[Gesloten] Mijn abonnementskosten zijn verhoogd, inflatiecorrectie

  • 12 december 2018
  • 5 reacties
  • 1106 Bekeken

Reputatie 7
Badge +19
  • Oud-medewerker
  • 3996 reacties

Update 12 december 2019

De informatie uit dit topic is verouderd en de nieuwe informatie vind je in dit nieuwe topic

Dit topic gaat op slot.


This topic has been closed for comments

5 reacties

Ongelofelijk dat dit niet van te voren gecommuniceerd wordt naar de klant maar dat je dit gewoon op de eerste rekening moet slikken.
En nog sterker: Pas nieuwe klanten krijgen geen verhoging. Ook als iemand hetzelfde abonnement afsluit blijft het bedrag het oude bedrag.

Trouwe klanten worden bedankt door uitgemolken te worden!

Ik zeg mijn abonnement op zodra het jaar voorbij is, dit is voor mij een 3e reden om dat te doen.
1* Door verhuizing is mijn oude abonnement niet mee te nemen -> €9- p.m. duurder uit
2* De gratis verhuizing is verkeerd geadministreerd, of ik 3x de abonnementskosten kan voorschieten
3* Nu krijg ik een inflatieverhoging. Nu in totaal €9,55 p.m. duurder uit.
Reputatie 7
Badge +18
@moeftie Zoals je hierboven in het laatste stukje kunt lezen valt inflatie correctie onder de algemene voorwaarden. Daar ben je mee akkoord gegaan toen je het contract tekende. Het is dus van te voren gecommuniceerd.

Dat je bij een verhuizing je oude thuis abonnement niet mee kunt nemen komt omdat je soms bij verhuizingen moet overstappen van VDSL naar Glasvezel.
@Folkert Ik had al jaren 20mbit glasvezel, eerst van vodafone.
In die jaren is er trouwens nooit een inflatiecorrectie geweest.

Dat het ergens tussen 100 voorwaarden in de kleine lettertjes staat, maakt het juist nodig dat er over een verhoging moet worden gecommuniceerd.

Waarom geld dit alleen voor trouwe klanten, die dus al jaren betalen? Als je nieuwe klanten korting wil geven, maak dat dan duidelijk! Nu jaag je oude klanten weg.

---
Ik ben nu gewoon een zeer ontevreden klant 😠
Reputatie 7
Badge +18
@moeftie Ook Vodafone heeft inflatie correctie. https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/inflatiecorrectie.shtml. Gelukkig wordt jouw salaris er vaak ook weer positief voor gecorrigeerd. Geld wordt nu eenmaal minder waard.

Het zijn inderdaad veel kleine lettertjes, iedereen moet zich tegen veel zaken indekken.
@Folkert Ik ben niet tegen de kleine lettertjes. Maar tegen de manier waarop die nu uitgevoerd worden.
En tegen het meten met 2 maten. Durf dan ook de verhoging voor iedereen door te voeren.
Omdat ik net een paar maanden te lang mijn nieuwe abonnement heb, krijg ik de verhoging wel.

Het salaris krijgt vaak niet dezelfde verhoging als de inflatie. En dit jaar is het helemaal spannend met de beloftes het kabinet (4% verlaging van de loonbelasting is nodig om alle kostenstijgingen te betalen!).