Beantwoord

FTMSC oplichting op factuur

• 14 december 2016
  • 4 reacties
  • 8410 Bekeken

Shit, opgelicht.
Kreeg vandaag mijn factuur T-Mobile Netherlands. Bleek ik ineens twee abonnementen op FTMSC betalingen te hebben.
Vorige maand 20 en deze 50 euro voor diensten waar ik niet voor gekozen heb en die niets leveren.
Probeer je de klantenservice te bellen krijg je geen mens aan de telefoon.
Kijk dus goed op je factuur en zie je FTMSC trek dan aan de bel.
Het betreft een zogenaamd abonnement op app tips en android apps,
Geen idee hoe ik er lid van ben geworden en in ieder geval leveren ze niets. Ja een rekening van vijf euro per week! Ik denk dat ik een game wilde downloaden, kostenloos...
Inmiddels via instellingen deze mogelijkheid geblokkeerd. Hier moeten consumenten tegen worden beschermd.
Ik wil graag mijn geld terug.
Online formulier ingevuld.
😠
icon

Beste antwoord door Poco-Loco 14 december 2016, 20:34

Welkom op het forum,

Helaas zitten er wat rotte appels tussen, het onderstaande is het 'algemene antwoord' op dit soort situaties:

Als je naar www.payinfo.nl gaat kan je zien welke en of er sms-diensten zijn aangemeld. Deze diensten kan je daar afmelden, maar je kan ook in My T-Mobile betaalde diensten via sms, zogeheten FTMSC diensten en lang en breed uitgelegd in dit topic, blokkeren. Als je wel van tijd tot tijd die diensten wenst te gebruiken (er zijn er velen) dan is dat weliswaar geen optie, maar dien je goed in de gaten te houden of er geen foutieve tussen zitten. (meldt af wat niet klopt en evt. blokkeer).

Heb je dus, zoals je hier aangeeft, ongevraagde sms-jes, dan kan je ook een onderzoek starten waarin de dienst een bevestiging moet overhandigen dat jij wel om die dienst hebt gevraagd. Kunnen ze dat niet, dan krijg jij de onterechte kosten terug.

Dit formulier kun je hier vinden: https://www.t-mobile.nl/my/onderzoekfactuur

Helaas gebeurt dit met enige regelmaat, dus mijn vermoeden is dat de komende weken het forum weer bestookt gaat worden met deze vragen. Na een aantal onderzoeken/klachten wordt zo'n 'dienst' aangepakt en verdwijnt deze. Helaas weten ze te makkelijk er weer tussen te komen.. dus hou dit soort zaken gewoon altijd goed in de gaten (of zet het geheel uit in je instellingen).
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

4 reacties

Hier net het zelfde krijg een factuur bericht met 15 euro extra FTMSC betaling voor een site waar ik me nooit voor heb aangemeld Tjonga content Games & E-learning.
Ook de online klachten brief ingevuld bij T mobile en me afgemeld bij Portal mobile.
Moet niet gekker worden
Welkom op het forum,

Helaas zitten er wat rotte appels tussen, het onderstaande is het 'algemene antwoord' op dit soort situaties:

Als je naar www.payinfo.nl gaat kan je zien welke en of er sms-diensten zijn aangemeld. Deze diensten kan je daar afmelden, maar je kan ook in My T-Mobile betaalde diensten via sms, zogeheten FTMSC diensten en lang en breed uitgelegd in dit topic, blokkeren. Als je wel van tijd tot tijd die diensten wenst te gebruiken (er zijn er velen) dan is dat weliswaar geen optie, maar dien je goed in de gaten te houden of er geen foutieve tussen zitten. (meldt af wat niet klopt en evt. blokkeer).

Heb je dus, zoals je hier aangeeft, ongevraagde sms-jes, dan kan je ook een onderzoek starten waarin de dienst een bevestiging moet overhandigen dat jij wel om die dienst hebt gevraagd. Kunnen ze dat niet, dan krijg jij de onterechte kosten terug.
Dit formulier kun je hier vinden: https://www.t-mobile.nl/my/onderzoekfactuur

Helaas gebeurt dit met enige regelmaat, dus mijn vermoeden is dat de komende weken het forum weer bestookt gaat worden met deze vragen. Na een aantal onderzoeken/klachten wordt zo'n 'dienst' aangepakt en verdwijnt deze. Helaas weten ze te makkelijk er weer tussen te komen.. dus hou dit soort zaken gewoon altijd goed in de gaten (of zet het geheel uit in je instellingen).
Dit zijn oplichters die geholpen worden of op zijn minst niet gehinderd door T-Mobile om mensen geld afhandig te maken.
Reken er ook niet op dat je je geld terug krijgt, want volgens T-Mobile heb je je aangemeld. Ook al bestaat de webiste nu ineens niet meer (http://wowplayground.mobi). Met een niet bestaand e-mail adres

Het enige wat men nodig heeft is een telefoonnummer. Je krijgt dan een SMSje welke je niet herkent en daarom negeert verwijderd. En als je dan niet op de factuur let dan wordt er vrolijk 5 euro per week van bij rekening opgeteld. :@

Dan moet jij maar bewijzen dat dit onterecht is. Omgekeerde bewijsvoering dus.

Dit zou de aanbieder van de "service" (oplichting as a service) zijn:
Aanbieder:
IAHD Hungary Kft.
Website aanbieder: http://wowplayground.mobi/
Helpdesk aanbieder:
nl.support@iahd-hungary.com

Met als tussenpersoon:

Globway Netherlands
Spoorhaven 44-46
2651 AV BERKEL EN RODENRIJS
Tel.nr: +31 (0)10-4286790
Fax.nr: +31 (0)10-4951396
Dus, je hebt een sms gehad en die met dezelfde aandacht behandelt als bijvoorbeeld de regels voor het forum en verwijt nu anderen?

Er is geen omgekeerde bewijslast, je bent aangemeld, hebt de aanmelding ontvangen en je bevestigd zelfs hier de ontvangst ervan en dat is bewezen. Meest erge is dat je zelfs bewust niet de eigen verantwoordelijkheid lijkt te willen nemen om je facturen bij te houden. De bewijsvoering van 'schuld' zou volgens jouw verhaal geleverd zijn, gelijk aan de normale rechtsgang. Als jij in beroep wil tegen bestaand bewijs, is er nog steeds niks omgekeerd.

Gezien je echter in een 9 maanden oud topic bezig gaat, kan ik je enkel succes wensen... dit topic is echter niet jouw topic en het is naar regels niet de bedoeling iemand anders zijn topic over te nemen. Dit topic gaat dus op slot om onnodige vervuiling te beperken.