Beantwoord

France servicenummer en onterechte SMS kosten op factuur 3x €0.51 op zelfde tijdstip

  • 7 september 2016
  • 6 reacties
  • 619 Bekeken

Op 25-08-16 stelde ik 2 problemen aan de orde bij Klantenservice en ontving per mail op 6-9-16 van T-Mobile een volslagen nietszeggend antwoord ; zie hieronder :

"Reactie via e-mail (Jeanne) 06/09/2016 19:30
Beste meneer Reisinger,

Je geeft aan dat de kosten voor het bellen naar een service nummer niet juist berekend is op je factuur. Ik snap dat je hier meer duidelijkheid over wilt hebben en help je hier graag mee verder. Wij hebben deze kosten vanuit de franse provider door belast gekregen. Deze gesprekken en SMS berichten zijn door je simkaart op hun netwerk geregistreerd. Ben het hier niet mee eens wil ik je verzoeken contact op te nemen met de franse provider waar je gebruik van hebt gemaakt ik Frankrijk.

Ik hoop je zo voldoende te hebben geïnformeerd en wens je een fijne dag toe.

Met vriendelijke groeten,

Jeanne

Klantenservice T-Mobile
Automatische reactie 25/08/2016 02:03
Dit is een automatische ontvangstbevestiging. Wij hebben je bericht ontvangen en geven hierop binnen 10 dagen een reactie.

Met vriendelijke groeten,
Klantenservice T-Mobile
Uw vraag 25/08/2016 02:03
Onbegrijpelijk hoge kosten voor bellen in Frankrijk met Orange 0 .33-3900 op 6-8-2016 waarbij € 2.77 per minuut of deel van minuut wordt gefactureerd voor totaal € 11.07 terwijl de werkelijke kosten van Orange veel lager zijn ; zie bijlage tarieven Orange ,
En onterechte sms kosten op deze nota 3x naar 273 voor 3x 0.51 totaal 1,53 .
Eerder op mijn nota van april 2016 werd dit ook ten onrechte gefactureerd en zou worden gecrediteerd ; wat tot op heden niet is gebeurd .
Graag uw creditering van deze onterechte kosten"

Ik zou dus bij de Franse Provider info moeten gaan opvragen ; wat niet mogelijk is ; en bovendien geen informatie wie de provider op die momenten was ; terwijl u over alle informatie beschikt !

Ter verduidelijking :
Ik heb de tarieven van het Orange servicenummer opgevraagd en meegezonden bij mijn klacht en deze zijn veel lager dan het aan mij gefactureerde bedrag van € 11,07

De eerste 3 mij totaal onbekende sms berichten á 0.51 zijn volgens de nota van april op 19-4-16 tegelijkertijd om 12.44h verzonden (?) naar een nummer van meer dan 20 cijfers beginnend met 2465434635675453xxxxx(?) wat bovendien door andere tekst loopt en daardoor onleesbaar is.

Opnieuw, op nota van 23-8-16 komen 3 onbekende sms berichten voor á 0.51 op 31-07-16 weer tegelijkertijd uitgevoerd om 18.45h maar nu naar bestemming nummer 273. Een totaal onbekend nummer.

Ik hoop en verwacht nu een duidelijk antwoord te krijgen op deze simpele vragen en een vlotte creditering van de onterecht in rekening gebrachte kosten .

TMSRichard


Ik heb nergens
icon

Beste antwoord door Hajar 8 september 2016, 10:11

Hi TMSRichard,

Welkom op ons Forum!

Ik hoop dat je een leuke tijd hebt gehad in Frankrijk. De stad van de liefde is mijn persoonlijke favoriet! 😉 Toevallig daar ook een bezoek aan gebracht?

Terugkomend op je vraag: ik kan je hier zeker meer duidelijkheid over geven! Ik ben gelijk in het systeem gedoken om je gegevens en je factuur erbij te pakken en ik zie inderdaad dat er 2x is gebeld naar een servicenummer in het buitenland. Ik zie dat je gebruik maakt van het Stel Samen & Stel Bij abonnement en daarmee heb je extra voordeel in het buitenland. Je kan namelijk lekker bellen zoals thuis tot 120 min in de EU. Dit is ook zichtbaar op je factuur, want je ziet namelijk dat je geen kosten hebt gemaakt voor bellen in de EU.

Voor bellen naar Servicenummers (inclusief Zone 1 landen) gelden wél andere tarieven en deze worden apart afgerekend. Je betaalt hierbij de kosten van het servicenummer inclusief de kosten die wij rekenen voor het bellen naar een servicenummer in het buitenland. Dat verklaart waarom de kosten voor het bellen naar een servicenummer hoger liggen. Die informatie vind je ook terug in de prijslijst van je abonnement, wellicht handig om nog even door te nemen!

Het lijkt er namelijk op dat je was aangemeld voor een sms-dienst. Ik zie in het systeem dat je op 7/09 een blokkade hebt geplaatst op deze betaalde diensten. Dit is zeker handig als je niet meer voor verrassingen wilt komen te staan wat betreft kosten aan sms-diensten. Door deze blokkade kun je vanaf nu in ieder geval niet meer aangemeld worden en zul je ook geen kosten meer maken aan sms-diensten.

Zijn de kosten voor deze dienst onterecht volgens jou ? Geen zorgen: vul dan deze onderzoeksformulier in en dan starten wij direct een onderzoek naar de kosten bij de aanbieder van de dienst. Als blijkt dat je klacht terecht is, dan gaan wij er natuurlijk voor zorgen dat die kosten daar worden verhaald. Vervolgens krijg jij ze dan van ons terug! 😉

Ik hoop dat ik je meer duidelijkheid heb kunnen geven. Weet dat je in de toekomst ook altijd je vragen aan ons kan stellen. Wij helpen je graag verder.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi TMSRichard,

Welkom op ons Forum!

Ik hoop dat je een leuke tijd hebt gehad in Frankrijk. De stad van de liefde is mijn persoonlijke favoriet! 😉 Toevallig daar ook een bezoek aan gebracht?

Terugkomend op je vraag: ik kan je hier zeker meer duidelijkheid over geven! Ik ben gelijk in het systeem gedoken om je gegevens en je factuur erbij te pakken en ik zie inderdaad dat er 2x is gebeld naar een servicenummer in het buitenland. Ik zie dat je gebruik maakt van het Stel Samen & Stel Bij abonnement en daarmee heb je extra voordeel in het buitenland. Je kan namelijk lekker bellen zoals thuis tot 120 min in de EU. Dit is ook zichtbaar op je factuur, want je ziet namelijk dat je geen kosten hebt gemaakt voor bellen in de EU.

Voor bellen naar Servicenummers (inclusief Zone 1 landen) gelden wél andere tarieven en deze worden apart afgerekend. Je betaalt hierbij de kosten van het servicenummer inclusief de kosten die wij rekenen voor het bellen naar een servicenummer in het buitenland. Dat verklaart waarom de kosten voor het bellen naar een servicenummer hoger liggen. Die informatie vind je ook terug in de prijslijst van je abonnement, wellicht handig om nog even door te nemen!

Het lijkt er namelijk op dat je was aangemeld voor een sms-dienst. Ik zie in het systeem dat je op 7/09 een blokkade hebt geplaatst op deze betaalde diensten. Dit is zeker handig als je niet meer voor verrassingen wilt komen te staan wat betreft kosten aan sms-diensten. Door deze blokkade kun je vanaf nu in ieder geval niet meer aangemeld worden en zul je ook geen kosten meer maken aan sms-diensten.

Zijn de kosten voor deze dienst onterecht volgens jou ? Geen zorgen: vul dan deze onderzoeksformulier in en dan starten wij direct een onderzoek naar de kosten bij de aanbieder van de dienst. Als blijkt dat je klacht terecht is, dan gaan wij er natuurlijk voor zorgen dat die kosten daar worden verhaald. Vervolgens krijg jij ze dan van ons terug! 😉

Ik hoop dat ik je meer duidelijkheid heb kunnen geven. Weet dat je in de toekomst ook altijd je vragen aan ons kan stellen. Wij helpen je graag verder.
Dag Hajar,

Ik ben blij met je reactie die tenminste blijk geeft van interesse in de problemen van de klant ; in tegenstelling tot de eerdere reactie van uw collega.

Die teleurstellende reactie was de oorzaak dat ik mij voor de eerste maal op het T-Mobile forum heb begeven waar ik zoveel horror story’s heb gezien over frauduleuze betaalde sms diensten dat ik inderdaad dit soort diensten onmiddellijk heb geblokkeerd. Dus niet omdat ik eerder gebruik zou hebben gemaakt van deze diensten.

Ook heb ik op uw website aanbevolen check gedaan op betaalde diensten ; daar is niets van gebleken ; want geen enkel resultaat.

Op uw factuur is evenmin sprake van betaalde diensten ; de gewraakte kosten staan namelijk onder het kopje verzonden sms berichten verstuurd uit het buitenland á € 0,51 per stuk.


Uit mijn tarieven overzicht blijkt echter dat de berekende kosten van 0,51 overeenkomen met verzenden van een sms bericht vanuit buitenland naar zone 3 of 4 : en wanneer de eerste 3 cijfers van het onderhavige telefoonnummer zijnde 246 het landen nummer zou zijn is de bestemming een exotisch eiland in de stille oceaan? Een onwaarschijnlijk event.
Zie bijlagen

Alvorens het door u genoemde onderzoek formulier naar betaalde sms diensten te gebruiken verzoek ik u dit traject te willen onderzoeken?

Voor wat betreft het ander probleem met het Franse service nummer is uw uitleg dat het verschil tussen het tarief van Orange servicenummer en het door u berekende tarief de kosten zijn die u mij aanvullend in rekening brengt voor deze dienst ; deze kosten zijn dus vele malen hoger dan de werkelijke kosten van het betaalnummer van Orange ?

Op uw verzoek heb ik gezocht naar deze extra kosten op de tarievenlijst ; helaas kwam dit tarief niet voor op deze lijst ; wel een opmerking hierover :
Voor de verdeling van landen per Zone kijk op www.t-mobile.nl. De T-Mobile Buitenland tarieven gelden voor gesprekken met reguliere vaste en mobiele nummers. U betaalt per 30 seconden, met een minimum van 1 minuut. Voor het bellen naar Servicenummers gelden andere tarieven en voorwaarden.

Graag ontvang ik alsnog deze andere tarieven en voorwaarden ?

Verder heb ik inderdaad een fijne tijd in France gehad ; niet in de hoofdstad maar in de zonnige Dordogne.

Met vriendelijke groet,

TMSRichard

Dag Hajar,

Meer dan een week geleden heb ik diverse aanvullende vragen gesteld ; zie hierboven .
Graag uw reactie en oplossing ?

Met vriendelijke groet,

TMSRichard
Dag Hajar ,

IK krijg niet de indruk dat T-Mobile mij serieus neemt ; niemand reageert , niemand zoekt een oplossing .Niemand stelt de klant centraal?.

En dat na maandenlang bellen, chatten en nu als laatste redmiddel het forum ; wat is er nog méér nodig om gewoon een simpel antwoord op mijn vragen te krijgen van T-Mobile wanneer er herhaaldelijk fouten en onduidelijke zaken op de factuur verschijnen?

Een zeer teleurstellende ervaring voor een mij als trouwe klant sinds meer dan 10 jaar .

TMSRichard
Reputatie 7
Badge +20
Hey TMSRichard,

Mijn oprechte excuses voor het lange wachten en niets laten horen van onze kant. Dit is erg slordig en hoort niet.

Ik weet toevallig dat mijn collega dit voor je in onderzoek heeft en ermee bezig is om, samen met andere specialisten op dit gebied, uit te vinden waar het precies aan ligt en jou een gedegen antwoord te geven. Op het moment is hij niet aan het werk, maar ik geef het aan hem door, zodat hij kan laten weten hoe het nu met het onderzoek staat. Ook zal ik hem even op de vingers tikken voor het feit dat hij geen update heeft gegeven dat hij hiermee bezig is voor je!

Mijn collega werkt zaterdag weer, dus hij zal je dan op de hoogte stellen. Nogmaals sorry voor het lange wachten!
Reputatie 6
Badge +17
Hallo TMSRichard,

Zoals David aangaf is dit erg slordig en niet de normale gang van zaken, nogmaals mijn oprechte excuses.

Ik heb dit in behandeling gehad en heb jou niet van een terugkoppeling voorzien. Dit had natuurlijk wel moeten gebeuren.

Ik heb je een privébericht gestuurd met meer informatie over de kosten.

Reageer