Beantwoord

Hoe kan ik bezwaar maken tegen mijn toestelkrediet in mijn factuur?

• 8 januari 2020
  • 4 reacties
  • 1143 Bekeken

Hallo allemaal,

Eind november heb ik een nieuw toestel aangeschaft los en heb ik het resterende toestelkrediet via Ideal in de T-Mobile app betaald.

Nu heb ik een factuur van 51,79 terwijl mijn abonnementskosten na aflossen 21 euro zouden moeten zijn. Hiernaast heb ik daarbovenop ook in november een deel betaald op een toestel dat compleet is afbetaald.

Ik heb de klantenservice gebeld hierover. Door de medewerker werd gezegd dat ik het incasso kon intrekken en er een nieuw factuur met gecorrigeerde bedragen zou worden gemaakt. Dit heb ik gedaan en hoopte dat hiermee het verhaal was afgerond.

Ik moet hier wel bij melden dat ik bij Belsimpel rond dezelfde tijd mijn abonnement naar een andere provider te veranderen gezien mijn contract eind April zou eindigen en niet meer wenste aan een 1 of 2 jaars abonnement gebonden te zijn.

Nu krijg ik een email dat ik dit bedrag toch nog verschuldigd ben terwijl het deels andersom zou zijn en als ik dit niet binnen 16 dagen (vanaf 7 jan) betaal er nog 15 euro buitengerechtelijke incassokosten worden gerekend.

Ik begin nu zwaar geïrriteerd te raken over deze situatie gezien hoe strikt er over betaling wordt gedaan terwijl bij een fout waar dit niet correct is er relatief laconiek wordt over gedaan.

Graag zou ik dit opgelost willen zien zonder veel drama.

icon

Beste antwoord door Hajar 9 januari 2020, 12:49

Hi @LaserTheSecond 

Ik begrijp je vraag helemaal en geef je hier graag meer duidelijkheid over. Je hebt op 28 november je resterende toestelkrediet afgelost en dat is ook netjes bij ons binnen gekomen. Op het moment dat je dat bedrag over gemaakt had was de factuur november net gemaakt. Zodra er een bedrag bij ons binnen komt wordt dat altijd gebruikt om de eerst te betalen factuur mee te betalen om te voorkomen dat je een achterstand kunt krijgen. Daardoor is dat bedrag gebruikt om de factuur van november mee te betalen en hebben we deze niet van jouw bankrekening afgeschreven. Het resterende bedrag blijft over om te verrekenen met je eerstvolgende factuur. De eerstvolgende factuur is die van december waarop de afkoopsom van jouw toestel staat en de maandelijkse kosten van je abonnement. Deze afkoopsom moeten we op een factuur vermelden zodat we ook kunnen verklaren waarom we bedragen binnen krijgen. Nu is het het helemaal verrekend vanaf je volgende factuur  zie je geen toestelkrediet meer staan. 

Ik hoop dat het nu wat duidelijker is. 

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @LaserTheSecond 

Ik begrijp je vraag helemaal en geef je hier graag meer duidelijkheid over. Je hebt op 28 november je resterende toestelkrediet afgelost en dat is ook netjes bij ons binnen gekomen. Op het moment dat je dat bedrag over gemaakt had was de factuur november net gemaakt. Zodra er een bedrag bij ons binnen komt wordt dat altijd gebruikt om de eerst te betalen factuur mee te betalen om te voorkomen dat je een achterstand kunt krijgen. Daardoor is dat bedrag gebruikt om de factuur van november mee te betalen en hebben we deze niet van jouw bankrekening afgeschreven. Het resterende bedrag blijft over om te verrekenen met je eerstvolgende factuur. De eerstvolgende factuur is die van december waarop de afkoopsom van jouw toestel staat en de maandelijkse kosten van je abonnement. Deze afkoopsom moeten we op een factuur vermelden zodat we ook kunnen verklaren waarom we bedragen binnen krijgen. Nu is het het helemaal verrekend vanaf je volgende factuur  zie je geen toestelkrediet meer staan. 

Ik hoop dat het nu wat duidelijker is. 

Ik heb vandaag nagevraagd bij de klantenservice.

De medewerker vertelde hetzelfde. Ik weet nu in het vervolg dat het factuur en het afschrift niet altijd overeen komen.

Toch bedankt voor de uitleg!

Beste, ik heb vorige maand mijn resterende toestel krediet afbetaald via de T-Mobile app. Nu dacht ik mooi dan heb ik voor de volgende maanden een mooi lager maand bedrag.  Niet dus. Er komt zelf weer geld bovenop mijn abonnement. Kunt u dit svp oplossen. Dank alvast voor de service. Mvg Dylan 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @T-Mobile X 

Ik geef je daar graag meer uitleg over. We brengen de afkoop van een toestelkrediet altijd in rekening op de eerstvolgende factuur. Als je hem afkoopt via iDeal komt dat bedrag bij ons binnen en staat dat klaar om te verrekenen met het eerst te betalen bedrag. Je factuurdatum was 16/6 en je hebt op 17/6 je toestelkrediet afbetaald. Toen is een deel van je betaling verrekend me de factuur van 16/6. De factuur van juni was normaal gesproken 49,41, maar er is slechts 6,01 afgeschreven omdat de betaling die je hebt gedaan daarmee is verrekend. Als je je afschriften bekijkt dan zie je dit ook terug. Op de factuur van juli staat het resterende afkoopbedrag en daarom valt die nu iets hoger uit dan de vorige.

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt. 

Reageer