Beantwoord

Geen service buitenland

• 5 februari 2017
  • 4 reacties
  • 100 Bekeken

Hallo. Ik zit momenteel in Parijs en heb al sinds een dag geen service Vorige maand in berlijn had ik nergens last van.
Ik heb alles geprobeerd; aan en uit gezet, gereset, niks helpt..
icon

Beste antwoord door Thalina 6 februari 2017, 08:12

Hoi Jasc,

Het is natuurlijk nooit fijn om niet bereikbaar te zijn als je in het buitenland zit! Ik zie dat je al op weg bent geholpen door andere klanten (dankjulliewel). Ik heb gelijk in het systeem gekeken of er misschien een blokkade actief is. Ik zie dat er nog een factuur openstaat (van 02/01/2017) waardoor je een blokkade hebt voor bellen in het buitenland, bellen naar het buitenland, datagebruik in het buitenland en bellen naar servicenummers en diensten van derde partijen. Vandaar dat je op dit moment weinig kunt in het buitenland. Ik wil je adviseren om jouw openstaande factuur zo snel mogelijk te betalen. Dat kan via My T-Mobile > Facturen. Als je betaalt hebt, laat het dan even weten. Dan verwijder ik alvast de blokkade voor je!

Ik zie trouwens ook dat je op 02/01/2017 zelf een blokkade hebt geplaatst voor uitgaande internationale gesprekken behalve naar Nederland. Wil je deze blokkade laten staan of zal ik deze ook verwijderen?

Ik hoop dat je ondanks dit toch een mooie tijd hebt in Parijs!
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5
Badge +14
Heb je ook al geprobeerd handmatig een provider te zoeken ?
Goedemorgen,

Op deze pagina lees je alles over het handmatig omzetten ban provider, ook per telefoon. Probeer dit eens, misschien helpt het: https://service.t-mobile.nl/app/answers/detail/a_id/3043/instellen-telefoon-voor-mobiel-internet

Als het niet lukt, roep nog maar een x 🙂
Reputatie 3
Beste Jasc,

Welkom op het forum van T-Mobile!

Heel vervelend dat je geen service (netwerk) hebt in Parijs, terwijl je daar in Berlijn geen last van hebt gehad.
Om te beginnen staat Berlijn (Duitsland) helemaal los van je verblijf nu in Parijs (Frankrijk), aangezien het een ander land is met zijn eigen mobiele netwerken.
Vandaar dat ik ook het eerst denk, aan het feit dat je mogelijk en per ongeluk de optie roaming hebt uitgeschakeld in je toestel.
Controleer dat even in het menu van je toestel, onder Mobiele netwerken of Netwerkinstellingen, en zorg dat deze aan staat.

Daarnaast kun je van alle Franse mobiele netwerken gebruik maken (abonnee als prepaid), en heb je dus de keus uit Bouygues,Orange of SFR, waarbij je bij de eerste twee gebruik kunt maken van het 4G netwerk (mocht je dat eventueel willen).

Om te wisselen van netwerk, ga je in het menu van je toestel naar Mobiele netwerken of Netwerkinstellingen.
Ga naar Automatische Netwerkselectie en zet deze optie op Handmatig, waarna je toestel gaat zoeken naar beschikbare netwerken op jouw locatie.
Je zult vervolgens een lijst krijgen van beschikbare netwerken, waaruit je kunt kiezen.

Mocht dat allemaal niet helpen, dan verwijs ik je naar de speciale topic waarin je alles kunt vinden over het verhelpen van problemen in het buitenland.
Door hier te klikken, kom je op deze speciale topic uit.

Hopelijk kun je gauw weer gebruik maken van je aansluiting.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Jasc,

Het is natuurlijk nooit fijn om niet bereikbaar te zijn als je in het buitenland zit! Ik zie dat je al op weg bent geholpen door andere klanten (dankjulliewel). Ik heb gelijk in het systeem gekeken of er misschien een blokkade actief is. Ik zie dat er nog een factuur openstaat (van 02/01/2017) waardoor je een blokkade hebt voor bellen in het buitenland, bellen naar het buitenland, datagebruik in het buitenland en bellen naar servicenummers en diensten van derde partijen. Vandaar dat je op dit moment weinig kunt in het buitenland. Ik wil je adviseren om jouw openstaande factuur zo snel mogelijk te betalen. Dat kan via My T-Mobile > Facturen. Als je betaalt hebt, laat het dan even weten. Dan verwijder ik alvast de blokkade voor je!

Ik zie trouwens ook dat je op 02/01/2017 zelf een blokkade hebt geplaatst voor uitgaande internationale gesprekken behalve naar Nederland. Wil je deze blokkade laten staan of zal ik deze ook verwijderen?

Ik hoop dat je ondanks dit toch een mooie tijd hebt in Parijs!

Reageer