Vraag

Geen netwerk in buitenland door betalingsregeling

• 11 juli 2016
  • 7 reacties
  • 213 Bekeken

Allereerst wil ik aangeven dat ik uiterst ontevreden ben over het oplossingsgericht werken van jullie forummedewerkers, echt ongelovelijk. Ik geef een probleem aan, een probleem met een hoge prio zoiezo voor mij, er word aangegeven dat jullie weten waar het probleem ligt en thats it. Geen oplossing, geen coulance. Niets!

Ik zal het verhaal nogmaals plaatsen in de hoop dat er nu een webmedewerker kan antoorden die wel een oplossing kan bieden.

Ik zit dus sinds vorige week in Turkije, heerlijk op vakantie. Even weg van alle zorgen en beslommeringen. Even niets. Eenmaal aangekomen in Turkije, geen berichtje "welkom in Turkije, etc. Etc." Geen netwerk. Vakantie is voor mij ook even geen telefoonverkeer maar voor noodgevallen (die bij mij zeker voor kunnen komen) is het toch handig de telefoon mee te hebben en er dan ook mee te kunnen bellen en desnoods smssen. Internet is niet belangrijk. Wat blijkt, uit contact met een van jullie medewerkers. Door een betalingsregeling door een te hoog uitgevallen factuur (deels door schuld tmobile) kan je in het buitenland helemaal NIETS wat betreft netwerk met je telefoon en met het gebrekkige wifi in dit hotel ben ik dus zo goed als afgesloten van familie etc. In een noodgeval of als mij zelf iets overkomt en ik wil familie bereiken of zij mij, als het goed is hoef ik het niet verder uit te leggen.

Hierna kwam er geen oplossing vanuit tmobile. Dit was het, nog vragen ? Mocht ik contact opnemen, na een reactie terug over dat ik niets af wist van deze gevolgen bij een betalingsregeling en dat het ook echt niet uitkomt om die rekening te betalen maar echt niet zonder netwerk kan, hoor ik gewoon botweg NIETS terug. En dan te bedenken dat je al even klant bent en nooit voor gezeur heb gezorgd. Waardeloze service met een waardeloze oplossing en afhandeling. Het is voor mij wel weer duidelijk hoe er hier omgesprongen word met vaste klanten. Top!

7 reacties

Jeetje wat een drama zeg. Wel eens aan gedacht om van je vakantie te genieten en een simpel simkaartje in turkije zelf te halen. Nummer doorgeven aan familie in NL en voila.
Reputatie 3
Allereerst wil ik aangeven dat ik uiterst ontevreden ben over het oplossingsgericht werken van jullie forummedewerkers, echt ongelovelijk. Ik geef een probleem aan, een probleem met een hoge prio zoiezo voor mij, er word aangegeven dat jullie weten waar het probleem ligt en thats it. Geen oplossing, geen coulance. Niets!

Ik zal het verhaal nogmaals plaatsen in de hoop dat er nu een webmedewerker kan antoorden die wel een oplossing kan bieden.

Ik zit dus sinds vorige week in Turkije, heerlijk op vakantie. Even weg van alle zorgen en beslommeringen. Even niets. Eenmaal aangekomen in Turkije, geen berichtje "welkom in Turkije, etc. Etc." Geen netwerk. Vakantie is voor mij ook even geen telefoonverkeer maar voor noodgevallen (die bij mij zeker voor kunnen komen) is het toch handig de telefoon mee te hebben en er dan ook mee te kunnen bellen en desnoods smssen. Internet is niet belangrijk. Wat blijkt, uit contact met een van jullie medewerkers. Door een betalingsregeling door een te hoog uitgevallen factuur (deels door schuld tmobile) kan je in het buitenland helemaal NIETS wat betreft netwerk met je telefoon en met het gebrekkige wifi in dit hotel ben ik dus zo goed als afgesloten van familie etc. In een noodgeval of als mij zelf iets overkomt en ik wil familie bereiken of zij mij, als het goed is hoef ik het niet verder uit te leggen.

Hierna kwam er geen oplossing vanuit tmobile. Dit was het, nog vragen ? Mocht ik contact opnemen, na een reactie terug over dat ik niets af wist van deze gevolgen bij een betalingsregeling en dat het ook echt niet uitkomt om die rekening te betalen maar echt niet zonder netwerk kan, hoor ik gewoon botweg NIETS terug. En dan te bedenken dat je al even klant bent en nooit voor gezeur heb gezorgd. Waardeloze service met een waardeloze oplossing en afhandeling. Het is voor mij wel weer duidelijk hoe er hier omgesprongen word met vaste klanten. Top!

Heb je handmatig geprobeert met 1 van netwerken te verbinden, en wat krijg je dan voor melding
Schandalig van de Klantenservice inderdaad
Latinita. Als je niet zinnigs te melden hebt, waarom ? Het gaat om meer dan alleen dat. Ik vraag om een reactie van een webmedewerker en niet van iemand die niets beters te doen heeft dan reacties geven voor een leven.

Hcblids. Ik heb inderdaad geprobeerd handmatig te selecteren maar er word aan gegeven dat de geselecteerde netwerken geen toegang geven. Bedankt voor de reactie met inhoud
Reputatie 3
Badge +7
Latinita. Als je niet zinnigs te melden hebt, waarom ? Het gaat om meer dan alleen dat. Ik vraag om een reactie van een webmedewerker en niet van iemand die niets beters te doen heeft dan reacties geven voor een leven.

Welkom op het forum van T-Mobile. Een klant helpt klant-forum, waar af en toe een medewerker van T-Mobile voorbij komt zetten om vragen te beantwoorden waarop echt gewoon geen reactie gegeven kan worden door andere klanten.

Helaas plaats je je vraag nog steeds op een openbaar forum en zijn er altijd mensen die zich ermee gaan bemoeien. Live with it. Wil je geen bemoeienis van anderen, dan bel je de klantenservice maar of ga je op de chat zitten. Ik kan echt niet tegen die $%#%@ instelling van sommige mensen op het moment dat andere klanten ze uit goede wil gaan helpen. Zeker niet wanneer je die instelling hebt op een plaats die in het leven is geholpen voor klanten om andere klanten te helpen.

Dat gezegd hebbende, terug naar waar het topic over gaat: de betalingsachterstand en het gebrek aan netwerk in Turkije.

Je hebt hier helaas te maken met een automatisch proces, waar niet zo maar overheen te gaan is met handmatige acties. Wanneer er een (deel van een) factuur open staat, ongeacht welk bedrag (zelf als is het een cent), gaat het systeem automatisch over tot blokkades. Er zijn in dit geval verschillende blokkades mogelijk. De eerste blokkade houdt in dat je geen kosten meer kunt maken buiten de bundel, zoals bijvoorbeeld internet in het buitenland. Daarna worden uitgaande oproepen en data in Nederland geblokkeerd en als laatste stap volgt uiteraard volledige afsluiting van je nummer.

Op het moment dat je een regeling treft met T-Mobile, word je terug gezet in de eerste stap van de blokkade. Je kan in principe overal gebruik van maken, maar je mag geen extra kosten maken buiten je bundel totdat je het openstaande bedrag volledig hebt voldaan. Dit wordt door T-Mobile gebruikt als een soort van veiligheid, maar ook als een soort van dwangmiddel. Ze willen namelijk zeker weten dat jij je termijnen netjes voldoet en ondertussen zelf niet nog meer risico lopen.

Ik begrijp dat het voor jezelf lastig is, maar je hebt het er zelf naar gemaakt. Je geeft aan dat je een te hoge factuur hebt gehad, wat volgens jou deels de schuld is van T-Mobile. Als je aan T-Mobile kenbaar had gemaakt dat je het niet eens bent met de hoogte van de factuur, dan had T-Mobile een onderzoek moeten starten naar de kosten die op jouw factuur staan en was je ook niet in de problemen gekomen. Nu kan ik niet anders concluderen dan dat je het er zelf naar hebt gemaakt en dat je ook zelf maar op de blaren moet gaan zitten.

Misschien dat een medewerker van T-Mobile uit coulance de blokkering wil opheffen, maar met de manier waarop je hen en je medeklanten bejegend, zou ik er niet te veel van uit gaan.

Medewerkers van T-Mobile komen doorgaans binnen 24 uur voorbij, dus nog even geduld.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Stephan,

Ik zie dat je hier eerder ook al contact over hebt genomen met een collega. Ik heb je een privébericht gestuurd met wat meer informatie.
Ik krijg nu al de kriebels van dit forum
Kan ook al niet eens meer normaal inloggen. @trajh91. Zoals je kan zien is een bericht aan de webmedewerkers. Ik zit met een netwerkprobleem die alleen door hun kan worden opgelost. Zoals je ook hebt kunnen lezen is mij NIET medegedeeld dat dit de concequenties waren van de betalingsregeling. Als dat wel was gedaan dan had ik natuurlijk echt wel acties ondernomen VOOR ik op vakantie ging. Zoals je mogelijk ook hebt kunnen lezen waardeer ik de reactie van de reageerder, waar ik vriendelijk reageer op de reageerder met inhoud. Jammer genoeg helpt het me niet verder. De hoge rekening is zoals je ook hebt kunnen lezen door mijn telefoongebruik met in mijn achterhoofd het omgezette abonnement van 120 minuten naar onbeperkt. Door een fout via de site is deze niet omgezet geweest, hence de hoge kosten. Als je echt goed had gelezen, wat ik aanneem dat gedaan word alvorens reactie KAN ik NIET bellen omdat er GEEN netwerk is door de concequentie van de betalingsregeling. Dat is dus de reden dat ik via het forum probeer die blokkade eraf te krijgen. Get it ? Anyway

Hajar, bedankt voor je reactie en je prive bericht. Gezien ik dus niet meer kan inloggen met het andere account en geforceerd ben een nieuwe aan te maken, is het mogelijk nogmaals dat prive bericht te sturen maar dan naar dit account ?

Bvd
Reputatie 7
Badge +20

Hajar, bedankt voor je reactie en je prive bericht. Gezien ik dus niet meer kan inloggen met het andere account en geforceerd ben een nieuwe aan te maken, is het mogelijk nogmaals dat prive bericht te sturen maar dan naar dit account ?

Bvd

Ik heb je nogmaal een privebericht gestuurd.

Reageer