Beantwoord

Grote bedragen afgeschreven voor gesprek op onbekend servicenummer

ik krijg een torenhoge rekening van T-mobile. Volgens de factuur heb ik twee keer een half uur gebeld met het servicenummer 09090400450 op zaterdag 7 januari, voor in totaal € 65,89. Ik kan me hier niets van herinneren, kan het in mijn agenda ook niet terugvinden, en ik herken het nummer ook niet.
Als ik online ga zoeken, vind ik alleen maar klachten over vergelijkbare raadselachtige en peperdure afgeschreven bedragen.
Ik heb een smartphone, gebruik al jaren dezelfde drie apps, en laat de kinderen ze ook niet gebruiken.
Zouden jullie dit recht kunnen zetten? Dank.
icon

Beste antwoord door Hajar 18 februari 2017, 09:33

Hi Brunchik,

Ik begrijp dat je bent geschrokken van deze hoge kosten. Ik heb even het nummer opgezocht en het schijnt te gaan om een reclame nummer. Blijkbaar maak je gebruik van een app waarbij reclame wordt getoond en als je er (per ongeluk) op klikt dan wordt het 09090400450 automatisch gebeld. In dit topic zien we hetzelfde probleem voorbij komen. Heb je toevallig een iPhone? Je zou dan namelijk navraag kunnen doen bij Apple, zoals deze klant. Ik kan wel een blokkade activeren op 0909 en 0906 nummers als je wilt. Dan voorkom je in ieder geval zulke kosten in de toekomst.

Ik hoor graag of je daar interesse in hebt.

Bekijk origineel

5 reacties

Welkom op de forum van T-Mobile.
T-Mobile helpt je graag de overlast te stoppen!

Word je ongewenst gebeld door commerciële bedrijven? Laat je dan registreren op bel-me-niet.nl.

Word je gebeld door een persoon? Dan kan T-Mobile de overlast voor je onderzoeken. Vul daarvoor het online onderzoeksformulier in, of download het papieren formulier en stuur het per post naar T-Mobile. Voor het online formulier moet je inloggen met je My T-Mobile account.

Binnen 15 dagen nadat T-Mobile het ingevulde meldformulier heeft ontvangen, sturen ze je een schriftelijke reactie.

Houd er rekening mee dat T-Mobile alleen gesprekken kunnen onderzoeken:
• die je hebt beantwoord (er moet verbinding zijn geweest)
• van Nederlandse telefoonnummers

In het meldformulier zelf staat meer informatie over wat T-Mobile wel en niet kunnen onderzoeken.

Zelf blokkeren
Tegenwoordig kun je met de meeste smartphones telefoonnummers blokkeren. Ook zijn er apps waarmee je bepaalde nummers kunt blokkeren. Voor meer informatie, bekijk de handleiding van je toestel of kijk in de App Store van je toestel. T-Mobile kan helaas geen individuele nummers voor je blokkeren.

Valse telefoonnummers
Tegenwoordig kunnen valse telefoonnummers worden meegestuurd met een gesprek of sms; dan zie je een telefoonnummer staan, maar dat is niet het echte nummer wat gebruikt is. In het T-Mobile onderzoek controleren ze dit ook goed. Is inderdaad een vals telefoonnummer meegestuurd, dan kunnen ze niet altijd achter het echte telefoonnummer komen. Dit betekent dat uit het T-Mobile onderzoek misschien een andere conclusie komt dan je verwacht.

Mocht je nog vragen hebben dan horen we (ik of een T-Mobile medewerker) het graag.

Fijn weekend!
Reputatie 7
Badge +19
Hi Brunchik,

Ik begrijp dat je bent geschrokken van deze hoge kosten. Ik heb even het nummer opgezocht en het schijnt te gaan om een reclame nummer. Blijkbaar maak je gebruik van een app waarbij reclame wordt getoond en als je er (per ongeluk) op klikt dan wordt het 09090400450 automatisch gebeld. In dit topic zien we hetzelfde probleem voorbij komen. Heb je toevallig een iPhone? Je zou dan namelijk navraag kunnen doen bij Apple, zoals deze klant. Ik kan wel een blokkade activeren op 0909 en 0906 nummers als je wilt. Dan voorkom je in ieder geval zulke kosten in de toekomst.

Ik hoor graag of je daar interesse in hebt.
Beste Hajar, Nee, daar heb ik geen interesse in. Ik ben ook niet geschrokken, maar ik ben boos dat ik ben getild. Als je dit nummer googlet krijg je een lange lijst met vergelijkbare klachten (inclusief deze klacht)
Zoals gezegd, ik heb dat nummer niet gebeld, Ik maak ook geen gebruik van apps waarin reclame wordt getoond. Op dit moment van bellen zat ik in het circus met mijn dochter en heb ik zeker mijn telefoon niet gebruikt.
Het eerste telefoontje was om 18:27 en duurde 34 minuten, het tweede telefoontje was om 18:30 en duurde 31 minuten. Dat kan natuurlijk niet. Er is duidelijk technisch iets fout gegaan aan jullie kant, en ik wil graag de bedragen (in totaal € 65,89) teruggestort zien. Dank, alvast.
En ja, ik heb een iphone, en ik hoef geen blokkade op nummers die ik toch niet bel.
Reputatie 7
Badge +19
Hi Brunchik,

Ik zie dat je na 2 jaar weerd op dit topic reageert. Ik kan niet reconstrueren hoe de gesprekken tot stand zijn gekomen, maar de 'data' wordt nauwkeurig van de simkaart afgelezen. De gesprekken stonden wel geregistreerd op de simkaart en dus kan ik niks vergoeden. Excuses voor het ongemak.
Hallo Hajar, excuses aanvaard.
Twee jaar: ja, ik was mijn eindelijk mijn administratie 2017 aan het doen. Met je antwoord kan ik niet zoveel, je kunt me desnoods ook wijsmaken dat ik afgelopen oud & nieuw drie uur lang met Poetin gebeld heb, daar kan ik ook niets tegenin brengen.
Hoe kan het dat ik twee telefoontjes van een half pleeg binnen drie minuten, daar is toch iets mis met de die supernauwkeurige data?
Nee, ik verwachtte heus niet dat jullie geld gingen terugstorten, ook al zou dat eigenlijk wel horen, maar als je dit nummer googlet komt aan alle kanten boven dat het een frauduleus nummer is waarmee meer mensen dit soort oplichterservaringen hebben. Vertel me alsjeblieft dat jullie daar in die twee jaar iets aan hebben gedaan, dat dit soort nummers automatisch geblockt worden, in plaats van mij te verzekeren dat ik het heus zelf gedaan heb. Groeten, Bruno

Reageer