Beantwoord

Factuurdatum t.o.v. afschrijvingsmoment

• 1 oktober 2019
  • 3 reacties
  • 509 Bekeken

Beste medewerker,

Inmiddels heb ik al 1 en ander gelezen over het aanpassen van de factuurdatum en begrijp dat het nog niet mogelijk is om dit aan te passen.

Toch bij deze mijn vraag:
Waarom zit er tussen de factuurdatum en het moment van afschrijven (automatische incasso) 8 tot 10 dagen? Dit zorgt er voor dat dit lastig in te delen is in mijn administratie omdat de afschrijving niet regelmatig verdeeld is over de maanden.. (De ene maand de 30e, de andere maand pas begin van de opvolgende maand).
icon

Beste antwoord door David 2 oktober 2019, 10:45

Hoi @Floji,

De factuur is er altijd wat eerder, zodat je nog de tijd hebt om de factuur in te zien en er eventueel wat vragen over te stellen, bijvoorbeeld als er iets op staat wat je niet herkent of als je die maand even niet uit kunt komen met de betaling. Daarnaast geeft het ook de ruimte om, indien nodig, wat te schuiven met de financiële middelen om de factuur dan te kunnen betalen.

De factuurdatum is altijd gekoppeld aan de startdatum van het abonnement en de incassodatum wordt daar weer op aangepast. Dat kan inderdaad soms iets verschillen, maar nooit meer dan enkele dagen.

Mocht je nog andere vragen hebben, let us know!
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hoi @Floji,

De factuur is er altijd wat eerder, zodat je nog de tijd hebt om de factuur in te zien en er eventueel wat vragen over te stellen, bijvoorbeeld als er iets op staat wat je niet herkent of als je die maand even niet uit kunt komen met de betaling. Daarnaast geeft het ook de ruimte om, indien nodig, wat te schuiven met de financiële middelen om de factuur dan te kunnen betalen.

De factuurdatum is altijd gekoppeld aan de startdatum van het abonnement en de incassodatum wordt daar weer op aangepast. Dat kan inderdaad soms iets verschillen, maar nooit meer dan enkele dagen.

Mocht je nog andere vragen hebben, let us know!
Bedankt David,

Mijn abonnement is gestart op de 15e en de incasso is veelal pas de 30e of zelfs de 2e van de volgende maand. Ik begrijp dat er (nog) geen mogelijkheid om dat aan te passen? Klopt dat?

Het is natuurlijk geen " wereld" probleem, maar het zou fijn zijn als het dichter op elkaar zit, of in ieder geval maandelijks op dezelfde dag.

Met vriendelijke groet,

Floji..
Reputatie 7
Badge +20
Hi @Floji,

Daartussen zit dan nog de factuur en dat is gekoppeld aan je startdatum, vervolgens is de incassodatum weer gekoppeld aan de datum waarop de factuur klaarstaat en zo is de cirkel weer rond. 😉

Het klopt inderdaad dat het niet aan te passen is, dus ik heb hier geen oplossing voor in dit geval. Hopelijk lukt het met de boekhouding!

Reageer