Beantwoord

Factuur voor ander nummer gekregen

• 22 februari 2017
  • 8 reacties
  • 217 Bekeken

Reputatie 7
Badge +2
Mijn vrouw heeft een T-Mobile abo voor mijn kind afgesloten 3 weken geleden.
Prima verlopen en de eerste rekening voor deze abo ging 170217 de deur uit.
Geslaagd volgens haar account welke ze aangemaakt heeft voor dat betreffende 06 nummer.

Nu krijgt ze bijna een hartverzakking, omdat ze van een onbekend 06 nummer ineens een rekening krijgt voorgeschoteld ... een spookrekening dus op haar naam.

Ik beheer het My-T-Mobile account voor mijn dochter haar mobile 06 nummeren en heb gecontroleerd of er voor DAT nummer een openstaande factuur is. Nee dus.

De volgende vraag is dan, als mijn vrouw haar eMail is gebruikt, hebben ze dan ook toegang tot een rekening nummer ... terwijl het 06 nummer niet overeen komt.

De volgende vraag is dan, wie heeft wat gelekt dat er blijkbaar informatie bekend is dat er iemand met een email en met een T-Mobile nummer, anders dan in de email vernoemt, blijkbaar toegang had tot deze email gegevens?
icon

Beste antwoord door Pieter_B 23 februari 2017, 23:23

De ape is out of the sleeve, ze hebben bij T-Mobile het lek boven water .. knap gedaan.

Hallo Pieter,

Dank voor je bericht. Ik zie een contractsaanvraag vanuit GSMWeb terug met daarbij een (foutieve) nummerbehoudaanvraag. Dit is allemaal teruggedraaid, maar dat heeft er tot geleid dat er tóch een account is geactiveerd. Dat heeft deze kosten weer tot gevolg. Het account is gedeactiveerd en het nummer is afgesloten. Spijtig genoeg is er in het systeem tóch een betaling getriggerd welke eerdaags wordt afgeschreven. Dit kan ik inderdaad niet meer tegenhouden aangezien deze al is verstuurd naar de bank. Omdat alles van dit account is teruggedraaid, heb ik een vergoeding van €20 doorgevoerd waardoor alles goedkomt als je de betaling storneert. Ik snap dat je er principiële bezwaren tegen hebt, maar dit is de enige oplossing nu de betaling reeds in gang is gezet. Ik heb je uitgelegd waarom en dat de fout of schuld niet bij ons ligt en ik hoop daarin op je begrip en medewerking.

Hartelijke groet, Mr J.

Inderdaad had ik een aantal dagen voor dat ik de winkel van T-Mobile bezocht bij GSMWeb een aanvraag ge-canceled. Was nog binnen 1 dag o.i.d.

De medewerker verzekerde mij toen dat de aanvraag was verwijderd ... maar iets was automatisch toch blijkbaar blijven 'hangen' ... fout in het SQL-etje 🙂 vanuit GSMWeb dus.

Mr J, goed uitgezocht om toch nog even de onderste steen boven te krijgen.

Voor deze dan ook wel weer een pluim voor T-Mobile en hun vakkundige crew.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Goedemorgen dan maar weer.
Heb zojuist het nummer wat in de mail stond eens gebeld en wat blijkt ... 'this number is not in use'.
Het gaat dus blijkbaar om toch een soort van fishing mail?

Raar, want alle links die in de mail zitten komen toch wel degelijk uit op pagina's van T-Mobile.

Zo toch nog maar eens even bellen met de servicedesk om het 1 en ander te conformeren ...

... zo 5 minuten later .... bellen met 2 nummers .... in een soort looping terecht komen van menu's kies 1 of 2 of 3 of 4 of 5 ... enz enz ... de verbinding wordt automatisch verbroken .. PUNT
Reputatie 5
Badge +17
Hallo,

Als de factuur niet op My T-Mobile staat, is het waarschijnlijk phishing. Zie ook deze pagina. Daar wordt alles uitgelegd over phishing.

Groet,
Reputatie 7
Badge +2
Hallo Pilovali.

Had inderdaad ook al op de desbetreffende pagina gekeken, maar het gaat om een nummer wat ik niet heb/nooit heb gehad.
Bij het bellen is het nummer niet in gebruik, maar toch raar dat alle links toch netjes verwijzen naar T-Mobile.
Mijn vraag is dan ook nog steeds, gaat er straks toch automatisch iets worden afgeschreven.

Telefonisch heb ik het al opgegeven om T-Mobile te bellen, want dan loop je van het knopje zus naar knopje zo en einde bericht.

Ga er denk ik maar eens een tweet uitsturen richting T-Mobile ... wel even op je handen gaan zitten zie ik .... bijna 5 uur in de rij achter aansluiten
Reputatie 5
Badge +17
Dat is inderdaad apart. Je kunt het beste gaan chatten, dat gaat meestal wat sneller.
Je kunt ook wachten tot een T-Mobile medewerker deze topic oppikt. Dit duurt gemiddeld 24-48 uur.

Groet,
Reputatie 7
Badge +2
De chat lijkt inderdaad de snelste manier ... here we go.
Reputatie 7
Badge +2
Nou, we zijn er uit via Twitter DM en hier het relaas.

We hebben recent een nieuw mobiel met nieuw 06 nummer gekocht in de T-Mobile winkel.
Niets aan de hand zou je zeggen.
Er werd nog door de medewerker gevraagd of we nog nummerbehoud wilden, waarop we aangaven dat dat niet nodig was.

Goed, een aantal dagen geleden kwam de eerste afrekening via de mail binnen, de maandkosten en aansluitkosten.
Tot zover geen vuiltje aan de lucht.

Nu komt het, ergens in het T-Mobile systeem krijg je toch een nummer extra toegewezen, waarop men i.g.v. nummerbehoud schijnbaar een overzet pleegt.
Deze ging ik dus niet gebruiken, maar van dat betreffende 'vreemde nummer' reservering krijg ik dus nu automatisch een rekening van €20,-.
Via twitter DM schrijft men het zo:

Dank voor je snelle reactie en doorsturen van de e-mail. Dit betreft géén phishing-mail, maar is ook een factuur die niet betaald hoeft te worden. Het gaat immers om een nummer en account waarnaar jullie te behouden 06-nummer niet naar is overgezet. Het nummer 0641xxxxxxx is nu actief onder een ander account Deze e-mail verwijst naar de factuur en afschrijving die klaarstaat en eerdaags wordt afgeschreven van de bankrekening NLblablabla . Deze afschrijving (factuurnummer 1234567890) mogen jullie om deze reden storneren of terugboeken!

Er heeft reeds een afschrijving van €blabla plaatsgevonden voor het actieve nummer 064100000. Deze is correct en is jullie enige lopende nummer en account bij T-Mobile.

Ik hoop je zo voldoende te hebben geïnformeerd en te hebben gerustgesteld! Dank voor je contact met Webcare!

Hartelijke groet, Mr J

Blijkbaar gaat alles zo automatisch bij T-Mobile, dat het ... zoals zo vaak ... automatisch fout gaat.
Nu moet ik als klant die automatische fout ... handmatig maar even rechtzetten door het bedrag , als het is afgeschreven, te storneren.

Ben ik nu de enige die deze werkwijze zeer opvallend ging vinden?
Reputatie 7
Badge +2
De ape is out of the sleeve, ze hebben bij T-Mobile het lek boven water .. knap gedaan.

Hallo Pieter,

Dank voor je bericht. Ik zie een contractsaanvraag vanuit GSMWeb terug met daarbij een (foutieve) nummerbehoudaanvraag. Dit is allemaal teruggedraaid, maar dat heeft er tot geleid dat er tóch een account is geactiveerd. Dat heeft deze kosten weer tot gevolg. Het account is gedeactiveerd en het nummer is afgesloten. Spijtig genoeg is er in het systeem tóch een betaling getriggerd welke eerdaags wordt afgeschreven. Dit kan ik inderdaad niet meer tegenhouden aangezien deze al is verstuurd naar de bank. Omdat alles van dit account is teruggedraaid, heb ik een vergoeding van €20 doorgevoerd waardoor alles goedkomt als je de betaling storneert. Ik snap dat je er principiële bezwaren tegen hebt, maar dit is de enige oplossing nu de betaling reeds in gang is gezet. Ik heb je uitgelegd waarom en dat de fout of schuld niet bij ons ligt en ik hoop daarin op je begrip en medewerking.

Hartelijke groet, Mr J.

Inderdaad had ik een aantal dagen voor dat ik de winkel van T-Mobile bezocht bij GSMWeb een aanvraag ge-canceled. Was nog binnen 1 dag o.i.d.
De medewerker verzekerde mij toen dat de aanvraag was verwijderd ... maar iets was automatisch toch blijkbaar blijven 'hangen' ... fout in het SQL-etje 🙂 vanuit GSMWeb dus.

Mr J, goed uitgezocht om toch nog even de onderste steen boven te krijgen.
Voor deze dan ook wel weer een pluim voor T-Mobile en hun vakkundige crew.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Pieter,

Allereerst excuus dat je hier op het forum langer moest wachten op een antwoord! Goed om te lezen dat mijn collega het raadsel inmiddels heeft opgelost en alles zo in orde heeft gemaakt. Ik heb jouw pluim doorgegeven! 🙂 Mocht je nog ergens anders tegenaan lopen, trek gerust aan de bel!

Reageer