 2 verschillende data is teruggebeld naar deze nummers. Een scam werkt niet bij het alleen opnemen van een onbekend nummer, er moet dan ook echt worden teruggebeld. Op dat moment begint dan de teller te lopen. Ik zie terug dat er ook een gesprek is geweest van 1,5 uur, weet je dochter hoe dit is gebeurd? Het is dan niet even een gesprek “Oeps, ik heb per ongeluk teruggebeld, ik hang gauw op”, dus ik ben wel benieuwd wat daar toen is gebeurd.

Ik hoor het graag van jullie en dan help ik weer verder!

Beste David. Dank voor de snelle reactie. Ja dat had ik ook gezien en nagevraagd. Vermoedelijk heeft ze niet goed opgehangen. 

Is het mogelijk om via een pm dit gesprek voort te zetten?

Mvg, Mehdi 

Reputatie 7
Badge +20

Hi Mehdi,

Dat is prima, je kunt via mijn profiel een privébericht sturen met aanvullende informatie. Ik kom er dan zo spoedig mogelijk bij je op terug.

Reageer