Hallo allemaal,
Eind november heb ik een nieuw toestel aangeschaft los en heb ik het resterende toestelkrediet via Ideal in de T-Mobile app betaald.
Nu heb ik een factuur van 51,79 terwijl mijn abonnementskosten na aflossen 21 euro zouden moeten zijn. Hiernaast heb ik daarbovenop ook in november een deel betaald op een toestel dat compleet is afbetaald.
Ik heb de klantenservice gebeld hierover. Door de medewerker werd gezegd dat ik het incasso kon intrekken en er een nieuw factuur met gecorrigeerde bedragen zou worden gemaakt. Dit heb ik gedaan en hoopte dat hiermee het verhaal was afgerond.
Ik moet hier wel bij melden dat ik bij Belsimpel rond dezelfde tijd mijn abonnement naar een andere provider te veranderen gezien mijn contract eind April zou eindigen en niet meer wenste aan een 1 of 2 jaars abonnement gebonden te zijn.
Nu krijg ik een email dat ik dit bedrag toch nog verschuldigd ben terwijl het deels andersom zou zijn en als ik dit niet binnen 16 dagen (vanaf 7 jan) betaal er nog 15 euro buitengerechtelijke incassokosten worden gerekend.
Ik begin nu zwaar geïrriteerd te raken over deze situatie gezien hoe strikt er over betaling wordt gedaan terwijl bij een fout waar dit niet correct is er relatief laconiek wordt over gedaan.
Graag zou ik dit opgelost willen zien zonder veel drama.
Beste antwoord door Hajar
Hi
Ik begrijp je vraag helemaal en geef je hier graag meer duidelijkheid over. Je hebt op 28 november je resterende toestelkrediet afgelost en dat is ook netjes bij ons binnen gekomen. Op het moment dat je dat bedrag over gemaakt had was de factuur november net gemaakt. Zodra er een bedrag bij ons binnen komt wordt dat altijd gebruikt om de eerst te betalen factuur mee te betalen om te voorkomen dat je een achterstand kunt krijgen. Daardoor is dat bedrag gebruikt om de factuur van november mee te betalen en hebben we deze niet van jouw bankrekening afgeschreven. Het resterende bedrag blijft over om te verrekenen met je eerstvolgende factuur. De eerstvolgende factuur is die van december waarop de afkoopsom van jouw toestel staat en de maandelijkse kosten van je abonnement. Deze afkoopsom moeten we op een factuur vermelden zodat we ook kunnen verklaren waarom we bedragen binnen krijgen. Nu is het het helemaal verrekend vanaf je volgende factuur zie je geen toestelkrediet meer staan.
Ik hoop dat het nu wat duidelijker is.