Beantwoord

Gevolgen van het te laat betalen binnen betalingsregeling

• 30 december 2016
  • 5 reacties
  • 913 Bekeken

Goedemiddag,

Ik heb voor een lopende factuur een betalingsregeling aangevraagd. De eerste termijn is betaald samen met mijn factuur maar nu is het zo dat mijn bankrekening in de - staat waardoor de betaling automatisch wordt gestorneerd binnen nu en een paar dagen. Ik heb jullie hele site afgezocht op zoek naar duidelijke antwoorden maar die kan ik niet vinden. Vandaar dat ik het op deze manier doe. Ik krijg volgende week pas weer geld dus dan kan ik het bedrag gelijk voldoen alleen dan is de betaling al gestorneerd door mijn bank waardoor ik de eerste termijn niet heb betaald.

Wat zijn de gevolgen hiervan want ik wil namelijk gewoon klant bij jullie blijven en mijn rekeningen voldoen alleen nu komt het net klote uit..
icon

Beste antwoord door Sam- 31 december 2016, 14:14

Hoi Rutger,

Allereerst van harte welkom op het forum!

Begrijpelijk dat je hierover duidelijkheid wilt. Het is voor ons lastig om te zeggen wat er precies gaat gebeuren omdat het hier om een geautomatiseerd proces is. In dit proces worden vele variabelen meegenomen in de acties. Zo is bijvoorbeeld je betalingshistorie van groot belang in hoe snel je een blokkade actief krijgt of hoe snel je administratiekosten krijgt in verband met late betaling.

Wat ik je wel kan vertellen is dat er tijdens een betalingsregeling sneller blokkades worden geactiveerd en administratie kosten in rekening worden gebracht. Of dit gebeurt binnen nu en de aankomende week durf ik niet te zeggen.

Ik kan me heel goed voorstellen dat dit niet het antwoord is waar je op zat te wachten, maar ik hoop dat je wel begrijpt waarom we je niet van meer duidelijkheid kunnen voorzien.

Als je aanvullende vragen hebt dan horen we het natuurlijk graag van je!
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 4
Badge +17
Hoi Rutger,

Allereerst van harte welkom op het forum!

Begrijpelijk dat je hierover duidelijkheid wilt. Het is voor ons lastig om te zeggen wat er precies gaat gebeuren omdat het hier om een geautomatiseerd proces is. In dit proces worden vele variabelen meegenomen in de acties. Zo is bijvoorbeeld je betalingshistorie van groot belang in hoe snel je een blokkade actief krijgt of hoe snel je administratiekosten krijgt in verband met late betaling.

Wat ik je wel kan vertellen is dat er tijdens een betalingsregeling sneller blokkades worden geactiveerd en administratie kosten in rekening worden gebracht. Of dit gebeurt binnen nu en de aankomende week durf ik niet te zeggen.

Ik kan me heel goed voorstellen dat dit niet het antwoord is waar je op zat te wachten, maar ik hoop dat je wel begrijpt waarom we je niet van meer duidelijkheid kunnen voorzien.

Als je aanvullende vragen hebt dan horen we het natuurlijk graag van je!
Hoi Islam,

Bedankt voor je reactie. Het duidt er dus niet op dat ik volledig wordt geblokkeerd. Het bedrag is inmiddels gestorneerd door mijn bank maar dinsdag kan ik tot betaling overgaan. Zou jij mij een acceptmail kunnen sturen zodat ik het bedrag in 1x kan voldoen? Dan heb ik in ieder geval de betaling gedaan.

Ik hoop dat we eruit kunnen komen want mijn betalingshistorie is al jaren goed.

Als je me een acceptmail zou kunnen sturen zou dat top zijn!
Ik bedoel natuurlijk Issam. Stomme autocorrectie..
Reputatie 7
Badge +20
Hi Rutger,

Jij ook bedankt voor de terugkoppeling. Ik hoop dat je een fijne jaarwisseling hebt gehad! Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat je eerste termijn al is betaald. Het bedrag staat niet open en dus kan ik je ook geen acceptemail sturen. Het lijkt erop dat de stornering nog niet is verwerkt in ons systeem. Ik verwacht dat het bedrag een deze dagen weer open komt te staan en dan kun je jouw betalings alsnog voldoen via My T-Mobile en anders kun je bij ons aan de bel trekken dan stuur ik je een Acceptemail.

Laat je even weten of het lukt? 🙂
Hey Hajar,

Dat is zeker gelukt. Ik hoop jij ook! Oké, dan wacht ik het nog even af. Zodra ik een melding krijg dat het bedrag openstaat zal ik gelijk tot betaling overgaan zodat dit afgesloten kan worden! Bedankt voor je reactie en mocht er iets niet lukken zal ik weer contact opnemen 🙂

Reageer