Beantwoord

Factuurbedrag ineens hoger

Reputatie 2
Waarom is mijn factuurbedrag ineens veel hoger?
Sinds 2 april dit jaar heb ik een nieuw abonnement afgesloten: 24 maand met toestel (14,-), stel samen & stel bij 120 min. (9,99) en internet xs 500 MB (€ 5,-). Normaal € 28,99...nu ineens € 42,96. Reden: ik schijn buiten mijn bundel gebeld te hebben. Volgens mij gaat het hier mis. Ik heb in deze periode nog geen 50 min. gebeld! Ik bel niet naar het buitenland of betaalnummers alleen mobiele en vaste nummers in Nederland.
icon

Beste antwoord door Sam- 15 mei 2016, 16:40

Hi Ingie8,

Welkom op het T-Mobile Forum.

Ik kan me goed voorstellen dat je hier duidelijkheid over wilt hebben. Verstandig dat je dit dus bij ons kenbaar maakt.

We helpen je natuurlijk graag verder, dus ben ik gelijk het systeem in gedoken en je factuur erbij gepakt. Zoals je zelf ook aangaf zijn er kosten in rekening gebracht voor het bellen buiten de bundel. Om een duidelijk overzicht te krijgen van de gebelde nummers kan je inloggen op My T-Mobile en je factuur openen. Als je de factuur tevoorschijn hebt gehaald dan kan je naar beneden scrollen voor de specificaties.

Op de specificaties staat vermeld wanneer, naar wie en voor hoe lang je hebt gebeld. Let wel op dat alle gesprekken per seconde worden afgerekend met een minimum van een minuut.

Laat ons weten of het met behulp van de specificaties duidelijker is geworden. Op de factuur uitleg pagina vind je meer uitleg over je factuur. Als je aanvullende vragen hebt dan helpen we je natuurlijk graag. 🙂
Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 3
Dit valt lastig te zeggen zonder gegevens, maar het zou zomaar kunnen dat er achteraf nog een herberekening heeft plaatsgevonden doordat je bent overgestapt op een nieuw tariefplan. Als je halverwege de maand overstapt, wordt er over beide delen van de maand een herberekening gedaan en ontvang je de bundels naar rato. Daardoor kan het zijn dat je toch buitenbundel kosten hebt gekregen. Maar iemand zal even inhoudelijk naar je factuur moeten kijken.
Reputatie 2
Bedankt, ga wel even langs de winkel.
Reputatie 5
Badge +17
Hi Ingie8,

Welkom op het T-Mobile Forum.

Ik kan me goed voorstellen dat je hier duidelijkheid over wilt hebben. Verstandig dat je dit dus bij ons kenbaar maakt.

We helpen je natuurlijk graag verder, dus ben ik gelijk het systeem in gedoken en je factuur erbij gepakt. Zoals je zelf ook aangaf zijn er kosten in rekening gebracht voor het bellen buiten de bundel. Om een duidelijk overzicht te krijgen van de gebelde nummers kan je inloggen op My T-Mobile en je factuur openen. Als je de factuur tevoorschijn hebt gehaald dan kan je naar beneden scrollen voor de specificaties.

Op de specificaties staat vermeld wanneer, naar wie en voor hoe lang je hebt gebeld. Let wel op dat alle gesprekken per seconde worden afgerekend met een minimum van een minuut.

Laat ons weten of het met behulp van de specificaties duidelijker is geworden. Op de factuur uitleg pagina vind je meer uitleg over je factuur. Als je aanvullende vragen hebt dan helpen we je natuurlijk graag. 🙂

Ik heb een abbonement van 32,50 in de maand,nu moet ik ieens 33,39 betalen,hoe kan dit?

Reputatie 7
Badge +18

Beste @Buffoon 

Dit komt door de jaarlijkse inflatie correctie en die bedraagt dit jaar 2,7%.

Groet, Folkert

Ik trof deze maand een ingebed hoog bedrag (153 euro) aan net een mij onbekend 097 nummer wat uit het buitenland zou komen

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Mdevisser 

Heb je dit telefoonnummer toevallig per ongeluk teruggebeld (wangiri fraude) en bedraagt de gesprekstijd dan precies 2 uur?

Ik kan mij dat niet herinneren en inderdaad 120.01 minuten. Betekent dat ik dit bedrag inderdaad kwijt ben?

Reputatie 7
Badge +18

@Mdevisser

Helaas wel ben ik bang, misschien kan een Moderator nog wat voor je betekenen.

Een gesprek ķan niet langer dan 120 minuten duren dus er is vast per ongeluk teruggebeld en niet opgehangen terwijl de telefoon ergens lag in gesprek.

Tip is om die nummers meteen de blokkeren en gebruik zonodig een app die een hele reeks nummers kan blokkeren zoals alle nummers uit een bepaald land.

https://community.t-mobile.nl/nieuws-345/let-op-gebeld-door-een-onbekend-buitenlands-nummer-scam-307891

Vanaf 20/2 zou dit bericht worden verstuurd ‘Let op, je belt naar een buitenlands nummer. Hier kunnen hoge kosten aan verbonden zijn. Bel je terug omdat je een gemiste oproep van een onbekend nummer hebt? Dan gaat het mogelijk om fraude, verbreek dan nu de verbinding”

De fraude heeft bij mij op 1/5 plaatsgevonden en ik heb dit bericht niet gehad.

Reputatie 7
Badge +18

@Mdevisser 

Ik las per 25 februari krijg je dit bericht te horen zodra je een buitenlands nummer belt of terugbeld.

Ik trof deze maand een ingebed hoog bedrag (153 euro) aan net een mij onbekend 097 nummer wat uit het buitenland zou komen

097 nummer is geen buitenlands nummer maar een NL mobiel nummer die speciaal in het leven zijn geroepen voor data apparaten, dus geen melding klopt wel dan, en je kunt een 097 nummer wel bellen, raar is dat wel.

Bedankt voor reactie maar zoals ik schreef os er een bedrag van 2154 euro afgeschreven nav een telefoontje van 2 uur (!) met een buitenlands 097 nummer dat niet door mij is gevoerd

Reputatie 5
Badge +6

Vanaf 20/2 zou dit bericht worden verstuurd ‘Let op, je belt naar een buitenlands nummer. Hier kunnen hoge kosten aan verbonden zijn. Bel je terug omdat je een gemiste oproep van een onbekend nummer hebt? Dan gaat het mogelijk om fraude, verbreek dan nu de verbinding”

De fraude heeft bij mij op 1/5 plaatsgevonden en ik heb dit bericht niet gehad.

Waar heb je dat gelezen? Naar mijn idee doet t-mobile dit niet. Terugbellen naar buitenlandse nummers is zeer algemeen bekend geen goed idee. Broekzakgesprek als het precies 2 uur duurt. Maar geef eens wat meer cijfers van dat nummer, en hoeveel cijfers zijn het totaal. Is het 097xxxx (nationaal) of 0097xxxx (internationaal) er zijn meerdere landen die met 0097 beginnen, er moet dus nog een cijfer bij.

van mijn factuur: Bellen naar het buitenland
01.05.20 11:48 153,79  TEL 0097470079981 

Reputatie 5
Badge +6

00974 is quatar. Best mogelijk dat daarheen per ongeluk is teruggebeld. Gelukkig zit er altijd een timer van 120 minuten op het netwerk. Anders had de schade nog veel groter kunnen zijn.

Bedankt voor reactie maar zoals ik schreef os er een bedrag van 2154 euro afgeschreven nav een telefoontje van 2 uur (!) met een buitenlands 097 nummer dat niet door mij is gevoerd

Is het nu 153 euro of 2154 euro, zit wel ietsepietsje verschil in.

153,79 en dat vind ik een enorm bedragb

Reputatie 5
Badge +4

Is die call niet terug te vinden in de bel historie van je telefoon?

Ik snap niet waarom er telkens 2154 komt te staan, maarhet is een honderd vier-en-vijftig euro volgens het beloverzicht.

Reageer