Beantwoord

Factuur specificatie

• 3 augustus 2017
  • 7 reacties
  • 242 Bekeken

Soms zit het mee , soms zit het tegen. bij mij zat het financieel eventjes tegen en kon daardoor mijn abonnement niet meer betalen. (inmiddels heb ik de zaken weer op de rij)

Nu heeft T Mobile mijn abo omgezet naar prepaid. Ook te begrijpen.

En mij een eindfactuur gestuurd.

Hierop staat 1 bedrag Resterende kosten abonnement

Graag wil ik hier een specificatie van ontvangen.
1 gechat met klantenservice , ze beloofden mij het op te sturen
(Hebben ze ook gedaan alleen een kopiefactuur zonder specificatie)

2 x in de winkel geweest .
zij hebben gebeld met klantenservice en beloofden het op te sturen. Dat is niet gebeurd

Van de week weer naar de T Mobile Shop. Zij hebben weer gebeld met klantenservice en beloofd het op te sturen.

Weer een kopiefactuur

Wat ik wil is een specificatie net zoals op de normale facturen

Startabonnement € xxx,--
Internet L € xxx,--
Bellen onbeperkt € xxx,--
Onbeperkt bellen EU € xxx,--
Altijd EU internet € xxx,--

Vandaag weer naar de T Mobile Shop geweest en kreeg de mededeling , tjaaaa wij kunnen u niet verder helpen. (Zij zijn er toch ook voor de after sales , of zie ik dat verkeerd , maar dat terzijde)

Ik wil graag de factuur en ik kan de factuur betalen. En ik wil wel graag weten waarvoor ik betaal en niet een of ander bedrag.

Alvast bedankt voor jullie reactie

PS Dit komt heel vaak voor en onlangs is Essent hierover door de rechter op de vingers getikt.
icon

Beste antwoord door Hajar 4 augustus 2017, 11:57

Hoi turnon,

Het is natuurlijk jammer dat je in zo'n situatie terecht bent gekomen. Ik heb de facturen bekeken en het is niet mogelijk om de kosten te specificeren. Wij kunnen verder ook niets betekenen omdat de vordering al bij het incassobureau ligt. De kosten zullen bestaan uit de totale maandkosten exclusief de kortingen maal het aantal resterende maanden. Het kan zijn dat je ook betaalt voor die EU bundel die je niet meer kan gebruiken, maar daar had je eerder contact over moeten opnemen. Niet pas nadat je bent omgezet naar PrePaid. Wij kunnen de bundel ook niet uitzetten, omdat je bent omgezet naar een anders prijsplan.

Ik begrijp dat je hiervan baalt, maar ik kan er niets anders van maken.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 3
Wat waren je normale abonnementskosten per maand? Hoogstwaarschijnlijk is het precies dit maandbedrag maal het aantal maanden dat je contract nog duurde.

Zonde dat het zo ver is gekomen, want nu moet je wel voor de maanden betalen terwijl je geen abonnement meer kunt gebruiken. Wellicht is aan T-Mobile voor te stellen dat je de resterende maanden in een keer betaalt, maar toch nog gebruik mag maken van de bundel die je daarvoor zou krijgen in plaats van prepaid. Dan lopen beide partijen zo min mogelijk risico lijkt me.
Het is ingewikkelder

Want ik krijg nl ook een korting. Waarom is mij ook een raadsel

Bij de abonnementskosten wringt hem nou net de schoen.

Ik heb bv een altijd EU internet. Per 16 juni is dit overbodig ivm internationale roaming

De medewerker T Mobile vertelde mij eind mei. Je hoeft niets te doen , dat stopt vanzelf per 16 juni. en het verschil verrekenen we.

Achteraf blijkt dat toch niet zo te zijn. dus nog een probleem

Zonde dat het zo ver is gekomen, want nu moet je wel voor de maanden betalen terwijl je geen abonnement meer kunt gebruiken.
.

Dat heb ik ook voorgesteld bleek niet mogelijk.Ik wilde zelfs wel extra betalen nl een borg.

en ik zelfs gevraagd , ik betaal kan ik dan een nieuw abo afsluiten. Nee zij de klantenservice , we vertrouwen u niet meer

En dat voelt een beetje alsof je naar de AH gaat , aan de kassa 6.50 moet betalen. en je betaald met een tientje. En de kassamedewerkster zegt bedankt tot ziens

Dat zijn de nieuwe algemene voorwaarden , we geven geen wisselgeld.

Begrijp me goed ik wil en kan betalen. En ik wil weten waarvoor.

Toevallig is er over een soortgelijks iets (Essent) een rechtszaak geweest. en de rechter heeft heel duidelijk aangeven. Jullie moeten de rekening op verzoek van de klant specificeren

T Mobile verkoopt nl de vordering een een maatschappij , hebben zij direct geld en daarmee is voor T Mobile de kous af.

We wachten rustig afop zich iemand van T Mobile aangesproken voelt.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi turnon,

Het is natuurlijk jammer dat je in zo'n situatie terecht bent gekomen. Ik heb de facturen bekeken en het is niet mogelijk om de kosten te specificeren. Wij kunnen verder ook niets betekenen omdat de vordering al bij het incassobureau ligt. De kosten zullen bestaan uit de totale maandkosten exclusief de kortingen maal het aantal resterende maanden. Het kan zijn dat je ook betaalt voor die EU bundel die je niet meer kan gebruiken, maar daar had je eerder contact over moeten opnemen. Niet pas nadat je bent omgezet naar PrePaid. Wij kunnen de bundel ook niet uitzetten, omdat je bent omgezet naar een anders prijsplan.

Ik begrijp dat je hiervan baalt, maar ik kan er niets anders van maken.
Specificeren zou toch wel erg netjes zijn. De rechter heeft daar in een andere zaak een keihard oordeel over geveld.

Dit stond dinsdag op de telegraag.nl

Energiebedrijf Essent gaat zijn incassoprocedure onder de loep nemen na flinke kritiek van de rechter. Het was voor een klant onder meer onduidelijk waar zijn schuld mee te maken had.

De rechter vindt dat er ‘ernstig tekort is geschoten’ in het onderbouwen van de vordering, meldt dagblad De Limburger. De gebrekkige informatie werd geleverd door het Zweedse Hoist Kredit AB, het bedrijf aan wie Essent op grote schaal vorderingen van oud-klanten verkoopt.

„In plaats van de moeite te nemen een radeloze consument uitleg te geven over de inhoud van een nota of de betekenis van een betaling, kiest de schuldeiser ervoor slechts te herhalen dát er een schuld is”, oordeelde de rechter die ook Essent en het ingeschakelde incassobedrijf GGN verantwoordelijk acht.

Sinds 2014 kreeg Hoist in vijf andere zaken soortgelijke kritiek. Enkele keren verweet de rechter het bedrijf zelfs onwaarheden te verkondigen. De klanten hoefden de rente- en incassokosten niet meer te betalen en in sommige gevallen werd ook de hoofdvordering weggestreept.

Linkje naar het artikel
http://www.telegraaf.nl/dft/geld/consument/28820502/__Geen_uitleg_over_schuld__.html

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
T.a.v van de EU bundel , ik heb op 24 mei tussen 13:42 en 13:50 dat gevraagd aan de medewerker van de T Mobile Shop. en hij zei letterlijk , je hoeft niets te doen , die stopt per 16 juni

Het lijkt er op dat alle vragen beter schriftelijk kunt afhandelen want dan staat het zwart op wit.

Voordat de vordering naar het incassobureau ging heb ik hierover al contact gehad en gevraagd naar een oplossing.

Dan haal je de vordering weer terug bij het incassobureau. En zegt sorry we hebben een foutje gemaakt.

Zo moeilijk kan dat toch niet zijn. Het is volgens mijn een kwestie van willen. En daar wringt hem de schoen want jullie hebben de vordering verkocht.

Of ik krijg de specificatie van jullie of via mijn advocaat. Want daar lijkt het op uit te lopen.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Turnon,

Ik begrijp dat je een ander antwoord had gewild, maar het antwoord van Hajar klopt in dit geval helemaal en daar heb ik ook weinig aan toe te voegen. Voor verdere vragen over jouw vordering zul je contact moeten opnemen met het incassobureau of, als je nog niets vernomen hebt, het bericht van het incassobureau afwachten. Zij hebben jouw openstaande bedrag nu in beheer, dus daar kunnen wij je dan ook niet verder bij helpen. Op het moment dat dit overgedragen wordt, zijn er al veel herinneringen en andere meldingen verstuurd, dus dat wordt niet teruggedraaid.

Als je nog andere vragen hebt, dan horen we het graag van je.
Er zijn nog heel veel dingen die je kunt doen. En dat is een kwestie van willen.

Nogmaals ik kan en wil betalen. En was tevreden met T Mobile.

Ik heb gechat met een klantenservice medewerkster. en gevraagd. Okay , ik betaal nu , kan ik dan een nieuw abo afsluiten.

Zij nee , want we vertrouwen je niet meer.

Je zou iets in die richting kunnen doen
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Turnon,

Je hebt ons antwoord ontvangen en iets anders kunnen we er niet van maken. Als je echter ergens anders een vraag over hebt, dan horen we dat van je.

Reageer