Beantwoord

Hoe kan ik sms-diensten blokkeren?

Hoe moet ik sms diensten blokkeren bijvoorbeeld 6999
icon

Beste antwoord door bartrietveld 12 februari 2016, 16:36

Je kunt gelukkig een aantal dingen doen om te een sms-dienst stop te zetten:
Krijg je een sms’je die je niet wilt ontvangen? Reageer dan met ‘STOP’. De sms-dienst wordt dan vaak automatisch gestopt.

Wil je zien of je betaalde abonnementen hebt afgesloten op jouw abonnement?
Ga dan naar Payinfo.nl, de veilige website van de Stichting Gedragscodes Mobiele Diensten.
Kies Inzien en opzeggen
Voer je telefoonnummer in (dit keer kan je dit wel veilig doen!)
Je krijgt per sms een code, vul deze in.
Je ziet links de betaalde abonnementen staan. Rechts in beeld kun je abonnementen op sms-diensten opzeggen. Voer hiervoor het telefoonnummer in waarvan je sms’jes ontvangt, kies vervolgens de dienst die je wilt opzeggen.

Wil je van tevoren zeker weten dat je geen sms-diensten betaalt via je factuur? Ga dan naar My T-Mobile om dit te blokkeren.

In dit topic kun je nog meer informatie vinden over sms-diensten.

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 6
Adam12, welkom op het forum.
Je kunt hier sms diensten blokkeren.
Je kunt het ook zelf doen via T-Mobile als het goed is, toch?

My T-Mobile > Gevens & Instellingen > Blokkades > Betalen van sms-diensten of mobiele betalingen > Blokkeren
Reputatie 4
Zoals 235android aangeeft kan je jezelf via de website van Payinfo afmelden voor de sms-dienst en daar tevens meer informatie vinden. Wanneer je een blokkade voor alle sms-diensten wilt, kan je de tip van Black Tiger opvolgen en via My T-Mobile deze blokkade toevoegen. Laat je even weten of het is gelukt? 🙂
Ik heb een nummer ingevoerd bij PAYINFO maar hij geeft aan dat het niet herkend wordt. nr. 2770 daar wil ik vanaf, dus heb ik bij Tmobile sms diensten geblokkeerd, is dat goed?
Het koste me Eu, 22,75 te idioot voor woorden
Reputatie 4
Ja dat is ook goed Gemelos. Ik ga er van uit dat de kosten voor de blokkade goedkoper zijn dan wanneer een dergelijk bedrijf je geld afhandig blijft maken.
Je kunt het ook zelf doen via T-Mobile als het goed is, toch?

My T-Mobile > Toestel & Sim >Toestel > Blokkades wijzigen

Vervolgens kies je voor 'Blokkade voor betaalde contentdiensten via sms'.

Of werkt dat tegenwoordig niet meer?

Super bedankt, ik heb hier veel aan gehad!
Reputatie 6
Badge +16
Hi Cinderellaa

Goed om te horen dat je hier je antwoord hebt gevonden! Als je in de toekomst nog andere vragen of onduidelijkheden hebt dan kan je altijd bij ons terecht. 🙂
Ja dat is ook goed Gemelos. Ik ga er van uit dat de kosten voor de blokkade goedkoper zijn dan wanneer een dergelijk bedrijf je geld afhandig blijft maken.
Wat een flauw antwoord, een stelletje vuile dieven maakt je geld afhandig zoveel en zo vaak als ze willen, als je dan om hulp vraagt moet je daar ook nog voor betalen.
Pas op dat je niet geruisloos in de handen valt van juridisch advies (Klachten.nl en dan ARAG bijv.), want dan gaat het blokkeren en geld terug eisen ook nog geld kosten. Terwijl mijn nota onterecht is belast met kosten sms-diensten. En wat doen die sms-diensten ?? Op 1 dag 4 minuten achter elkaar ?? Voor wat ? Ik heb het geblokkeerd via T-Mobile >Toestel & Sim >toestel> blokkades wijzigen. Wanneer zie ik dat het gelukt is ? De volgende nota in januari 2016 ?! Foute boel dus. Wie kan mij helpen ?
Reputatie 7
Badge +20
Hi qwerrttyuiop,

Welkom terug op ons Forum!

Wat vervelend dat je bent aangemeld voor een SMS-dienst. Ik heb gelijk je gegevens erbij gepakt en zie dat de blokkades die je hebt ingesteld goed zijn doorgevoerd. Vanaf nu kun je geen kosten meer maken aan sms-diensten. Je kan jezelf ook afmelden voor deze diensten via Payinfo.

Als je het niet eens bent met de kosten die zijn gemaakt dan kun je een onderzoeksforumulier invullen en dan wordt er een onderzoek gestart. Als blijkt dat de kosten onterecht zijn afgeschreven dan krijg jij dat geld terug.

Heb je nu meer duidelijkheid? Als je nog vragen hebt, laat het mij weten!

Ik wens je een fijne jaarwisseling toe!
Hoe moet ik sms diensten blokkeren bijvoorbeeld 6999ik word lastiggevallen van 06-********
Hoe moet ik sms diensten blokkeren bijvoorbeeld 6999ik word lastiggevallen van -----

Parkiett1, ongeacht wat er speelt... Smaad/laster zijn strafrechtelijk vervolgbaar.. Dus het hele forum vol spammen met iemand ander zijn nummer is simpelweg niet toegestaan.

Als je een nummer wil blokkeren, kan dit gewoon in je eigen toestel. Misschien even kalm opzoeken hoe dat in jouw specifieke toestel te werk gaat i.p.v. het forum hier vol te spammen.
Reputatie 2
Je kunt gelukkig een aantal dingen doen om te een sms-dienst stop te zetten:
Krijg je een sms’je die je niet wilt ontvangen? Reageer dan met ‘STOP’. De sms-dienst wordt dan vaak automatisch gestopt.

Wil je zien of je betaalde abonnementen hebt afgesloten op jouw abonnement?
Ga dan naar Payinfo.nl, de veilige website van de Stichting Gedragscodes Mobiele Diensten.
Kies Inzien en opzeggen
Voer je telefoonnummer in (dit keer kan je dit wel veilig doen!)
Je krijgt per sms een code, vul deze in.
Je ziet links de betaalde abonnementen staan. Rechts in beeld kun je abonnementen op sms-diensten opzeggen. Voer hiervoor het telefoonnummer in waarvan je sms’jes ontvangt, kies vervolgens de dienst die je wilt opzeggen.

Wil je van tevoren zeker weten dat je geen sms-diensten betaalt via je factuur? Ga dan naar My T-Mobile om dit te blokkeren.

In dit topic kun je nog meer informatie vinden over sms-diensten.
hallo, hier mijn eerste bericht :P

ik zag ook dat er bij mij 5 euro wekelijks werd afgeboekt voor sms diensten o.i.d., dit al voor een aantal
maanden.
Helaas kan ik niet herleiden hoe ik er aan gekomen ben.
hoop dat het me gelukt is om af te melden zoals het hierboven uitgelegd is.

ik baal wel, sinds begin Augustus dit jaar en dan 5 euro per week en dat 22 al gauw 110 euro weggegooid.
dit moet verboden worden:(
Reputatie 2
Welkom op het forum! 🙂 (Al is de reden iets minder leuk)

Als je zeker wilt weten of je sms-dienst is stopgezet kun je dit het beste zien in Payinfo. Daar staat bij inzien welke diensten je nog hebt. Staat ie daar niet meer, dan heb je de dienst succesvol afgemeld.

Bart
Dank voor je bericht Bart, volgens de site payinfo.NL heb ik geen abonnement op betaalde Internet diensten.
Daaronder zie ik een waslijst met inhoudingen van een Duitse aanbieder.
Ik zal deze in de gaten houden en hopen dat ik er daadwerkelijk ben afgemeld.
Reputatie 2
Dan moet het goed gaan. Goed dat je er achter bent gekomen, is een hoop geld bij elkaar inderdaad 😞

Mocht je zeker willen weten dat je in de toekomst niet meer van dit soort abonnementen via je factuur betaalt kun je die optie (FTMSC diensten) uitzetten via My T-Mobile. (https://www.t-mobile.nl/my/instellingen)

Reageer