Beantwoord

Factuur van 097 nummer die in ipad zit?

  • 11 oktober 2018
  • 11 reacties
  • 889 Bekeken

Goedendag,

Ik heb een mail gekregen met een betaalverzoek voor een 097 nummer die met mijn abonnement mogelijk in een combi/duosim zat of zit met mijn eigen mobiele nummer.
Nooit verder een factuur gekregen hiervan en kan ook in mytmobile verder geen informatie vinden, dus ik snap hier niet veel van...
Graag meer duidelijkheid wat er gebeurt met (mogelijk in gebruik zijnde) simkaarten , ook als je wijzigt van abonnement, anders gaat dit grapje ook anderen veel geld kosten!
Alvast bedankt voor het uitzoeken!

Met vriendelijke groet,
icon

Beste antwoord door David 11 oktober 2018, 12:33

Hi Koos,

Dit wil ik graag tot op de bodem voor je uitzoeken!

Ik moest even flink speuren naar het 097-nummer, maar ik heb het gevonden! Het lijkt erop dat een kleine drempel in het systeem voor de verwarring heeft gezorgd. De factuur die is verstuurd is wel degelijk voor jouw mobiele nummer, waar je ook mee bent ingelogd op onze Community (eindigt op -169). Voor deze aansluiting is op 4 oktober de verlenging van start gegaan. Op dat moment werd de MB-verdeler van het oude abonnement gedeactiveerd en die MB-verdeler had een 097-nummer. Dat nummer is waar de factuur op is gezet voor deze maand en dat is waar de fout zit.

De MB-verdeler is op 4 oktober uitgeschakeld, maar op dat moment waren er al allemaal processen aan de gang van de verlenging, maar ook voor het opstellen van de factuur. Het systeem is in de war geraakt en heeft op de laatste factuur niet jouw 06-nummer gezet, maar het 097-nummer van de MB-verdeler en vervolgens is de mail verzonden. Het is dus puur een weergavefout, want er is geen nieuw abonnement afgesloten of iets dergelijks.

Als je naar jouw My T-Mobile gaat, dan kun je de factuur openen en zie je daar ook het 097-nummer staan. Er zijn verder geen fouten gemaakt met de kosten of iets dergelijks, dat heb ik gelijk voor je gecontroleerd. De factuur ziet er wel iets anders uit dan normaal, maar dat is door de verlenging en dat hoort dus zo te zijn. Sorry voor de verwarring met het mysterieuze nummer, ik hoop dat het nu opgehelderd is!

Mocht je nog vragen voor ons hebben, laat het dan gerust weten!
Bekijk origineel

11 reacties

Badge +13
Beste @kooszoeteweij een duo sim heeft geen eigen 097 nummer dus dat kan ik vast ontkrachten
Heb je misschien onlangs een tablet (abonnement) gekocht bij T Mobile?
Want dan zou dat de boos doener van de factuur kunnen zijn namelijk een 097 nummer is enkel mogelijk bij een Data abonnement en kan dus horen bij een tablet die je kocht bij een shop.
Als aanvulling op Rosans bericht:
Je zal in je eigen My T-Mobile account ook niets vinden over dat abonnement, elk nummer heeft een eigen account nodig.
Beste @kooszoeteweij een duo sim heeft geen eigen 097 nummer dus dat kan ik vast ontkrachten
Heb je misschien onlangs een tablet (abonnement) gekocht bij T Mobile?
Want dan zou dat de boos doener van de factuur kunnen zijn namelijk een 097 nummer is enkel mogelijk bij een Data abonnement en kan dus horen bij een tablet die je kocht bij een shop.

Nee ik heb geen nieuw abonnement afgesloten voor een extra sim, juist een aantal maanden geleden er eentje opgezegd, ik krijg alleen dus een link naar een betalingsopdracht...
Dit is dus wel zichtbaar in mijn account, maar ik kan geen factuur of zoiets inzien.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Koos,

Dit wil ik graag tot op de bodem voor je uitzoeken!

Ik moest even flink speuren naar het 097-nummer, maar ik heb het gevonden! Het lijkt erop dat een kleine drempel in het systeem voor de verwarring heeft gezorgd. De factuur die is verstuurd is wel degelijk voor jouw mobiele nummer, waar je ook mee bent ingelogd op onze Community (eindigt op -169). Voor deze aansluiting is op 4 oktober de verlenging van start gegaan. Op dat moment werd de MB-verdeler van het oude abonnement gedeactiveerd en die MB-verdeler had een 097-nummer. Dat nummer is waar de factuur op is gezet voor deze maand en dat is waar de fout zit.

De MB-verdeler is op 4 oktober uitgeschakeld, maar op dat moment waren er al allemaal processen aan de gang van de verlenging, maar ook voor het opstellen van de factuur. Het systeem is in de war geraakt en heeft op de laatste factuur niet jouw 06-nummer gezet, maar het 097-nummer van de MB-verdeler en vervolgens is de mail verzonden. Het is dus puur een weergavefout, want er is geen nieuw abonnement afgesloten of iets dergelijks.

Als je naar jouw My T-Mobile gaat, dan kun je de factuur openen en zie je daar ook het 097-nummer staan. Er zijn verder geen fouten gemaakt met de kosten of iets dergelijks, dat heb ik gelijk voor je gecontroleerd. De factuur ziet er wel iets anders uit dan normaal, maar dat is door de verlenging en dat hoort dus zo te zijn. Sorry voor de verwarring met het mysterieuze nummer, ik hoop dat het nu opgehelderd is!

Mocht je nog vragen voor ons hebben, laat het dan gerust weten!
Reputatie 7
Badge +20
Bedankt Rosan en Kaassausje, voor het meedenken! 😃
Dank jullie wel voor de duidelijke terugkoppeling!
Alleen ik zie als ik inlog (nog) geen factuur, ik neem aan dat deze nog zichtbaar wordt? Ik ben wel heel benieuwd!
Met vriendelijke groet,
Reputatie 6
Badge +16
Hoi hoi Kooszoeteweij,

Deze zouden inderdaad nog moeten verschijnen op My T-Mobile. Voor de zekerheid heb ik de factuur ook per post naar je verzonden, deze krijg je na het weekend op de deurmat. ;)

Geniet van je weekend en laat ons het weten als je verder nog vragen of onduidelijkheden hebt!
Dank je wel voor het opsturen van de factuur, dan is in ieder geval de afschrijving duidelijk!
heel vreemd is nog steeds dat er helemaal nog steeds niets is terug te vinden in my tmobile, kan dit alsnog inzichtelijk gemaakt worden? Ik denk dat er toch iets nog niet goed is in mijn account.
met vriendelijke groet,
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Koos,

Ik zie dat de facturen er nog steeds niet op staan, dus ik heb dit meteen doorgezet naar onze IT-specialisten! Zij kunnen dit tot op de bodem uitzoeken en corrigeren. Want het hoort natuurlijk wel goed weergegeven te worden op jouw My T-Mobile.

Zij gaan ermee aan de slag en het kan zijn dat ze nog contact met je opnemen - er wordt dan met een anoniem nummer gebeld. 🙂 Het gaat dus zeker opgepakt worden. Voor nu nog een hele fijne dag, Koos!
Fijn dat ze ermee aan de slag gaan? ik hoop dat het snel opgelost wordt, ik heb in ieder geval nog geen bericht gehad, ook geen verandering in my tmobile
met vriendelijke groet,
Reputatie 7
Badge +20
Hi Koos,

Dit onderzoek is nog steeds gaande, dus het is inderdaad nog niet opgelost. Er wordt in ieder geval wel hard aan gewerkt!

Reageer