Vraag

Foutmelding betalen via factuur T-mobile Play Store

• 23 januari 2016
  • 12 reacties
  • 275 Bekeken

Als ik een app via de Play Store wil kopen via factuur T-mobile, krijg ik de melding dat mijn account niet geverifieerd kan worden. Ik ontvang wel telkens een code via sms. Maar heb geen flauw idee waar ik die dan in zou moeten voeren (sinds aantal weken overgestapt van iPhone naar Samsung). Ik heb de volgende dingen al geprobeerd:

- telefoon aan en uit zetten
- blokkade inschakelen via T-mobile en vervolgens weer opheffen
- toevoegen nieuwe betaalmethode via Google, dit is echter niet mogelijk. Kan alleen kiezen voor credit card

Iemand enig idee hoe ik dit probleem wel opgelost krijg?

MVG
Diana

12 reacties

Reputatie 3
Badge +2
Hoi Diana,

Allereerst welkom op het forum van T-Mobile! Leuk om te lezen dat we je ook in de toekomst mogen blijven verwelkomen als klant van T-Mobile. 🙂 Ik kan me voorstellen dat alles even wennen is als je overstapt van toestel en besturingssysteem. Toevallig had ik een kleine twee weken geleden contact met een klant die soortgelijke problemen ervoer. Zou je in dat topic willen kijken en de stappen doorlopen die daar worden gegeven? Misschien dat het dan wel weer werkt.

Ik heb ook nog op internet gekeken en kwam de een site tegen waarop ook een aantal stappen staat die het probleem van het verifiëren van de Google Account zou kunnen oplossen.

Laat je even weten of het werkt of wat je bevindingen zijn? Als je in de tussentijd nog (andere) vragen hebt dan hoor ik het ook graag!
Bedankt Mitch! Maar helaas: alles geprobeerd, niets werkt. Na verwijderen en terugplaatsen Google account gaat hij opnieuw account verifiëren bij t mobile. Krijg dan dezelfde melding als wanneer ik aankoop wil doen in de play store.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Diana,

Jammer om te horen dat het niet gewerkt heeft! :S

Het verwijderen van de betaalwijze volgens deze instructie heeft ook niet gewerkt?
1 ► Log in op https://wallet.google.com
2 ► Ga naar onderdeel Betaalmethoden
3 ► Verwijder de registratie bij 'Facturering via mobiele provider' en 'T-Mobile NL31612345678'

Daarna zou je dan de nieuwe betaalmethode moeten kunnen selecteren.

Ik ga er vanuit dat je dit al geprobeerd had, dus dan zou ik graag deze gegevens van je willen ontvangen:
• De username van je Google-account;
• Wanneer was de laatste onsuccesvolle poging?
• Wanneer was de laatste succesvolle App Store aankoop via de T-Mobile factuur? Als dit nog nooit gelukt is, dan kun je dat gewoon doorgeven.

Hiermee kunnen we dan een case aanmaken, zodat dit voor je opgelost wordt! 🙂
Ja. Ik kan daar bij het onderdeel betaalmethoden niet eens kiezen voor de optie via factuur. Via credit card is de enige optie die er staat.

Google account: diana***
Laatste poging: gister
Laatste succesvolle poging: nooit gelukt
Reputatie 3
Badge +2
Hoi Diana,

Ik had gehoopt dat ik je weer zou mogen verwelkomen onder een andere omstandigheid. Ik heb een case voor je aangemaakt en deze wordt doorgestuurd naar Google. Het kan tot 7 kalenderdagen duren voordat het weer werkt. Ik heb gevraagd of ze het naar mij kunnen terugkoppelen zodat een collega of ik jou kan voorzien van feedback. Ik zou je willen vragen om dus nog even geduld te hebben. We zijn hard aan het werk om ervoor te zorgen dat jij gewoon weer apps kunt kopen via je factuur.

Als je in de tussentijd nog andere vragen hebt, we zitten voor je klaar! Alvast een goed weekend. Nog plannen?
Reputatie 1
Advies aan DianaL en/of T-Mobile moderatoren: gmailadres verwijderen in het bericht van DianaL
Reputatie 7
Badge +20
Bedankt Soyyo, we hadden het inderdaad nodig voor de case, maar kan er nu wel uit! Dat is bij dezen dan ook gedaan. :)

Nogmaals dank voor de oplettendheid!
Reputatie 1
Nader advies: beter verwijderen!:? Het eerste deel van het adres volgt uit de post van DianaL, het tweede deel uit mijn post!
Reputatie 7
Badge +20
Nader advies: beter verwijderen!:? Het eerste deel van het adres volgt uit de post van DianaL, het tweede deel uit mijn post!

Dankjewel soyyo voor de reminder! We hebben het goed aangepast nu.
Dank Mitch, ik wacht af... en dank aan de anderen voor de oplettendheid omtrent mijn account 🙂
Beste Mich, enig idee waarom ik nog niets heb gehoord? Die 7 kalenderdagen zijn inmiddels ruim voorbij...
Reputatie 7
Badge +15
Hey Diana,

Goed dat je even aan de bel trekt!

Jouw probleem is momenteel nog in onderzoek. Sorry dat het wat langer duurt! Zodra er meer informatie over bekend is nemen we contact met je op.

Wil je het laten weten als je in de tussentijd nog vragen hebt? 🙂

Reageer