Beantwoord

Gesprek op factuur - niet in logbestand

• 18 februari 2016
  • 9 reacties
  • 271 Bekeken

Hoe kan een gesprek dat wel op mijn factuur staat (buiten mijn bundel want naar het buitenland) niet in mijn logbestand van mijn telefoon staat?
icon

Beste antwoord door David 23 februari 2016, 12:08

Hey Boppie,

Wanneer je dit verwijderd hebt, dan is dit helaas niet terug te halen..

Overigens heb ik het gevoel dat het niet een geheel legitiem nummer is. Het komt namelijk redelijk overeen met het telefoonnnummer uit dit topic, waar het dus ging om een frauderend telefoonnummer. Was je toevallig rond die datum gebeld door een onbekend nummer?

Op dit moment zie ik dat je geen overige kosten hebt gemaakt of iets dergelijks, dus het lijkt een incident. Zorg in ieder geval wel dat je dit van tijd tot tijd even checkt en niet opneemt wanneer je door dergelijke nummers gebeld wordt.

Laat even weten of je inderdaad gebeld bent en of je nog vragen hebt voor ons!
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Hey Boppie,

Welkom op het T-Mobile Forum, goed dat je jouw vraag hier stelt!

Wat gek dat het gesprek niet in je toestel terug te vinden is :S! Bedoel je echt het toestel zelf of de My T-Mobile app?

Kun je aangeven van welk type toestel je gebruik maakt? Zie je vaker gesprekken niet terug in je telefoon? Heb je misschien meerdere keren naar dit nummer gebeld? Sommige toestellen 'bundelen' de gesprekken dan waardoor je de gesprekken niet allemaal los in je toestel ziet staan.

Ik ben benieuwd naar je reactie! 🙂
Ik maak gebruik van een Samsung GT-I9505. Volgens factuuranalyse op de my t-mobile site heb ik op een bepaalde datum een gesprek gevoerd naar het buitenland, maar ik vind het niet terug op mijn telefoon. De datum/tijd op de telefoon klopt. Ik heb helemaal geen uitgaand gesprek gehad op die datum. Via nummeranalyse heb ik gekeken of ik vaker naar dit nummer heb gebeld maar dit is niet het geval. Het nummer komt ook niet voor op de twee facturen daarvoor.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Boppie,

Wat een vreemde situatie!

De gesprekken die je voert worden namelijk geregistreerd op je simkaart. Alle geregistreerde gesprekken op je simkaart komen vervolgens op je factuurspecificatie terecht. Wanneer een nummer daar staat is er een verbinding tot stand gebracht tussen jouw nummer en het betreffende nummer. Kan het zijn dat het gesprek wellicht uit je toestel verwijderd is?
Dan zou dat per ongeluk moeten zijn gebeurd. Is er een mogelijkheid om dit nog te achterhalen?
Reputatie 7
Badge +20
Hey Boppie,

Wanneer je dit verwijderd hebt, dan is dit helaas niet terug te halen..

Overigens heb ik het gevoel dat het niet een geheel legitiem nummer is. Het komt namelijk redelijk overeen met het telefoonnnummer uit dit topic, waar het dus ging om een frauderend telefoonnummer. Was je toevallig rond die datum gebeld door een onbekend nummer?

Op dit moment zie ik dat je geen overige kosten hebt gemaakt of iets dergelijks, dus het lijkt een incident. Zorg in ieder geval wel dat je dit van tijd tot tijd even checkt en niet opneemt wanneer je door dergelijke nummers gebeld wordt.

Laat even weten of je inderdaad gebeld bent en of je nog vragen hebt voor ons!
Volgens mij ben ik niet gebeld, heb ik niet teruggebeld en ik heb ook vervolgens niet het nummer uit mijn logbestand verwijderd. Maar goed. Ik ben gewaarschuwd.
Dank voor het meedenken.
Reputatie 6
Badge +17
Hi Boppie,

Het blijft inderdaad een vreemde situatie! Geen dank, we denken graag met je mee! Nog een laatste optie: kan het misschien zo zijn dat iemand anders jouw toestel heeft gebruikt op die datum?

Houd het in ieder geval even in de gaten! Als je nog aanvullende vragen hebt, weet je ons te vinden!
Niemand heeft mijn toestel gebruikt. Dit weet ik heel zeker.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Boppie,

Omdat het nummer ook in het bovenstaande topic dat David meestuurt staat wil ik je nog even adviseren om het nummer in je toestel te blokkeren. Op die manier kun je helemaal geen problemen meer krijgen door dat nummer. 🙂

Laat je het weten als we verder nog iets voor je kunnen doen?

Reageer