Beantwoord

Fraude nummer terug gebeld

• 19 juli 2017
  • 3 reacties
  • 1147 Bekeken

Hallo,
Ik was gebeld door het telefoonnummer +44 8708847047. Ik ben net mijn telefoon verloren in Duitsland en dacht in mijn snelheid, ik wordt gebeld door het Duitse nummer met nieuws over mijn telefoon. Ik heb 2x terug gebeld en beide keren hoorde ik 1 piep en toen werd er meteen opgehangen. Toen dacht ik +44 is helemaal niet Duitsland (dat is +49), na googelen op het +44 nummer blijkt dat het een onwijze trend is met fraude telefoontjes op o.a. dit nummer.. Helemaal aan me voorbij gegaan (helaas) en baal dat ik terug heb gebeld.. Kan het nu zijn dat ik onwijze kosten hebt gemaakt of nog ga maken?
icon

Beste antwoord door BartRotterdam 19 juli 2017, 22:19

Hoi, voor mij als klant is het moeilijk te beoordelen of er hoge kosten aan zitten. Het lijkt mij ook een fraudemummer. Misschien heb je geluk en is er geen verbinding geweest en dan kost het je niets. Je kan dit zelf terugzien bij gebelde nummers in MyTmobile. Hou in ieder geval de komende dagen je app in de gaten om te zien of er extra kosten berekend zijn. Indien dit het geval is, kan je even met T--Mobile contact opnemen om te kijken of zij nog iets voor je kunnen betekenen en of je aangifte bij de politie moet doen.

Let altijd goed op met terugbellen. Opnemen kost nooit wat, terugbellen kan wel geld kosten. Vooral +44 nummers en +88 nummers zijn risicovol.

Succes ik hoop dat het meevalt 🙂
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 1
Hoi, voor mij als klant is het moeilijk te beoordelen of er hoge kosten aan zitten. Het lijkt mij ook een fraudemummer. Misschien heb je geluk en is er geen verbinding geweest en dan kost het je niets. Je kan dit zelf terugzien bij gebelde nummers in MyTmobile. Hou in ieder geval de komende dagen je app in de gaten om te zien of er extra kosten berekend zijn. Indien dit het geval is, kan je even met T--Mobile contact opnemen om te kijken of zij nog iets voor je kunnen betekenen en of je aangifte bij de politie moet doen.

Let altijd goed op met terugbellen. Opnemen kost nooit wat, terugbellen kan wel geld kosten. Vooral +44 nummers en +88 nummers zijn risicovol.

Succes ik hoop dat het meevalt 🙂

Hallo mensen ik moet ook fraude melden en inderdaad ik zat ook te wachten op 1 telefoontje en

dacht dus ook dat ik dit gemist had dus ook te snel teruggebeld ik hoop dat er geen dure rekening komt

er stond meteen Algerije dus ik heb niet lang aan de lijn gehangen maar toch. dit zijn de nummers die mij gebeld hebben en beginnen met +213 583 84 44 80 deze kon ik sowieso niet terug bellen en dan

nummer +213 562 65 51 37  deze heb ik dus teruggebeld maar niet erg lang dus wees op je hoede.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @mijzelf 

Bedankt voor de waarschuwing! Ons advies is om niet op te nemen en vooral niet terug te bellen. Dus bedankt voor het doorgeven van deze fraude nummers. 

Reageer