Beantwoord

Foutieve factuur na opzegging abonnement

• 26 november 2019
  • 10 reacties
  • 406 Bekeken

Goedemorgen,

Na drie en een halve maand narigheid waarin de technische dienst en de ICT van T-Mobile de TV kast niet aan het werk kreeg stuurde ik een ingebrekestelling en kreeg ik eindelijk toestemming om kosteloos bij T-Mobile te vertrekken.

Helaas, vanochtend kreeg ik een factuur van maar liefst € 238,18 die op 28 november van mijn rekening gehaald wordt.

Nogmaals gebeld met de klantenservice maar er schijnt bij zo'n groot bedrijf geen facturatieafdeling te bestaan maar ik moest maar een mail sturen naar Gea. Helaas was ook daar geen emailadres van bekend en ik kon ook niet worden doorverbonden met deze mevrouw. Nadat ik een email aan de algemene klantenservice gestuurd had met daarin de mededeling dat ik deze factuur ontvangen had kreeg ik een mailtje met de verheugende mededeling dat, gezien de enorme drukte, het 6 dagen kan duren voor er antwoord komt.

Ik heb alle mails incl. de toestemmingmail voor vertrek, het vergoeden van een Chromecast, het terugbetalen van de kosten van het TV abonnement en de aansluitingskosten voor het abonnement bij de KPN en zal dus, zodra het bedrag van mijn rekening geïncasseerd is, het bedrag ogenblikkelijk storneren. Ik verwacht per omgaande een aangepaste factuur waarin het bedrag staat dat ik van T-Mobile tegoed heb.

Hoe is het mogelijk dat een groot bedrijf de boel zo slecht in orde heeft zodat  een klant een medewerker van T-Mobile moet informeren over een factuur die ze zelf verzenden en die in het dossier vermeld staat. Zelden zo'n slechte ervaring met welk bedrijf dan ook gehad.

Met "vriendelijke” groet,

Ans Riechelmann

icon

Beste antwoord door Piotr 28 november 2019, 10:33

Hey @ANS RIECHELMANN,

Ik ga je proberen gerust te stellen. Mijn collega heeft goedkeuring gekregen om je abonnement vroegtijdig kosteloos op te zeggen, dat is gelukkig al een zorg minder. Ook is je abonnement op 12 november opgezegd en is de eindfactuur opgemaakt. Pas als de eindfactuur is opgemaakt, kunnen we een vergoeding indienen. We weten dan immers hoe hoog het bedrag van de factuur is. 

Ik heb zojuist een vergoeding ingediend voor de factuur van november (€ 238,18). Aangezien dit om een aanzienlijk hoog bedrag gaat, moet het eerst nog worden verwerkt en goedgekeurd. Zodra dit is gedaan, ontvang je een bevestiging per e-mail. Hoe dan ook hoef je je geen zorgen te maken! Je hoeft de resterende maanden van je abonnement niet te betalen. De vergoeding van de factuur wordt na goedkeuring volgende maand overgemaakt. Sorry voor het ongemak!

Bekijk origineel

10 reacties

Goedemorgen @Piotr 

Ik zie al waar de verwarring ontstaan is. Op de rekening van oktober staat "eenmalige kosten” € 30,-- maar volgens mij mis ik dan nog steeds €9,-- want die is rond 28-10-19 niet op mijn rekening gestort en staat ook niet vermeld op de factuur van november. Voor wat betreft de kosten van de aansluiting KPN, die heb ik ook gemist want ook daar staat eenmalige kosten. Ik zal verder wachten op de slotafrekening. Bedankt voor het uitzoekwerk.

Met vriendelijke groet,

Ans Riechelmann

Reputatie 5
Badge +2

Dag @ANS RIECHELMANN,

Ik heb je dossier zitten doorspeuren en ik zie dat de vergoeding van de Cromecast al in mindering is gebracht op de factuur van oktober. Dit zie je ook terug in je My T-Mobile Thuis omgeving onder het kopje “Rekeningen”. Het is mij echter niet helemaal duidelijk hoe je aan het bedrag van € 49,90 komt. Om alle onduidelijkheden weg te nemen, hebben wij je een bedrag gecrediteerd van € 39,- voor de Chromecast. Dit is namelijk ook het bedrag dat op de factuur te zien is die je ons op 19 september hebt verzonden.  

Ook de aansluitkosten van KPN kun je terug zien op je factuur. Ditmaal op de rekening van november. Zodra de creditering van je slotfactuur is goedgekeurd en verwerkt dan ontvang je hier zoals eerder vermeld netjes een bevestiging van. 

Reputatie 5
Badge +2

Hey @ANS RIECHELMANN,

Over de vergoeding hoef je je geen zorgen te maken. De vergoeding is gelukkig goedgekeurd en komt binnenkort jouw kant op. :relaxed:

Ik begrijp dat je niet het openstaande bedrag (factuur november) wenst over te maken en liever wacht op de automatische verrekening. Alleen kunnen we jammer genoeg niet de herinneringen tegenhouden. Deze worden immers automatisch verzonden wanneer er een bedrag lang openstaat. Dit proces willen we in de toekomst gaan verbeteren. Excuses voor het ongemak!

Reputatie 5
Badge +2

Hey @ANS RIECHELMANN,

Ik ga je proberen gerust te stellen. Mijn collega heeft goedkeuring gekregen om je abonnement vroegtijdig kosteloos op te zeggen, dat is gelukkig al een zorg minder. Ook is je abonnement op 12 november opgezegd en is de eindfactuur opgemaakt. Pas als de eindfactuur is opgemaakt, kunnen we een vergoeding indienen. We weten dan immers hoe hoog het bedrag van de factuur is. 

Ik heb zojuist een vergoeding ingediend voor de factuur van november (€ 238,18). Aangezien dit om een aanzienlijk hoog bedrag gaat, moet het eerst nog worden verwerkt en goedgekeurd. Zodra dit is gedaan, ontvang je een bevestiging per e-mail. Hoe dan ook hoef je je geen zorgen te maken! Je hoeft de resterende maanden van je abonnement niet te betalen. De vergoeding van de factuur wordt na goedkeuring volgende maand overgemaakt. Sorry voor het ongemak!

Goedemorgen @Piotr ,

Vanochtend kreeg ik onderstaande mail toegestuurd:

Beste mevrouw Riechelmann,

Je hebt een bedrag van €229,18 nog niet betaald. Maak je het zo snel mogelijk over? Doe het in ieder geval binnen 14 dagen. Anders zijn we genoodzaakt om €15,00 buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. 

Ondertussen al betaald? Dan mag je dit mailtje weggooien.

Snel betalen via iDEAL
Het bovengenoemde bedrag overmaken gaat het snelst via iDEAL. Regel dat via deze iDEAL link.

Openstaande rekening(en)
Hieronder zie je een overzicht van jouw openstaande rekening(en). 

Rekeningnummer Datum rekening Vervaldatum Openstaand bedrag in €  
TMT1010008330 2019-11-14 2019-11-28 €229,18

Zelf overmaken
Maak het openstaande bedrag van €229,18 over naar rekening NL95COBA0637055934 t.n.v. T-Mobile Thuis. Doe dit altijd onder vermelding van je klantnummer (PGL75658) ‘spatie’ rekeningnummer (zie bovenstaande tabel). 

Heb je nog vragen?
In My T-Mobile Thuis vind je jouw rekeningen en de betaalstatus. Ook via onze Online Klantenservicevind je antwoord op veel vragen.

Bedankt voor het regelen,

Team T-Mobile Thuis

Dit is de tweede keer dat ik een mailtje krijg na mijn weigering om een bedrag over te maken aan T-mobile omdat ik dit NIET hoef te betalen. Ik wil nu heel erg graag dat dit probleem wordt opgelost. Nogmaals: ik ben niet van plan dit bedrag te gaan overmaken en dan maar te hopen dat het binnen afzienbare tijd weer teruggestort wordt. Mijn idee van afzienbare tijd en dat van T-mobile liggen namelijk nogal ver uit elkaar. Stuur gewoon een creditnota dan kan je de “vordering” namelijk direct wegstrepen en is het probleem opgelost. Ik werk zelf bij een heel groot bedrijf en zelfs wij kunnen, met een behoorlijk log betalingssysteem. facturen crediteren.

Ik hoop hier vandaag nog bericht over te krijgen.

Met vriendelijke groet,

Ans Riechelmann

Goedemorgen Piotr,

Dank je wel voor je reactie. Fijn dat het probleem van de factuur is opgelost maar ik mis toch wat andere afspraken die ik met T-Mobile klantenservice heb gemaakt en die in mij dossier zouden moeten staan.

Overeengekomen is dat de kosten voor de aankoop van een Chromecast, de aansluitkosten KPN en het bedrag voor het TV abonnement aan mij betaald worden. De bedrag van de Chromecast is € 49,90  (zie ingezonden factuur) en de aansluitkosten KPN € 24,99 (zie ingezonden contract KPN) en dan nog de teruggave  van mijn TV abonnement. 

Hoe gaan we dat regelen?

Met vriendelijke groet,

Ans Riechelmann

Goedemorgen @Piotr 

Dank je wel voor de reactie. Het probleem van de factuur is nu dus opgelost maar ik heb nog andere afspraken met T-Mobile klantenservice gemaakt en die lees ik in jouw antwoord niet terug.

Ik krijg de kosten van de aanschaf van een Chromecast vergoed, de aansluitkosten van de KPN en de maanden dat ik een TV abonnement heb betaald dat ik niet kon gebruiken. De kosten hiervan zijn: Chromecast € 49,90 (zie ingestuurde factuur), de aansluitkosten KPN € 24,99 (zie ingestuurd contract) en de kosten van een TV abonnement van T-Mobile dat ik niet kon gebruiken.

Hoe gaan we dat oplossen?

Met vriendelijke groet,
Ans Riechelmann

Reputatie 7
Badge +7

Hi @ANS RIECHELMANN, ik geef je graag meer informatie! Een vergoeding wordt eerst verrekend met eventuele openstaande bedragen en het overgebleven bedrag wordt 30 dagen daarna overgemaakt. Omdat het soms even kan duren voordat de verrekening plaats vindt adviseren we altijd om de factuur te voldoen, zo voorkom je eventuele administratiekosten, de factuur blijft namelijk open staan wanneer je deze niet betaalt. Daarna ontvang je het bedrag dan van ons terug. De vergoeding is op 2 december aangemaakt en zal rond de 15de verrekend worden met eventuele openstaande bedragen. Als je nog vragen hebt laat het dan zeker weten!

@Brian ,

Dankjewel voor de informatie en de aanbeveling. Ik wacht wel op de verrekening van T-mobile rond 15 december. Ik ben niet van plan om het bedrag incl. aanmaningskosten te voldoen omdat ik niet dertig dagen wil wachten op het terugstorten van een bedrag dat ik sowieso niet hoef te betalen. Ik snap jullie redenering maar ik ben niet degene die in de eerste plaats de fout heeft gemaakt en wil dus ook niet voor de financiële gevolgen opdraaien. 

Als uit de verrekening blijkt dat er een positief saldo voor mij uitkomt (en dat is bijzonder waarschijnlijk) kunnen jullie alles berekenen en het restant op mijn bankrekening storten. Op deze manier hebben we allemaal wat we willen. Julie een kloppende boekhouding en ik ook!

met vriendelijke groet,

Ans Riechelmann

Goedenavond @Piotr 

Tot op heden heb ik nog geen creditnota/eindafrekening mogen ontvangen na een juichend mailtje van T-mobile dat de creditnota was goedgekeurd.

Beste mevrouw Riechelmann,

Goed nieuws: de terugbetaling waar we elkaar over spraken is goedgekeurd. 

En nu?
We gaan dit zo snel mogelijk voor je regelen. Het besproken bedrag (€ -252.16) wordt op je eerstvolgende rekening of de rekening daarna verrekend. Nog heel even geduld dus.

Met vriendelijke groet,

Team T-Mobile Thuis

Er zijn inmiddels wel twee pogingen gedaan om ca. 238,-- euro van mijn rekening af te halen die ik op voorhand heb geweigerd.

Wanneer kan ik de eindafrekening tegemoet zien? 

Ik ben heel benieuwd hoeveel euro’s ik van jullie mag ontvangen. Volgens mijn berekening is dat nog de aansluitkosten van KPN (die staan namelijk vermeld op de rekening die ik niet betaal omdat het een boete is voor het beëindigen van het contract met jullie toestemming en de maanden TV abonnement die ik wel betaald heb maar niet kon gebruiken.

Ik wil graag zo spoedig mogelijk dit probleem opgelost zien.

Met vriendelijke groet,

Ans Riechelmann

Reageer