Beantwoord

Factuuruitleg en bijstellen abonnement

• 23 november 2015
  • 3 reacties
  • 150 Bekeken

Hoi!

Ik heb een vraag. Ik zit namelijk in het buitenland voor mijn studie en ik heb vorige maand mijn Nederlandse abonnement naar beneden bijgesteld en inderdaad de factuur bedroeg alleen de kosten voor het toestel. Ideaal.

Op de factuur zag ik staan bij maandkosten dat ik daarvoor dus niets betaalde. Verder zag ik iets staan over 120 internationale minuten dus belde ik naar Nederland maar achteraf was dat natuurlijk niet zo slim; want juist die optie had ik 'uitgezet'.

Op de factuur van deze maand zijn echter wel maandkosten in rekening gebracht, en de kosten voor het telefoontje naar Nederland.

Als ik alleen mijn toestel zou betalen, zoals vorige maand, zou mijn rekening weer zo'n 16 euro bedragen. Het telefoontje kostte 6euro ongeveer dus met 22euro zou ik klaar zijn. Helaas bedroeg het factuurbedrag 29 euro.

Nu mijn vraag: waarom zijn er deze maand ineens wel maandkosten in rekening gebracht? Als ik mijn abonnement wil inzien, staat er bij de omschrijving alleen dat ik de toestelkosten betaal en niks over mijn internet of belbundel (die ik dus naar beneden heb bijgesteld).

Graag uitleg, want ik weet niet hoe ik volgende maand nu mijn kosten moet inschatten.

Daarbij komt een andere vraag: per wanneer gaan veranderingen in (op de rekening) als ik een bundel aanpas? Ik ga 19december terug naar Nederland en voor de overige dagen in december zou ik mijn abonnement weer willen bijstellen.

Alvast bedankt voor alle antwoorden.

Ieke
icon

Beste antwoord door Issam 25 november 2015, 13:12

Hi Frederiek,

Leuk om je weer op het forum te zien. Welkom terug. :)

Ik kan me goed voorstellen dat je hier duidelijkheid over wilt hebben. Heb je jouw factuur al bekeken via My T-Mobile? Hierop is namelijk zichtbaar dat je naast de kosten voor het bellen in het buitenland ook kosten hebt voor je Startabonnement. Het startabonnement staat automatisch aan en kan niet uitgeschakeld worden. Door deze bundel heb je onbeperkt toegang tot internet binnen Nederland met een lagere snelheid. Daarnaast kan je ook onbeperkt sms'en in Nederland en in de EU.

Het is dus inderdaad mogelijk om je bel- en internet bundel te deactiveren, maar het startabonnement kan niet uitgeschakeld worden.

Op jouw vorige factuur heb je minder betaald dan normaal, dus ik begrijp je vraag volkomen. Je had op je vorige factuur lagere maandkosten omdat je op de factuur daarvoor te veel vooruit hebt betaald. Er heeft dus een correctie plaatsgevonden. Ik kan me voorstellen dat dit verwarrend is, daarom hebben we op de factuur uitleg pagina een video gedeeld waarin je factuur na een wijziging wordt uitgelegd.

Als je een verandering via ons of via My T-Mobile doorvoert dan gaan deze per direct in. Let wel op dat je jouw bundels 1 x per maand aan kan passen. Dit betekent dat je na 21 december de bundels weer in kan schakelen.

Ik hoop dat mijn uitleg duidelijk is en hiermee de onduidelijkheden zijn ontnomen. Laat ons weten als je nog aanvullende vragen hebt!
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +16
Hi Frederiek,

Leuk om je weer op het forum te zien. Welkom terug. :)

Ik kan me goed voorstellen dat je hier duidelijkheid over wilt hebben. Heb je jouw factuur al bekeken via My T-Mobile? Hierop is namelijk zichtbaar dat je naast de kosten voor het bellen in het buitenland ook kosten hebt voor je Startabonnement. Het startabonnement staat automatisch aan en kan niet uitgeschakeld worden. Door deze bundel heb je onbeperkt toegang tot internet binnen Nederland met een lagere snelheid. Daarnaast kan je ook onbeperkt sms'en in Nederland en in de EU.

Het is dus inderdaad mogelijk om je bel- en internet bundel te deactiveren, maar het startabonnement kan niet uitgeschakeld worden.

Op jouw vorige factuur heb je minder betaald dan normaal, dus ik begrijp je vraag volkomen. Je had op je vorige factuur lagere maandkosten omdat je op de factuur daarvoor te veel vooruit hebt betaald. Er heeft dus een correctie plaatsgevonden. Ik kan me voorstellen dat dit verwarrend is, daarom hebben we op de factuur uitleg pagina een video gedeeld waarin je factuur na een wijziging wordt uitgelegd.

Als je een verandering via ons of via My T-Mobile doorvoert dan gaan deze per direct in. Let wel op dat je jouw bundels 1 x per maand aan kan passen. Dit betekent dat je na 21 december de bundels weer in kan schakelen.

Ik hoop dat mijn uitleg duidelijk is en hiermee de onduidelijkheden zijn ontnomen. Laat ons weten als je nog aanvullende vragen hebt!
Goedemorgen!

Bedankt! De uitleg is erg helder.
Hi Frederiek,

Mooi zo! Ik had ook niet anders verwacht van mijn gewaardeerde collega Issam! 😉 Als je in de toekomst ooit nog vragen of opmerkingen hebt, dan zien we je graag terug op ons Forum!

Reageer