Beantwoord

Foute factuur

• 19 augustus 2019
  • 1 reactie
  • 432 Bekeken

Beste T-mobile,

Op 14 juni heb ik via GSM-web bij T-mobile een abonnement met toestel (Samsung S10) en nummerbehoud afgesloten voor 24 maanden. De totale abonnementskosten bedragen €36,- en de aansluitkosten € 0,-. Zo staat in de opdrachtbevestiging van GSM-web. Mijn contract zou 15 juli 2019 ingaan. Dat is begrijpelijk want ik heb één maand opzegtermijn bij mijn oude provider en bovendien zit ik niet te wachten op dubbele telefoonkosten.

Op 17 juli werkte de SIM nog steeds niet. Nadat ik zelf aan de bel heb getrokken bij de klantenservice bleek dat T-mobile over is gegaan op een nieuw systeem. Daardoor zijn een groot deel van de klanten tussen wal en schip komen te zitten. Sterker nog: ik was niet eens bekend als nieuwe klant, maar het probleem was bekend en er zou gewerkt worden aan een oplossing. Als het te lang zou duren, zou er contact met mij worden opgenomen over een compensatieregeling.

Na een aantal weken belt GSM-web mij dat ze nummerbehoud in orde moeten maken, omdat het eea ivm met systeemfouten en storingen bij T-mobile mis is gegaan met de aanvraag ervan. Kosten van abonnement die onderwijl in rekening gebracht waren, zouden worden gecrediteerd. In mijn geval was dat niet nodig, omdat er nog niks was gefactureerd. Eerst heb ik op op woensdag 14 augustus contact met T-mobile opgenomen over de gang van zaken, wat deze problemen betekenen voor mijn contractduur, abonnement en toestel en kosten. Ik wilde namelijk voorkomen dat er kosten in rekening worden gebracht voor iets wat ik niet niet heb kunnen gebruiken.

Echter, ik bleek eerst iemand aan de telefoon te hebben die van kant noch wal wist. T-mobile had wederom een storing en de verbinding werd midden in het gesprek verbroken. Ik werd niet teruggebeld, dus ik weer bellen...kreeg ik Jovana aan de lijn. Zij garandeerde mij dat er geen kosten in rekening gebracht worden en dat de duur van mijn contract ongemoeid zou blijven. De eerste factuur zou ik krijgen als ik van het toestel met nummerbehoud gebruik kon maken. Ik heb gevraagd een notitie hiervan te maken in het systeem met name wat de kosten betreft. Op basis van deze informatie heb ik het contract doorgezet en het nummerbehoud opnieuw laten regelen door GSM-web. Het nummer gaat per 12-9 over.

Maar...je raad het al. Op de eerste factuur staan aansluitkosten, en toestelkosten en abonnementskosten van de GEHELE periode (vanaf juli). Ik stel T-mobile in gebreke en weiger dus te betalen voor kosten die ik niet overeen ben gekomen, en voor diensten die mij niet zijn geleverd! Ik eis een herziene factuur. Ik wil ook pas betalen als het nummer voor het abonnement als het nummer is overgegaan. Ik zit nu door de fouten van T-mobile met dubbele telefoonkosten.

Het vervelende is dat ik T-mobile niet kan mailen over de situatie. Als ik bel krijg ik niet altijd de meest deskundige personen die goed geïnformeerd zijn. Dus hoe krijg ik mijn verhaal goed onder de aandacht en bij de juiste mensen? ...zucht. Ik kan hier wel om huilen, zo erg vind ik de gang van zaken gaan en de rekening die mij is gepresenteerd.
icon

Beste antwoord door Jaimy 21 augustus 2019, 10:17

Hoi NassiraH,

Ik snap je helemaal, geen zorgen! Ik zie dat mijn collega over de afgelopen maand al een creditering heeft toegevoegd, waardoor alleen een bedrag van € 75,29 nog openstaat. Ik kan me voorstellen dat je pas bij ingang van het nummerbehoud wilt gaan betalen, dus daarom heb ik nog € 36,26 coulance toegepast. De toestelkosten van € 39,03 blijven natuurlijk wel gewoon staan. De € 36,26 coulance zul je op de volgende factuur als korting ontvangen, dus ik raad je aan nu wel het openstaande bedrag te voldoen. Dan komt het helemaal goed en heb je straks dus alleen het toestelkrediet betaald!

Heb je er nog meer vragen over, dan hoor ik het graag!
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +19
Hoi NassiraH,

Ik snap je helemaal, geen zorgen! Ik zie dat mijn collega over de afgelopen maand al een creditering heeft toegevoegd, waardoor alleen een bedrag van € 75,29 nog openstaat. Ik kan me voorstellen dat je pas bij ingang van het nummerbehoud wilt gaan betalen, dus daarom heb ik nog € 36,26 coulance toegepast. De toestelkosten van € 39,03 blijven natuurlijk wel gewoon staan. De € 36,26 coulance zul je op de volgende factuur als korting ontvangen, dus ik raad je aan nu wel het openstaande bedrag te voldoen. Dan komt het helemaal goed en heb je straks dus alleen het toestelkrediet betaald!

Heb je er nog meer vragen over, dan hoor ik het graag!

Reageer