FTMSC Betaling (mobiele betaling) en SMS diensten (deel 3)


Reputatie 6
[update] 12 December 2018

De informatie uit dit topic was verouderd en er is een nieuw topic aangemaakt. Ga gauw naar [info] Mobiele internetdiensten (FTMSC) betalen via je factuur voor de meest actuele en relevante informatie.

Dit topic gaat op slot!

This topic has been closed for comments

581 reacties

Beste moderator,
Volgens mij meest recente factuur 30 euro kosten voor een abbonnement die ik nooit heb afgesloten FTMSC betaling. Dit abbonnement ben ik nooit aangegaan en zou ik graag willen weten wat ik moet doen zodat ik dit geld teruggestort krijg daar het ten onrechte is afgeschreven.

Mvg
Jordi Vermaes
Hier ook nog 1, 100 euro armer door oplichting via target media, ik ben dan ook behoorlijk kwaad hierom en ondanks dat nu alles gelokkeerd is wil ik graag 2 vragen beantwoord hebben, ik zie vele klachten hier en oplossingen hoe het te blokkeren is maar geen antwoord op deze 2 vragen.

1. Hoe komen dit soort bedrijven aan de nummers van iedereen om hen ongewenst lid te maken van abo's?

2. Hoe kunnen we ons geld terug krijgen?

Ook al is t-mobile niet direct verantwoordelijk maar het is slechte service van jullie kant dat ondanks alle klachten deze bedrijven gewoon zo verder kunnen gaan met hun diefstal, het is toch niet moeilijk om mensen al dan niet via een sms op de hoogte te stellen van een lidmaatschap en of ze hiermee akkoord gaan, dat zou wel goede service zijn in plaats van dit gewoon toe te laten.
Ik zie nu tot mijn schrik dat mijn zoon ook zoiets heeft gedaan. ik vind het wel een belachelijk dat je daar geen bericht van krijgt als je ergens voor moet betalen. ik vond zijn telefoonrekening wel erg hoog en blijkt dat hij al een week of 6 betaald voor een pornosite, Wat hij zegt dat hij dat echt niet gedaan heeft. ik geloof dat wel, want hij weet dat ik zijn rekening betaal. moet je ook nog zoveel moeite doen om het weer ongedaan te maken. BOZE MOEDER
Reputatie 5
Hey henk87
Om antwoord te krijgen op je vragen moet je even de [post=979420]startpost[/post] lezen. Daar staat een link naar het meldingsformulier wat je moet invullen en op moet sturen. Dan gaan ze onderzoeken wat er aan de hand is.
heb hetzelfde probleem, bij de laatste factuur 4 x 4.20 extra.
en zag dat er op m'n aankomende factuur ook al 4.20 erxtra staat....
kan ik dit terug krijgen??
Reputatie 5
Hoi urnie71, als je even de startpost van dit topic leest weet je precies wat je moet doen om aan te geven dat je het niet eens bent met de kosten. 🙂
FTMSC Mobiele betaling
Wie weet hoe ik hier vanaf kom?
Ik doe geen internetbetalingen met mijn mobiel en toch wordt er elke week 4,20 afgeschreven.
Reputatie 5
Hey Gerdien109
Welkom op het T-Mobile Forum :D

Om erachter te komen welke dienst het is en er voor af te melden ga je naar Mijn Mobiele Betalingen.
Twijfel over je de activatie van de dienst en wil je dat T-Mobile uitzoekt dan dien je het formulier Formulier Content diensten en derde partijen in te vullen en op te sturen. Zodra het uitgezocht is dan wordt er contact met je opgenomen.

Wist je dat je via My T-Mobile > Toestel & Sim > Blokkades instellen diverse blokkades kunt instellen?

Je topic heeft wel een vreemde titel trouwens.. :rolleyes:
Reputatie 5
Hoi Gerdien109, als je de startpost in dit topic leest weet je precies wat je hieraan kunt doen. Ik hoop dat het zo duidelijk is!:)

Edit: Terrorpukkie was een paar seconden eerder! :D

Hey Gerdien109
Welkom op het T-Mobile Forum :D

Om erachter te komen welke dienst het is en er voor af te melden ga je naar Mijn Mobiele Betalingen.
Twijfel over je de activatie van de dienst en wil je dat T-Mobile uitzoekt dan dien je het formulier Formulier Content diensten en derde partijen in te vullen en op te sturen. Zodra het uitgezocht is dan wordt er contact met je opgenomen.

Wist je dat je via My T-Mobile > Toestel & Sim > Blokkades instellen diverse blokkades kunt instellen?

Je topic heeft wel een vreemde titel trouwens.. :rolleyes:



Dank voor reactie.
Bij mijn mobile betalingen komt niets voor van de laatse 2 maanden, de andere konden we wel uitzetten.
Bij instellingen van mijn tst staat bij Aankopen bij derde partijen alles uit.
Het enige wat ik nog kan doen is het formulier opsturen.
En wat betreft de titel, het is de eerste topic
Reputatie 5
Ah ok... ;)
Wel vreemd dat er dan over de laatste 2 maanden niets te vinden is terwijl het wel op je factuur staat.

Zou je nog zo vriendelijk willen zijn om een bericht als beantwoord te willen markeren zodat andere forumleden ook weten welke stappen ze het beste kunnen ondernemen? Je laatste reactie is daar het geschikst voor.
Hopelijk brengt T-Mobile je snel duidelijkheid in de FTMSC betalingen.
beste t-mobile klantenservice,

Op 9 oktober 2012 j.l kreeg ik van jullie een brief dat mijn verzoek tot  onderzoek m.b.t content derdenpartijen was ingewillgd en dat ik mijn geld teug zou krijgen dat is goed gegaan, Maar nu blijkt dat mijn abo alsnog doorloopt. Heb het zojuist zelf moeten stopzetten terwijl in de brief stond dat jullie dat zouden beeindigden.
Ik heb het abonnement stop kunnen zetten en het papier kunnen downloaden, maar ik kan het nog niet printen. mijn man heeft geprobeerd om het te printen op zijn werk, maar hij geeft een virusalarm als hij dit probeert. Ik laat het maar eerst zo en hoop dat het niet weer gebeurd. Het gaat gelukkig niet om een heel hoog bedrag. (plusminus 30 euro) Ik vind het wel dat ze dit juridisch aan moeten pakken en eisen dat als je ergens per ongeluk een abonnement afsluit je dit met een emailadres eerst moet bevestigen. Nu kom je er pas achter als je je telefoonrekening krijgt. Echt belachelijk dat dit kan gebeuren.
Hallo
Ik heb een factuur ontvangen  met overig kosten van rond  €3.78 vier maal met een  tussen pose van 7 dagen ,weet niet wat het is hoe kom ik er van af??

Met vriendelijke groet Alto
Ik heb daarnet per ongeluk een abonnement genomen op een betaalsite
Van schrik en in alle haast op het verkeerde knopje gedrukt.
Ik kreeg meteen een sms met daarin de mededing dat ik gebruik maak van de dienst.

Ik zou dit graag per direct ongedaan willen maken.
Echter, op de website die in het sms'jes genoemd wordt (payinfo.nl) staat dat ik geen abonnementen heb. Ik moest wel een pin sms'en naar nummer 1155 om toegang te krijgen. Klopt dit?

Ik heb geen idee hoe ik dit nu moet stopzetten. Help mij aub!
Beste moderator,

Helaas worden ook wij geconfronteerd met FTMSC betalingen waarvoor we geen expliciete opdracht hebben gegeven, zoals vermeld in de gedragscode 'betaalde mobiel internet diensten'. Inmiddels het webformulier ingevuld en aangeboden. Ook enkele blokkades ingesteld. Ik wacht nu op een reactie. De payinfo site echter geeft een sessionid foutmelding zowel op de GSM als desktop waardoor ik geen enkele transactie kan inzien of kan stoppen. Wie is hier verantwoordelijk voor, T-Mobile? Immers het niet per direct kunnen stoppen volgens de gedragscode is niet mogelijk waardoor de kosten (wekelijks) blijven oplopen. Heeft de leverende dienstverlener een verplichting om aan te tonen dat er een bewuste keuze is gemaakt bij het aangaan van een abbonnement? Ik zou dit graag willen zien. Kan hij dit niet aantonen is de gang naar de rechter mogelijk een optie om dit soort malifide praktijken te stoppen.

Met vriendelijke groet,

Wim
wat een klachten allemaal zeg.
en probleem is dat wij het zelf maar moeten plossen ondanks dat we zelf niks hebben aangevraagd.
word je weer verwezen naar een pagina en moet je iets downloaden en opsturen goh wat is t mobile klantvriendelijk.
lijkt mij nu toch wel heel erg duidelijk dat het niet klopt ook ik word al zeker vier maanden door deze ongein in het rood gezet op de bank
al zeker vier maanden word er steeds weer extra geld afgeschreven en wat doet t mobile moderator zet een link neer zegt u moet dat even lezen en invullen.
podverdikkeme ik heb toch niks aangevraagd waarom word dat geld steeds weer van mijn rekening afgeschreven.
waarom word het niet gewoon stopgezet en waarom krijg ik mijn geld niet terug.
fijn voor de mensen met een laag inkomen elke maand weer een flink bedrag extra betalen.

overstappen naar t mobile ik heb er spijt van want t mobile kan ook uit zichzelf eens te raden gaan zoveel klachten van mensen die zeggen ik heb het niet aangevraagd zouden wij dan toch de waarheid spreken.

tmobile moet gewoon stoppen met het extra geld iedere keer van rekeningen af te halen.
en als er dan melding van word gemaakt zelf eens in actie komen ipv de klant moet maar lezen op een topic en formulier invullen.
neee gooi het eens andersom laat de bedenker van deze oplichtingszaak eens aantonen dat wij ons hebben aangemeld.

kan hier zo boos om worden omdat er n u alweer van de nieuwe rekening die eind van de maand komt geld is afgeschreven onderhand al 70 euro bij elkaar
met dank namens de kinderen die nu minder kunnen krijgen omdat t mobile ons een te hoge rekening geeft voor iets dat wij niet hebben gedaan

goeie service!!!!!!
het zou inderdaad sli9m zijn om een vuis te gaan maken en stappen te gaan ondernemen.
aangezien er zomaar extra geld van je rekening af word geschreven door t mobile voor iets wat je niet heb afgenomen ondertussen zit ik te wachten tot mijn geld word teruggestort.
onee doen ze niet want ik moet een klacht indienen, dan wachten of het goed word gekeurd voor ik mijn eigen geld weer terug krijg.


raar dat mensen hier ook zeggen nergens voor aangemeld te zijn.
:mad:
Reputatie 4
Badge +3
Welkom op het T-Mobile Forum!

@alto @ikweethetniet

Bovenin het Topic legt Raymond uit hoe je je kunt afmelden voor zo een dienst.

@wim6335

Ik zie dat je hierover al antwoord hebt gekregen van de T-Mobile Klantenservice. Als aanvulling: dit zijn geen diensten van T-Mobile zelf. T-Mobile factureert alleen de kosten.

@chrismarthuis

Ik heb begrip voor je situatie en vindt het jammer dat je teleurgesteld bent in T-Mobile hierdoor. Zoals ik hiervoor al heb aangegeven zijn dit geen diensten van T-Mobile zelf. Dus wanneer je vindt dat je hier onterecht voor bent aangemeld dan gaan wij hiermee aan de slag. Maar hier moet natuurlijk wel onderzoek naar worden gedaan. T-Mobile kan niet bij elke klacht zonder te onderzoeken beslissen om een creditering uit te voeren. Heb je inmiddels het formulier al ingevuld?
Tot mijn grote schrik ben ik na een telefoontje met een van uw medewerkers erachter gekomen dat er mobiele betalingen worden ingehouden. In totaal inmiddels al ruim 62 euro! Ik heb me nooit geregistreerd voor het spel, nooit meegedaan ook en ook nooit iets ontvangen. Dit moet oplichting zijn. Ik heb nooit ergens toestemming voor gegeven. Inmiddels heb ik het abonnement stopgezet via de websit die uw medewerk aan ons meldde. Hoe krijg ik mijn geld terug? Ik voel me echt bedonderd!!
Reputatie 5
Raymond schreef:

Dit topic is het vervolg op FTMSC Betaling (mobiele betaling) Deel 2.

Als je op de factuur Diensten mobiel internet tegenkomt is er een dienst afgenomen die mobiel wordt betaald, kort weg genoemd FTMSC. Een eventuele aangemelde dienst kun je zelf nakijken en afmelden via www.mijnmobielebetalingen.nl.

Wanneer je het niet eens bent met de kosten die hiervoor in rekening zijn gebracht dan kun je het meldingsformulier invullen en opsturen naar het adres dat erop vermeld staat. Het is ook mogelijk om een e-mail te sturen naar T-Mobile Klantenservice via het webformulier. Je kunt het formulier invullen en opslaan en vervolgens als bijlage meesturen. Vergeet niet om een kopie van een geldig legitimatiebewijs mee te sturen. Binnen 10 werkdagen wordt er contact met je opgenomen.



Zoals je ziet geeft mijn collega Raymond hier de uitleg hoe je het beste kunt handelen als je het niet eens bent met de aanmelding en ook hoe je aanspraak kan maken om je geld terug te krijgen.

Mocht je verder nog vragen of opmerkingen hebben dan hoor ik het graag.
Alles leuk en aardig, maar site payinfo.mob opent niet. Zo kan ik die belachelijke service nog niet stopzetten. Ik heb n spel door mn maag gesplitst gekregen of ik wekelijks 5 euro wil betalen.. tenminste wil... het wordt gewoon afgeschreven en wil je je voor de dienst waar je niet om gevraagd hebt afmelden zijn ze niet thuis.. belachelijk. Hoe kan ik mijn tel.instellen dat dit niet meer gebeurd? 
Beste raymond site van payinfo werkt niet !!!! Help
Beste heer/mevrouw,

Ook ik ben de dupe van de FTMSC kosten. Vanochtend heb ik ook een uiterst vriendelijke en behulpzame T-Mobile medewerkster aan de lijn gehad hierover. Ik heb aan haar mijn probleem (FTMSC kosten) uitgelegd en ze vertelde dat ze het een en ander had geblokkeerd en dat, als het goed is, de FTMSC diensten zouden zijn stopgezet. Nu lees ik hier overal dat ik alleen via www.mijnmobielebetalingen.nl de betalingen stopgezet kunnen worden. Deze site werkt echter niet! Kunt u voor mij nagaan of de diensten inderdaad geblokkeerd zijn? Ik heb, net als vele anderen hier, nooit om deze ellende gevraagd en wil niet nog meer onnodige kosten. Mijn klantnummer betreft 1.14445961. Graag hoor ik van u, alvast bedankt!

Mvgr
Mensen, dit is een veiligheidslek van t-mobile! Apple weet hiervan, mijn bank adviseerde alles te storneren zover mogelijk! ( 54 kalenderdagen), tis pure oplichting,andere providers hebben dit niet! Ik heb ook al aangifte gedaan bij de politie! Ze zeggen dat je ergens op geklikt heb maar dat IS NIET ZO! Meest bizarre is dat mijn sim in iPad zit en alleen gebruikt wordt op vakantie en de week van de 'aanmelding ftmsc' dienst niet aan is geweest!!
Tja vandaag even over de rooie gegaan bij T-Mobile,Politie doet er weinig mee maakte alleen een aantekening daar over,ook bij mijn Factuur staat ook een afschrijving van FTMSC en dat zou dan zijn van een QuizPlayer,ben me van geen zins bewust dat ik daar aan mee doe of aangemeld heb,ja zeggen zij bij T-Mobile u zal wel ergens op geklikt hebben,ben me daar echt niet van bewust.
Het ergste is nog dat ik geen toesteming heb gegeven om derde te laten incasseren door T-Mobile.
Heb mij gemeld bij de Klantendienst en er word aangewerkt,mocht het niet helpen en toch blijven voortduren neem ik drastise maatregelen en geen T-Mobile meer
Groet Frans S.