Vraag

Factuurfout

• 23 augustus 2016
  • 5 reacties
  • 111 Bekeken

Beste,

Ik kreeg gisteren mijn maandelijkse factuur binnen, en deze is plotseling veel hoger dan normaal. Ik heb de beschrijving bekeken en zie extra kosten die er onterecht op staan. Ik heb een bundel van 500 MB in Nederland gratis gekregen tot 18 augustus omdat anders mijn altijd EU internet bundel niet goed zou werken. Deze is nu verlopen en er wordt 7,56 euro in rekening gebracht voor de komende maand. Er staat nu dat ik geen bundel heb en de snelheid van het internet is ook niet die van 4G. Verder staan er 1,14 euro dataroaming kosten op die volgens mij onterecht zijn omdat ik een altijd EU internet bundel heb.

Wat is de oorzaak van deze vreemde factuur en kan dit worden opgelost?

Vriendelijke groeten,
Mees

5 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hoi Mees,

Het is natuurlijk nooit fijn om te schrikken van jouw factuur, dus ik kijk met je mee wat er aan de hand is! Ik zie dat de 500MB bundel die gratis was geactiveerd tot 18/08 liep en nu is verwijderd. Tot die datum heb je ook de bundel gratis ontvangen, je ziet dit terug bij de datum die bij de korting staat. Maar ik zie dat de bundel op jouw afgelopen factuur voor komende maand is gerekend. Je betaalt altijd voor de komende maand vooruit namelijk en blijkbaar heeft het systeem niet meegenomen dat de bundel tussentijds zou worden stopgezet. Op jouw volgende factuur zal dit bedrag met terugwerkende kracht worden verrekend, zodat je niet betaald voor de bundel. Sorry voor het ongemak!

Ben je op dit moment in het buitenland of in Nederland? Ik zie namelijk dat op dit moment al jouw MB's van de Altijd EU Internet bundel zijn verbruikt. Als je in de Nederland bent, kun je internetten tegen de lagere snelheid van 64 Kbps. Hiermee kun je bijvoorbeeld nog WhatsApp'en, maar streamen gaat niet lukken. Als je in Nederland met hoge snelheid wilt internetten, kun je een internetbundel activeren. Dat kan via My T-Mobile bij Bundels aanpassen.

Wat betreft de dataroaming kosten: daar is inderdaad iets verkeerd gegaan. Ik heb de kosten voor je vergoed. Dit wordt verrekend met jouw komende factuur.

Weet je zo voldoende? Als je nog aanvullende vragen hebt, hoor ik het graag.
Gelukkig is de 7,56 een systeemfout.
Wat betreft de eu internetbundel is het naar mijn idee echt niet juist dat ik die megabites allemaal heb verbruikt. Vorige week had ik ongeveer 500 Mb verbruikt en sindsdien ben ik in nederland geweest. In een app die dataroaming bijhoudt zie ik ook geen hoog verbruik in de afgelopen week. Toch werkt 4g nu in belgie goed. Hopelijk gaat dit geen extra kosten opleveren?
Reputatie 6
Badge +15
Hey Meeskamp,

Ik zie dat er momenteel geen actieve internetverbinding is in het buitenland. Ben je nog in België? Ik zie dat je momenteel bijna 40 MB, van de 1000 MB die je uit je nationale bundel in het buitenland kunt gebruiken, verbruikt zijn. Je hebt hier dus verder ook geen kosten voor gemaakt.

Wat de 500 MB betreft kunnen wij wegens privacywetgeving niet inzien waar het precies aan verbruikt is. Wij registreren alleen het verbruik op je simkaart. Omdat we deze vraag vaker krijgen heeft mijn collega Mitch hier een uitgebreid topic over geschreven. Op deze pagina kun je hier meer informatie over lezen en vind je allerlei tips om hoog dataverbruik in de hand te houden.

Laat je het weten als je verder nog vragen hebt?
Oke, nu lijkt het in orde. Maar toch snap ik die 1,14 euro niet echt op mijn factuur. Maar geeft niet, als het daar bij blijft is het oke voor mij. In ben niet meer in belgie, maar de eu internet bundel lijkt voor in Nederland ook te werken. Of de laagste snelheid is toch een snelheid waar je veel mee kan.
Reputatie 6
Badge +15
Hey Meeskamp,

Deze kosten voor dataroaming zijn inderdaad verkeerd. Thalina heeft de kosten al voor je vergoed. Dit zal verrekend worden op je aankomende factuur. 🙂

De Altijd EU Internetbundel is niet actief in Nederland maar met de lage snelheid van het Startabonnement ben je inderdaad gewoon nog online. Je kunt er mee e-mailen en WhatsAppen maar filmpjes kijken op Youtube zal een stuk lastiger gaan.

Als je nog vragen hebt, let me know!

Reageer