Beantwoord

Ik wil graag een BTW specificatie van mijn bij T-mobile gekochte toestel.

Ik heb een toestel bij jullie gekocht op afbetaling. Ik heb van het toestel nooit een btw specificatie gehad en kan die ook niet vinden in my T-mobile. Hoe kan ik hier wel aankomen?
icon

Beste antwoord door David 3 april 2019, 08:54

Hoi @diekgait_01,

Ik zie in ons systeem terug dat je jouw aankoop niet direct via ons hebt gedaan, maar via een derde partij. Voor vragen over jouw toestel en de aankoop ervan kun je dan ook bij hen aankloppen. Zij kunnen je hier verder bij helpen!

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hoi @diekgait_01,

Ik zie in ons systeem terug dat je jouw aankoop niet direct via ons hebt gedaan, maar via een derde partij. Voor vragen over jouw toestel en de aankoop ervan kun je dan ook bij hen aankloppen. Zij kunnen je hier verder bij helpen!
Hoi David

Dank voor je reactie, zie onderstaand de reactie van Belsimpel, zij geven aan dat jullie dit moeten regelen:

Op verzoek stuur ik je nog de volgende mail.
Op het moment dat je een bestelling plaatst bij Belsimpel met een abonnement bestaat je abonnement uit een abonnementsbundel en een toestelbundel. In je order xxxxxxxxx heb je ervoor gekozen om het volledige bedrag van €528,00 (incl. btw) maandelijks af te betalen. T-Mobile heeft je hiervoor een toestelkrediet verschaft van €528,00 (incl. btw). Dit betekend dat je dit bedrag in 24 maanden aan T-Mobile gaat afbetalen.
Je hebt aangegeven dat je graag een specificatie wil van de BTW omdat je dit wil aandragen bij de belastingdienst. Het is voor Belsimpel helaas niet mogelijk om een andere specificatie te geven dan de factuur die je al hebt ontvangen. Om een specificatie te krijgen van het totale BTW bedrag dat je voor je toestel gaat betalen aan T-Mobile kun je bij T-Mobile een specificatie van je toestelkosten opvragen. Op deze specificatie staat het totaalbedrag dat je gaat betalen voor je toestel (incl. BTW) vermeld. Op deze specificatie is dan te zien welk bedrag je aan BTW hebt betaald voor het toestel. Omdat Belsimpel geen andere BTW van je ontvangt dan de kosten die zijn gemaakt voor de verzending kunnen wij je hier ook geen gespecificeerde factuur voor verschaffen.
Samenvattend kun je alleen een gespecificeerde factuur ontvangen van de partij aan wie je de BTW gaat betalen/hebt betaald. Dit is in het onderhavige geval van T-Mobile.
Hopelijk hebben we je zo voldoende geïnformeerd!
Reputatie 7
Badge +20
Hi @diekgait_01,

Dan had ik jouw eerste bericht inderdaad niet goed begrepen, scuzi!

De toestelbetaling is vrijgesteld van BTW. De betaling van het grootste deel van de hardware loopt namelijk via de maandelijkse factuur in 12 of 24 termijnen, afhankelijk van het contract. Omdat de factuur met btw al is uitgereikt (de factuur voor de hardware), is de toestelbetaling op de maandelijkse factuur alleen een betaling, en wordt daar geen btw meer over berekend.

Hopelijk is het zo helemaal duidelijk, maar zo niet, dan helpen we je natuurlijk graag verder!
De factuur met BTW(factuur voor de hardware) is nooit aan mij uitgereikt. Dat is precies de reden van dit topic.
Reputatie 7
Badge +20
Hi diekgait_01,

Ik ben direct voor je gaan navragen of het mogelijk is om een hardware factuur op te sturen als je je toestel bij een derde partij hebt gekocht. Dat is in dit geval niet mogelijk, omdat het toestel niet bij ons besteld. Je kan in dit geval het beste contact opnemen met Belsimpel en controleren of ze je alsnog verder kunnen helpen. Wij hebben namelijk geen hardware factuur van jouw toestel.

Ik hoop dat je zo verder komt! Als ik nog iets anders kan betekenen, hoor ik het graag!

Reageer