Beantwoord

Factuur vraag voordeelpakket vs toestelkosten

Mijn contract heeft einddatum 27 februari 2018.
Ik heb het idee dat ik vanaf 28 februari 2018 onnodige extra kosten betaal.

Zie afbeelding voor meer info.

Ik betaal voor:
  • Voordeelpakket
  • Bellen 150 min
  • Internet 1250 MB
Hoe kom ik erachter wat in het voordeelpakket zit?
Is dat niet gewoon een andere omschrijving voor toestelkosten?
Is er een gespecificeerd overzicht te realiseren m.b.t. de toestelkosten?
De prijs is namelijk niet veranderd sinds de einddatum van het contract.

Ik zie graag alle onnodige extra kosten verrekend in mijn volgende factuur.

Alvast bedankt voor de gedane moeite.

Groeten.
icon

Beste antwoord door Jaimy 23 juli 2018, 10:51

Hoi eFD,

Ik heb jouw contract en facturen er even bijgepakt en met jou meegekeken!

Ik zie dat het "voordeelpakket" het basisabonnement is waar je gebruik van maakt. Dit is dus het basisbedrag wat je maandelijks betaald. Daarnaast heb je de keuze voor belbundels en internetbundels. De toestelkosten zijn in jouw contract niet apart berekend, omdat dit allemaal nog inclusief was tijdens het afsluiten van dit abonnement. Tegenwoordig worden de toestelkosten inderdaad apart berekend, dus dat zal zeker zo zijn wanneer je weer een nieuw abonnement afsluit. Wat ik wél zie is dat je nog tot 31 december 2018 korting krijgt over jouw bundels! Normaal vervallen deze kortingen aan het einde van je contract (dus in jouw geval op 27 februari 2018), maar bij jou loopt dit nog een flink aantal maanden door. Daarin pak je dus zeker extra voordeel mee!

Wat betreft de simkaart die je noemde in het privébericht: ik heb 5 euro coulance toegekend die je terug zult zien op jouw volgende factuur! ☺️

Hopelijk is het zo allemaal wat duidelijker en heb ik je gerust gesteld in de kosten die je maakt. Heb je meer vragen, let us know!
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi eFD,

Dit zoek ik heel graag verder voor jou uit! Onnodige kosten zijn natuurlijk niet de bedoeling, dus dat moet even nagekeken worden.

Kun je mij een privébericht sturen met daarin jouw naam, adres, geboortedatum en het betreffende telefoonnummer? Bedankt alvast, dan ga ik er voor jou achteraan!

Voor nu wens ik je alvast een fijn weekend!
Alvast bedankt voor het uitzoeken. Kijk uit naar een spoedige reactie voor het weekend 🙂.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi eFD,

Ik heb jouw contract en facturen er even bijgepakt en met jou meegekeken!

Ik zie dat het "voordeelpakket" het basisabonnement is waar je gebruik van maakt. Dit is dus het basisbedrag wat je maandelijks betaald. Daarnaast heb je de keuze voor belbundels en internetbundels. De toestelkosten zijn in jouw contract niet apart berekend, omdat dit allemaal nog inclusief was tijdens het afsluiten van dit abonnement. Tegenwoordig worden de toestelkosten inderdaad apart berekend, dus dat zal zeker zo zijn wanneer je weer een nieuw abonnement afsluit. Wat ik wél zie is dat je nog tot 31 december 2018 korting krijgt over jouw bundels! Normaal vervallen deze kortingen aan het einde van je contract (dus in jouw geval op 27 februari 2018), maar bij jou loopt dit nog een flink aantal maanden door. Daarin pak je dus zeker extra voordeel mee!

Wat betreft de simkaart die je noemde in het privébericht: ik heb 5 euro coulance toegekend die je terug zult zien op jouw volgende factuur! ☺️

Hopelijk is het zo allemaal wat duidelijker en heb ik je gerust gesteld in de kosten die je maakt. Heb je meer vragen, let us know!
Kun je me precies vertellen wat het voordeelpakket of 'basispakket' is waarvoor ik betaal?
Daar waar de telefoonkosten en internetkosten apart betaald worden.
Hoe is de € 7,58 per maand opgebouwd.

In mijn beleving is het basisbedrag na einddatum contract 27 februari 2018.
Bellen 150 min
Internet 1250 MB

Hoor graag van je.
Badge +13
Het basis/voordeel pakket bevat het smsen en en altijd on line dus als je internet op is heb je lage snelheid om toch een whats appje te kunnen sturen bijvoorbeeld
Dit hoor bij het abonnement en kan niet verwijdert worden het is dus een onderdeel van je abonnement.
Tegenwoordig heten de abonnementen Go of basis sim meer info vind je daarover hier let wel dat zijn de sim only versies maar dan kan je een beetje zien hoe het nu is opgebouwd.
Ik word graag geholpen door een T-mobile medewerker.

Ik betaal vanaf dag 1 al deze prijs en dat was incl toestel Huawei ascend mate 7.
Vanaf 27 febrauri is dat toestel afbetaald en zie ik niet terug in de prijs.
Dat zogenaamde voordeelpakket is een verkapte vorm van de toestelkosten.
Ben dus erg nieuwsgierig naar het antwoord van T-mobile.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi eFD,

Het basispakket omvat geen toestelkosten, deze werden in dit contract namelijk nog niet los van het servicecontract aangeboden - zoals nu wel het geval is. Er is om deze reden dus ook niets "afbetaald", aangezien er geen sprake is van aparte toestelkosten.

Het basisabonnement omvat, zoals Rosan al juist toelichtte, internet op lage snelheid (64 Kbps), en dit kun je zelf aanvullen met de bundels naar keuze.

Ik hoop dat het zo duidelijker is hoe het in elkaar steekt!
De Huawei was niet gratis Jaimy hiervoor moest ik twee jaar lang betalen. Nogmaals is er niet iets gewijzigd in de prijs van het abonnement vanaf dag 1 tot heden. Hoe is dit te verklaren? Of heb ik dit toestel volledig betaald bij aanvang van het contract?

De omschrijving van de databundel is omschreven als Databundel (onbeperkt online, ook met 0 MB): Internet 1250 MB - wanneer die in het basisabonnement zou zitten waarom lees ik dit dan terug achter informatie van de Databundel?
Ik vind het een trieste dienst vanT-mobile dat wanneer ik door mijn bundel heen ben, maandelijks bijna voor een gig aan 'snel' data betaal maar in werkelijkheid er dus een backup 'slome' dataverbinding voor terug krijg.

Daarnaast ontvang ik graag het contract zoals bij jullie bekend is maar ook de voorwaarden van het basisabonnement. Je mag het per post versturen naar het adres of naar mijn e-mail.

Alvast bedankt voor de gedane moeite.
Reputatie 7
Badge +20
Hi eFd,

Ik had je graag je contract opgestuurd, maar ik zie dat je dit abonnement via een derde partij (voorheen GSM topdeal nu bekend als Miky) hebt afgesloten en dus kun je bij ze terecht voor het opvragen van je contract. Ik hoop dat het zo lukt! Als je nog vragen hebt, laat het ons weten!
Ga ik doen, wil je de rest van mijn vragen ook beantwoorden.
Reputatie 7
Badge +20
Hi eFD,

Als jij je contract hebt onvangen dan kun je die naar ons doorsturen. We kijken er dan samen naar en dan kunnen we je vragen beter beantwoorden. We horen dan graag van je!

Reageer