Beantwoord

Hoge kosten factuur

• 6 juli 2016
  • 6 reacties
  • 84 Bekeken

Goedemorgen, Ik zit al jaren bij t mobile en ben paar maanden geleden naar t mobile winkel gegaan. Ik heb navraag gedaan of ik naar een goedkoper abonnement kon Ik betaalde normaal altijd 35 euro en kon onbeperkt bellen. Een nieuwe simkaart werd me aangeraden en daarna kwam ik tot de conclusie dat ik over de honder euro ging. Dit heb ik laten aanpassen maar heb nog steeds hoge rekeningen. Dit vind ik erg vreemd en hoop dat jullie met een oplossing komen en dit recht zetten, omdat het mijns inziens een fout is van T mobile. Ik ben tussentijds namelijk weer langs winkel gegaan, maar dit is nog niet goed aangepast. Jullie kunnen zien in mijn gebruikshistorie dat ik altijd een laag bedrag heb gehad. Waarom zou ik een ander abonnement nemen waarmee ik mezelf op kosten jaag wat nu zelfs geleid heeft dat ik afgesloten ben. BEn erg benieuwd naar jullie antwoord. groeten sven
icon

Beste antwoord door David 7 juli 2016, 10:45

Hey Svenlym,

Welkom op ons forum!

Zeer begrijpelijk dat je hier graag meer uitleg over wilt hebben. In ons systeem zie ik dat je vooral in maart, april en mei hoge facturen hebt ontvangen. Daarvoor viel het erg mee en ook je laatste factuur is gewoon zoals het hoort. Op 13 april heb je jouw contract verlengd, maar de facturen van maart, april én een deel van mei vielen nog onder je oude contract. Deze maanden heb je buiten je bundel gebeld, waardoor je extra kosten hebt gemaakt, vandaar de hoge rekeningen in deze maanden. De factuur van 9 juni is de factuur zoals je abonnement op het moment is, mits je binnen je bundel blijft en dit is dus ook goed verwerkt.

Overigens heb je nu een factuur openstaan die al een tijdje geleden betaald had moeten zijn. Hopelijk heb je de mogelijkheid deze zo snel mogelijk te voldoen, om verdere blokkades en dergelijken te voorkomen. Je kunt het bedrag direct voldoen via deze methoden. Als wij nog ergens bij kunnen helpen, dan horen we dat graag!
Bekijk origineel

6 reacties

Badge +13
Beste Svenlym en als jezelf de facturen bekijkt heb je dan zoveel overigen kosten naast je abonnement?
Of zijn het de abonements kosten die zo vreselijk hoog zijn?
Reputatie 7
Badge +20
Hey Svenlym,

Welkom op ons forum!

Zeer begrijpelijk dat je hier graag meer uitleg over wilt hebben. In ons systeem zie ik dat je vooral in maart, april en mei hoge facturen hebt ontvangen. Daarvoor viel het erg mee en ook je laatste factuur is gewoon zoals het hoort. Op 13 april heb je jouw contract verlengd, maar de facturen van maart, april én een deel van mei vielen nog onder je oude contract. Deze maanden heb je buiten je bundel gebeld, waardoor je extra kosten hebt gemaakt, vandaar de hoge rekeningen in deze maanden. De factuur van 9 juni is de factuur zoals je abonnement op het moment is, mits je binnen je bundel blijft en dit is dus ook goed verwerkt.

Overigens heb je nu een factuur openstaan die al een tijdje geleden betaald had moeten zijn. Hopelijk heb je de mogelijkheid deze zo snel mogelijk te voldoen, om verdere blokkades en dergelijken te voorkomen. Je kunt het bedrag direct voldoen via deze methoden. Als wij nog ergens bij kunnen helpen, dan horen we dat graag!
Nou het probleem is dat ik al jaren het zelfde abonnement heb en dan 35 euro per maand betaal. Nadat ik ben gaan overleggen bij de Tmobile winkel dat ik lager uit wilde komen en dat ik daarvoor een ander abonnement wilde bekijken, heb ik een abonnement gekregen waarbij ik dus zulke hoge kosten heb gekregen. Ik hoop dat jullie begrijpen dat als ik voor een lager abonnement ga kijken als 35 euro, dat het dan niet de bedoeling is dat ik een abonnement heb dat over de honderd tot 200 euro per maand kwijt ben. Dat lijkt me niet de bedoeling. Als jullie naar mijn belgedrag kijken van de afgelopen jaren zie je terug dat ik dus nadat ik mijn abonnement heb veranderd zo hoog ben uitgekomen, daarom heb ik dit gelijk aan laten passen. Dus snap jullie analyse niet echt. Vervolgens is mijn telefoon afgesloten en heb ik een praktijk waardoor ik niet bereikbaar was. Hoop dat ook op iets meer begrip en een tegemoedkoming van jullie kant. Lijkt me zonde van jullie en mij tijd als ik over moet stappen terwijl ik al jaren klant bij jullie ben. Dus concreet is mijn vraag wat kunnne julie doen om hieraan tegemoed te komen. MIjns inziens is het advies dat ik gekregen heb niet passend bij het belgedrag dat ik al jaren heb. Groeten sven
Reputatie 7
Badge +20
Hey Sven,

Ik zie dat je in januari overgestapt bent naar een ander prijsplan. Dit is inderdaad voordeliger dan het abonnement dat je ervoor had, mits je binnen de bundels bleeft. Dit is niet gebeurd, daarom zijn er ook hoge kosten gemaakt voordat je verlenging op 13 april inging.

Wat er in het gesprek is verteld over dit prijsplan kan ik natuurlijk niet terugzien, maar ik vertrouw erop dat dit je correct is uitgelegd. Aangezien het een uitzondering was voor jou om het abonnement te wijzigen, ga ik er vanuit dat de voorwaarden ook besproken zijn en dat jij hier je akkoord op gegeven hebt. Hier kunnen we verder dus helaas niets aan veranderen. Ik stuur je nog wel een privébericht met iets meer informatie.

Mocht je nog verdere vragen hebben, dan hoor ik dat graag van je.
Nou ik lees terug dat jij niet geheel mijn gebruikshistorie hebt bekeken. Als je ziet dat ik al jaren klant ben en dan zou jij dus daar toch de logica van moeten inzien dat dit een raar verhaal is. Maar voel dat wij hier niet uitkomen, dus wat adviseer je mij dan. Waar kan ik terecht als de helpdesk mij niet verder kan helpen? Zoals je zelf zult begrijpen is het niet mijn intentie geweest en van wie zou dit wel zo zijn om jaren lang 35 euro te betalen en daarna met een ander abonnement tussen de 100 en 200 euro te betalen. Wie zou daar voor kiezen? NIemand, en ik dus ook niet, dus ben daar ontevreden over en het lijkt me dat dit nooit jullie bedoeling is om een ontevreden klant te hebben. Als jij je niet verder kunt helpen dan zal ik kijken wat andere onafhankelijke partijen voor mij kunnen doen David. Fijne dag en als jij mij niet verder kunt helpen is dat helemaal oke hoor. Groeten sven
Reputatie 7
Badge +20
Hi Sven,

Dankjewel voor je reactie. Zoals David heeft aangegeven waren je facturen zo hoog doordat je buiten je bundel hebt gebeld. Als je binnen je bundel belt dan zijn je maandkosten wel voordelig. Ik zie dat David jou ook een privébericht heeft gestuurd. Heb je die toevallig al gezien? Zou je daar op willen reageren?

Als je nog andere vragen hebt dan hoor ik het graag.

Reageer