Beantwoord

Factuur specificatie

• 10 mei 2016
  • 7 reacties
  • 189 Bekeken

Bij mijn laatste factuur stonden in de specificatie 3 telefoongesprekken naar een normaal nummer, dus geen 900 of 800 of wat dan ook. Gewoon een 0774677... Ik heb nog ruimschoots minuten over en toch factureert T-mobile me voor €0.91. Hoe kan dat? Het gaat me in dit geval niet om die Euro, maar voor hetzelfde kan het morgen veel meer zijn.
Ten tweede: Ik probeerde deze vraag per e-mail te sturen,:maar kwam niet verder dan -doorgaan en e-mail controleren.- vanaf daar complete stilstand. Hoe kan dit?
Groet van Johan
icon

Beste antwoord door Amy 11 mei 2016, 09:00

Hey Johan,

Goed dat je aangeeft dat er onduidelijkheid is! Ik kijk het graag voor je na. Ik heb net naar jouw laatste factuur gekeken en het ziet er naar uit dat je op 7 april buiten je bundel naar dat nummer hebt gebeld. Je maakt namelijk gebruik van een 50-minuten bundel in combinatie met het Basis Sim prijsplan. Hierbij worden gesprekken per seconde afgerekend met een minimum van een minuut. Als je in de specificatie van je factuur kijkt zie je dat je al 50 belminuten had gebruikt voor 7 april

Hoe heb je een e-mail geprobeerd te sturen? Via ons contactforumlier? Deze hoort namelijk wel gewoon te werken! Had je daar alle informatie juist ingevuld? Ik ben benieuwd naar je reactie!

Als je nog vragen hebt, let us know!
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Hey Johan,

Goed dat je aangeeft dat er onduidelijkheid is! Ik kijk het graag voor je na. Ik heb net naar jouw laatste factuur gekeken en het ziet er naar uit dat je op 7 april buiten je bundel naar dat nummer hebt gebeld. Je maakt namelijk gebruik van een 50-minuten bundel in combinatie met het Basis Sim prijsplan. Hierbij worden gesprekken per seconde afgerekend met een minimum van een minuut. Als je in de specificatie van je factuur kijkt zie je dat je al 50 belminuten had gebruikt voor 7 april

Hoe heb je een e-mail geprobeerd te sturen? Via ons contactforumlier? Deze hoort namelijk wel gewoon te werken! Had je daar alle informatie juist ingevuld? Ik ben benieuwd naar je reactie!

Als je nog vragen hebt, let us know!
Amy, heb dank voor je reactie op mijn vraag. Wat betreft het 50 minuten contract bestaat er geen twijfel. Echter: Het gesprek *(de gesprekken) naar 900 nummers hebben een totale duur van 33'05". Deze minuten betaal ik al m.i. door de extra betaling van €8.31 (+BTW) . In feite betaal ik nu extra voor een 900 nummer en bovendien verlies ik ook nog mijn contractuele belminuten. Logischerwijs zou ik zeggen of het één of het ander maar niet allebei (van twee bruiloften snoepen!). Graag jouw mening hierover.
Ik heb de email hierover via mijn T-mobile verstuurd via de site klantenservice en daarna geklikt op het envelopje E-mail. Dan verschijnt er een korte vraag waarover het gaat, daarna een meer uitgebreide vragenlijst met eventuele uploads. Daarna klik naar verder...je email controleren......en daar hapert het. Het gaat niet verder, terwijl na 3x controle of alle gegevens juist en volledig zijn ingevuld, hetgeen inderdaad het geval was. Ik heb het net nog even geprobeerd met hetzelfde resultaat. Ook hier graag je mening.
Met vriendelijke groeten, Johan
*Dit gesprek vond plaats op 3 mei jl.
Reputatie 7
Badge +20
Hi spanishjohan,

Dankjewel voor je reactie. Ik heb je factuur erbij gepakt en zie inderdaad dat je voor servicenummers hebt betaald. De reden hiervoor is dat voor servicenummers andere tarieven gelden. Deze worden niet verrekend vanuit je belbundel van 50 minuten. Hetzelfde geldt ook voor bellen naar, in of vanuit het buitenland. Dit geven wij ook aan op deze pagina waar je de tarievenlijst kunt vinden.

Wat betreft het e-mailen; zou je het via een andere browser kunnen proberen? Ik heb het zelf via Google Chrome geprobeerd en mij lukt het wel. Je kan natuurlijk je vragen ook stellen op ons forum. We helpen je graag verder.
Hallo Amy, Ikzelf gebruik ook google chrome, maar zoals je al zelf suggereert, zal ik bij voorkomende gelegenheden (hopelijk zelden) via het forum reageren,
Dat van de factuur is me toch niet duidelijk. Dus als ik het goed begrijp worden bij 900 nummers én extra betaald én ingetrokken op de belminuten. Daarbij komt dat de eerste paar dagen van de maand heb ik nog alle belminuten voor me en toch factureren jullie die gesprekken extra en apart. Daarbij de gesprekken van 04.04 zijn binnen de bundel en die van 07.04 (3 dagen later) niet. Hieronder een kopie:
04.04.16 14:44 TEL Voicemail 0:23 min. 0,00
04.04.16 14:51 TEL 0207544444 19:00 min. 0,00
04.04.16 17:07 TEL 0207544444 6:10 min. 0,00
07.04.16 08:18 TEL 0774677777 0:35 min. 0,00 0,19
07.04.16 08:27 TEL 0774677777 0:23 min. 0,30
07.04.16 08:33 TEL 0774677777 1:25 min. 0,42
Totaal Vaste nummers 27:56 min. 0,00 0,91

Dat is toch op zijn minst vreemd.
Hoewel voor jullie weliswaar niet relevant, maar de Rabobank (gesprek van 24 minuten) begint de verbinding met je mee te delen dat dit gesprek 'kost het normale tarief van een lokaal gesprek,' hetgeen dus duidelijk niet het geval is
In ieder geval bedankt voor de inlichtingen. Ik zal in het vervolg geen 900 nummers meer draaien om dit soort verrassingen te ontlopen.
Groeten van Johan
Reputatie 7
Badge +20
Hi Johan,

Hajar hier. 😳

Ik heb weer je factuur erbij gepakt en zie dat je op 7 april buiten je bundel hebt gebeld. De servicenummer die je op 4 april hebt gebeld is verrekend met je belbundel zie ik nu. Bij het servicenummer dat je op 4 april hebt gebeld hoefde je alleen maar het beltarief te betalen en dat was €0,25. Excuses dat de informatie in mijn vorige bericht onjuist was. Als je alle gesprekken van 4 en 5 april bij elkaar optelt dan zie je dat je vanaf 7 mei meer dan 50 minuten hebt gebeld. Daarom heb je kosten gemaakt op de 7e van de maand. Op 3 mei moest je wel de volle pond betalen voor het bellen naar een servicenummer omdat je je belbundel al had verbruikt.

Heb je nu meer duidelijkheid?
Hallo Hajar, ik ben er zeker van dat je gelijk hebt maar moet tegelijk toegeven dat het niet zo glashelder is. Bv. de looptijd, vanaf wanneer tot wanneer wordt gerekend. Daarbij heb ik in de vorige maanden nog geen 10 minuten verbruikt en dan hoor ik ook niets over teruggave of overzetten naar een andere termijn (ten minste een gedeelte).
Ik dank jullie hartelijk voor de moeite die jullie gedaan hebben. Ik denk dat we de zaak daarbij laten. Indien er serieuzere verschillen ontstaan dan kom ik graag weer op jullie adviezen terug.
Met vriendelijke groeten, Johan
Reputatie 7
Badge +20
Hi Johan,

Dankjewel voor je reactie. De tegoeden zijn maar één maand geldig en dus kun je ze niet meenemen naar de volgende maand. Op deze pagina kun je meer uitleg vinden over hoe een factuur wordt opgemaakt.

Mocht je in de toekomst weer vragen hebben dan kun je altijd bij ons terecht.

Reageer