Factuur te vaak betaald

• 31 maart 2021
  • 19 reacties
  • 116 Bekeken

Hallo,

Ineens hielden mijn 4g en bellen ermee op vandaag. Ik ging er vanuit dat dit kwam door een achterstallige betaling. Ik heb via de app betaald, maar ipv de maand februari te betalen bleek ik de aankomende maand te hebben betaald. Ik heb meermaals geprobeerd de maand februari af te rekenen en nu is het maandbedrag veel te vaak afgeschreven van mijn rekening en kan ik nog steeds geen gebruik maken van 4g. Wat moet ik hiermee aan?

Raül

Hajar 12 dagen geleden

Hi @Raul de Bijl 

Ik ben direct voor je gaan kijken en zie dat er inderdaad 3 keer 65 is afgeschreven. Je hebt op dit moment 130 teveel betaald en je kan er nu voor kiezen om het bedrag terug te laten storten of te laten verrekend met je komende facturen. Ik hoor graag waar je voorkeur naar uit gaat! Je hebt ook geen blokkades meer actief dus als je je toestel opnieuw start dan moet je weer bereik hebben. 

Laat je even weten of het is gelukt en wat je voorkeur is?

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Raul de Bijl 

Zijn de betalingen als betaald gemarkeerd in je T-Mobile account en heb je je telefoon ook eens herstart?

De betaling staat nog niet geactiveerd op mijn T-mobile account. Het betalingskenmerk komt echter wel overeen met degene die ik van jullie in de mail kreeg. Onder dat kenmerk moest ik de achterstallige betaling voldoen.

Reputatie 7
Badge +19

@Raul de Bijl 

Oh het gaat om een handmatige overboeking via internetbankieren?

De verwerking daarvan duurt tot 2 werkdagen.

Ik heb via de mail met iDeal betaald. In de mail die ik daarop terug kreeg staat dat eventuele blokkades binnen het uur worden opgeheven. 

Ten tweede heb ik dan alsnog 3x betaald voor de maand februari.

Reputatie 7
Badge +19

Als de factuur van februari als betaald staat in My T-Mobile, herstart dan je telefoon. Mocht het nog steeds niet lukken wacht dan even totdat een moderator reageert.

Inmiddels staat de maand februari als betaald op de T-mobile app. Ik heb mijn mobiel opnieuw opgestart en krijg opnieuw de melding: voer simkaart in voor diensten. Daarnaast zijn nu voor februari en maart de maandkosten afgerekend, echter is er nog een 3e keer 65 euro afgeschreven.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Raul de Bijl 

Ik ben direct voor je gaan kijken en zie dat er inderdaad 3 keer 65 is afgeschreven. Je hebt op dit moment 130 teveel betaald en je kan er nu voor kiezen om het bedrag terug te laten storten of te laten verrekend met je komende facturen. Ik hoor graag waar je voorkeur naar uit gaat! Je hebt ook geen blokkades meer actief dus als je je toestel opnieuw start dan moet je weer bereik hebben. 

Laat je even weten of het is gelukt en wat je voorkeur is?

Ik blijf de melding krijgen "voer sim-kaart in voor netwerkdiensten", dus zowel 4g als bellen doen het nog steeds niet. Ik zou het bedrag graag teruggestort zien.

We zijn inmiddels een halve dag verder en er is nog niks aan de situatie veranderd. Moet ik zelf nog iets ondernemen om het geld terug te laten storten en/of mijn 4g/bellen terug te krijgen of gaat dit via jullie?

Reputatie 7
Badge +7

Goedemiddag @Raul de Bijl,

Heb moderators erop gewezen dat er iets niet goed lijkt te gaan met het opheffen van de blokkade. 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Raul de Bijl 

Je hebt geen blokkades meer in ons systeem dus het zou moeten werken. Van welk toestel maak jij gebruik? Zou je je netwerkinstellingen kunnen herstellen? Op deze pagina staat uitgelegd hoe je dat voor een iPhone toestel kan doen. Ik heb ervoor gezorgd dat het teveel betaalde bedrag wordt teruggestort. Je kan het binnen 14 werkdagen terugverwachten.

Laat je even weten of het lukt met het bellen?

Ik maak gebruik van een Samsung Galaxy s20+. Ik heb gegoogled hoe op een android apparaat de internetsettings te resetten en heb dit gedaan. Ik heb het toestel ook meerdere malen uit/aan gezet en zelfs de simkaart eruut gehaald en opnieuw erin gedaan. In het simkaart menu geeft het toestel aan geen simkaart te detecteren.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Raul de Bijl 

Op deze pagina heb ik wat tips gevonden die je kan uitproberen. Laat je weten of het hiermee lukt?

Mijn toestel blijft aangeven geen simkaart te detecteren ondanks de tips via die link. Ik heb mijn vader nog aan de lijn gehad gisteren en 15 minuten later deed ineens niets het meer. Ik heb het toestel in die 15 minuten niet aangeraakt dus een kapotte simkaart lijkt me erg sterk. Ik weet nu niet zo goed meer wat ik moet doen om dit op te lossen.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi Raul,

Dat is inderdaad wel erg opmerkelijk, dat het binnen zo’n kort tijdsbestek fout lijkt te zijn gegaan. Zoals m’n collega Hajar ook aangaf zijn er geen blokkades meer aanwezig op jouw aansluiting.

Zou je voor de zekerheid de simkaart toch eens kunnen testen in een andere telefoon, als je deze optie hebt? Dan kunnen we in ieder geval met volledige zekerheid uitsluiten dat het niet aan de simkaart ligt.

We horen graag van je wat de uitkomst is!

Ik heb mijn simkaart in een ander toestel gedaan en deze deed het daar ook niet. Die andere simkaart deed het wel in mijn toestel. Dus ik denk dat er toch iets mis is met mijn simkaart. Hoe dit op te lossen?

Reputatie 7
Badge +19

@Raul de Bijl 

In je T-Mobile account via de app onder meer, simkaart of via de website onder sim & toestel kan je een nieuwe simkaart voor €5,09 aanvragen.

Misschien is een moderator zo aardig om je er 1 gratis toe te sturen 🙂

Dank voor de snelle reactie. Dat zou helemaal mooi zijn natuurlijk :)

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Raul de Bijl 

Een nieuwe simkaart is onderweg en die ontvang je binnen 3 werkdagen thuis. Ik hoop dat het daarmee wel goed werkt. Ik wens je een mooi weekend toe!

Reageer