Beantwoord

Geen mobiel internet

• 28 maart 2017
  • 7 reacties
  • 137 Bekeken

Ik heb sinds gisteren geen mobiel internet meer met mijn Samsung Galaxy S7. Alle instellingen staan prima, mijn bundel is wel bijna op (vanwege Android OS....), maar niet helemaal en ik heb nu helemaal geen connectie meer. Alleen nog via Wifi... Ik heb al gecheckt voor storingen. Wat zou het kunnen zijn?
icon

Beste antwoord door Thalina 29 maart 2017, 13:27

Hoi Hul013,

Begrijpelijk dat je gewoon toegang tot internet wilt hebben op jouw toestel! Ik heb gelijk in het systeem gekeken en ik zie dat we jouw factuur van 16/03 hebben proberen af te schrijven maar van jouw bank kregen we te horen dat jouw bankrekening niet meer bestaat. Om te voorkomen dat er meer kosten worden gemaakt die we niet meer kunnen incasseren, plaatsen we dan automatisch een blokkade. Hierdoor kon je gisteren niet gebruik maken van internet. Ik zie dat je inmiddels jouw bankrekeningnummer hebt aangepast en dat de blokkade gisteravond daarom is verwijderd. Klopt het dat je weer kunt internetten?

De factuur van 16/03 staat nu nog open. Je kunt ervoor kiezen om het openstaande bedrag zelf over te maken via iDeal. Dat kan via deze pagina. Je kunt ook wachten totdat we het nogmaals proberen af te schrijven, nu van je nieuwe bankrekeningnummer.

Hopelijk geeft dit meer duidelijkheid. Mocht je nog vragen hebben, laat het dan gerust weten. Ik help je graag!
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 5
Badge +13
Ik weet niet welk abonnement je hebt maar na als je bundel op is dan zou je nog wel de basis snelheid moeten hebben. En als je bundel op is zou je daar ook een sms over ontvangen.

(vanwege Android OS....)Je toestel heeft een update gehad?
Dan kan het zijn dat toch je toegangspunt is aangepast. Wil je eens in een bericht laten weten welke instellingen je momenteel hebt staan bij het toegangspunt?
Je vindt het via Instellingen > Netwerkverbindingen > Meer netwerken > Namen toegangspunten. Tik vervolgens op het toegangspunt van T-Mobile. Je ziet dan een lijst met instellingen.
Android OS heeft in 2 weken tijd 414 MB mobiele data verbruikt en meer dan 3 GB wifi data in de achtergrond....

Toegangspunt:
APN: smartsites.t-mobile
MCC: 204
MNC:16
Verificatie: PAP
APN: IPv4

Bij de rest staat: niet ingesteld
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Hul013,

Begrijpelijk dat je gewoon toegang tot internet wilt hebben op jouw toestel! Ik heb gelijk in het systeem gekeken en ik zie dat we jouw factuur van 16/03 hebben proberen af te schrijven maar van jouw bank kregen we te horen dat jouw bankrekening niet meer bestaat. Om te voorkomen dat er meer kosten worden gemaakt die we niet meer kunnen incasseren, plaatsen we dan automatisch een blokkade. Hierdoor kon je gisteren niet gebruik maken van internet. Ik zie dat je inmiddels jouw bankrekeningnummer hebt aangepast en dat de blokkade gisteravond daarom is verwijderd. Klopt het dat je weer kunt internetten?

De factuur van 16/03 staat nu nog open. Je kunt ervoor kiezen om het openstaande bedrag zelf over te maken via iDeal. Dat kan via deze pagina. Je kunt ook wachten totdat we het nogmaals proberen af te schrijven, nu van je nieuwe bankrekeningnummer.

Hopelijk geeft dit meer duidelijkheid. Mocht je nog vragen hebben, laat het dan gerust weten. Ik help je graag!
Thalina, ik dacht al zo iets nadat ik een een acceptemail betaald had kreeg ik een SMS dat ik weer kon bellen. Ik vind dat een hele rare gang van zaken. Ten eerste jullie hebben vanaf september 2016 al aut afgeschreven van het juiste nummer. Ineens staat mijn oude banknummer vermeld en mijn oude adres. Er is echt is fout gegaan in jullie administratie hoor. Kijk maar na van welk bankrekening nummer de afgelopen maanden is afgeschreven. Het blokkeren van diensten vind ik extreem als een nota niet kan worden afgeschreven. Er is altijd nog een herinnering met 2 weken de tijd om te betalen. Ik zou graag willen dat je uitzoekt wat er mis gegaan is. Ik wil niet nogmaals hier mee geconfronteerd worden.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Hul013,

In ons systeem zie ik dat we de laatste maanden hebben afgeschreven van een rekeningnummer van de Rabobank. Op 24 maart kregen wij echter de melding dat het bankrekeningnummer gesloten is en er dus niets afgeschreven kan worden. Dit zijn storneringsredenen die wij van de bank verkrijgen en daar gaan wij dan ook vanuit. Het blokkeren gebeurt ook niet direct als je een keer een factuur te laat betaalt, maar als wij de melding krijgen dat de rekening gesloten is gebeurt dit wel direct. Op dat moment is er namelijk geen actieve rekening bekend bij ons en kan er dus überhaupt niets afgeschreven worden, vandaar ook de blokkade.

Vanaf nu worden de komende facturen van een rekeningnummer afgeschreven dat bij SNS zit. Als dit correct is, dan kun je er vanaf nu op rekenen dat alles goed afgeschreven wordt en je hier niet meer tegenaan loopt.

Als je nog verdere vragen hebt, dan horen we het graag!
Heel vreemd aangezien het banknummer bij de Rabo al vanaf sept 2016 gesloten is.... Maar goed, kun je even nakijken of de betaling via accept email goed is verwerkt? Ik zie namelijk in my T-Mobile dat de factuur nog steeds op niet betaald staat. Deze is wel degelijk betaald.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Hul013,

Dat kan ik zeker! Je hebt alles netjes betaald en wij hebben jouw laatste betaling op 29 maart ontvangen. Nu ben je dus helemaal bij met alle betalingen! Ik heb ook even gekeken op My T-Mobile en zie dat het hier nu ook goed staat. Het kan soms wat langer duren voor het daar goed staat weergegeven.

Hopelijk is alles zo helder, maar als je nog vragen hebt, dan horen we dat graag!

Reageer