Beantwoord

In app aankopen werkt niet, google play gecontacteerd en verweisde me terug op T-Mobile

  • 16 oktober 2020
  • 16 reacties
  • 487 Bekeken

Beste T-Mobile,

Ik had google play gecontacteerd voor enig hulp, maar hun konden niks vinden aan problemen bij hun kant. Aldus hebben ze me verwezen naar T-Mobile.

Ik probeerde een in app aankopen tedoen, klikde op de ding wat ik wou kopen maar na dat ik erop klikde opende een tab, waar ik kan kiezen waar ik mee wil betalen, 2 van mijn banken was de optie. maar daaronder had ik de keuze “Betaalmethode toevoegen”
de optie “Factureren via T-Mobile / Tele2 / ben” zat er tussen, ik klikde er op en kreeg een error popup

“Fout

Met jouw mobiele abonnement kun je geen gebruikmaken van deze betaalmethode. Kies een andere betaalmethode om door te gaan.
Meer weten? Ga naar de T-Mobile / Tele2 / Ben website en zoek op ‘apps betalen’. [OR-DVASA2-02]”

Ik heb geprobeerd dit:


1: kijken voor betaling achterstand (Heb ik niet)

2: Of mijn accouunt in aanmerking komt (komt in aanmerking en zou dus mogenlijk zijn in app aankopen te kunnen doen)

3: Het overschrijdt niet de maximalen bedrag, (de prijs is €7,86)

4: Gekeken voor enige update problemen (ik heb geen update of iets gedaan zover ik herinner)

5: “Verwijder de registratie bij 'Facturering via mobiele provider' en 'T-Mobile NL31612345678'” 
(Bij google wallet staat geen een van de 2 er tussen)

Bij google wallet staat wel als ik het open

“This payment profile can't be used to send or receive money

This could be because it's associated with a business or you're in a country where sending money with Google Pay isn't supported. Try using another profile.”

Keuzes: [Teruggaan] of [Switch profiles]


Na dat ik op Teruggaan klik, kan ik op “Betaalmethode” klikken en kan ik niet tmobile kiezen.


Aldus ik heb geen idee wat ik nu nog kan doen...

icon

Beste antwoord door boyalbrecht 18 oktober 2020, 14:48

Eind toestant, Het is Opgelost! 
Google play had aldus iets veranderd wegens privicy redenen en beveilinging gedoe.
Ik had contact met hun opgenomen via een live chat
Link: https://support.google.com/googleplay/gethelp/?hl=en&visit_id=637385558030405081-70080050&rd=1

Daar kun je je probleem beetje uit leggen (engels) en ze zullen je via daar veder helpen, ik moet nu 48uur wachten wegens ze nog alles gaan na checken & goed zetten. veder is mij vertelt dat alles werkt weer.

Probleem opgelost!

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @boyalbrecht 

Ik had een blokkade via de app bij meer onder blokkades voor aankopen in de Google play store en ik kreeg dezelfde melding als jou, na het verwijderen van de blokkade was ook de fout verdwenen en kon ik een aankoop doen.

Wat je ook nog kan doen:

In je telefoon instellingen, apps, Google play store, cache en cookies wissen, anders misschien ook updates verwijderen en opnieuw installeren.

Zelfde kan je bij google play services doen.

Hallo @boyalbrecht 

Ik had een blokkade via de app bij meer onder blokkades voor aankopen in de Google play store en ik kreeg dezelfde melding als jou, na het verwijderen van de blokkade was ook de fout verdwenen en kon ik een aankoop doen.

Wat je ook nog kan doen:

In je telefoon instellingen, apps, Google play store, cache en cookies wissen, anders misschien ook updates verwijderen en opnieuw installeren.

Zelfde kan je bij google play services doen.

Beste waqqas,

 

Ik had op play store "verificatie vereisen voor aankopen" staan op "voor alle Play-aankopen op dit apparaat" heb het veranderd naar "nooit" voor het testen heb de app gesloten, en weer gestart  maar alsnog gaf die de zelfde error helaas :(

 

Ik heb geprobeerd google play store updates te verwijderen. Het is opnieuw geüpdate weer, app weer gestart en weer geprobeerd. Maar helaas gaf alsnog de error weer :/

 

 

Waqqas bedoelt het volgende:

Ga naar de my T-Mobile app, log in, en klik rechts onderin op "meer". Als je hier bent, scroll je klein beetje naar beneden en dan zie je staan: blokkades. Als je daar op klikt, scroll je naar beneden en druk je op "toestaan_ bij google play aankopen.

Waqqas bedoelt het volgende:

Ga naar de my T-Mobile app, log in, en klik rechts onderin op "meer". Als je hier bent, scroll je klein beetje naar beneden en dan zie je staan: blokkades. Als je daar op klikt, scroll je naar beneden en druk je op "toestaan_ bij google play aankopen.

Ik wil het graag proberen, helaas light de app voor mij plat… T-Mobile zegt zelf dat het door een overschot van mensen zijn dus ik zal moeten wachten tot dan..

Reputatie 7
Badge +18

@boyalbrecht 

Via My T-Mobile op de website kan het ook, even inloggen, klik op abonnement & instellingen en klik onderaan op blokkades. Kijk hier of aankopen via google play store op toestaan staat.

@boyalbrecht

Via My T-Mobile op de website kan het ook, even inloggen, klik op abonnement & instellingen en klik onderaan op blokkades. Kijk hier of aankopen via google play store op toestaan staat.

Ik heb gekeken er stond geen blokkade erop, het stond al op toestaan.

Reputatie 7
Badge +18

@boyalbrecht 

Je gaf eerder aan van Google play store de updates te hebben verwijderd, probeer dat ook eens met Google play services.

Ik weet niet of je nog een andere android telefoon hebt anders kan je de simkaart daarin plaatsen, inloggen met je Google account en kijken of het dan wel lukt.

@boyalbrecht

Je gaf eerder aan van Google play store de updates te hebben verwijderd, probeer dat ook eens met Google play services.

Ik weet niet of je nog een andere android telefoon hebt anders kan je de simkaart daarin plaatsen, inloggen met je Google account en kijken of het dan wel lukt.

ik heb 1 telefoon maar, Samsung S8 en google play services waar is dat precies? ik kan het niet vinden op mijn telefoon

Reputatie 7
Badge +18

@boyalbrecht 

Instellingen > apps. In het lijstje met apps staat Google play store en ook google play services.

@boyalbrecht

Instellingen > apps. In het lijstje met apps staat Google play store en ook google play services.

ik heb dat zojuist geprobeerd ook telefoon herstart.. helaas werkt nog steeds niet geeft nog steeds zelfde error :/

 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @boyalbrecht 

Ik ben direct voor je gaan kijken en je hebt inderdaad geen blokkades. Zou je nogmaals de volgende stappen kunnen proberen:

    1. Log in op https://payments.google.com
    2. Ga naar onderdeel 'Betaalmethoden'
    3. Verwijder de registratie bij 'Facturering via mobiele provider' en/of meteen 'Factureren via T-Mobile / Tele2 / BEN'

Bij een volgende aankoop staat in het bevestigingsscherm een pijltje bij de prijs, door daarop te klikken kies je opnieuw de betaalmethode. Als je via de computer inlogt op https://wallet.google.com kan je alleen creditcard/bankpas selecteren. Mocht het dan nog niet lukken zou je dan het toestel opnieuw kunnen starten door het toestel volledig uit en weer aan te zetten en vervolgens uitloggen en daarna weer inloggen op je account bij Apple/Google. 

Ik hoor graag of het lukt!

mijn probleem is nog steeds niet opgelost, alleen ik kan niet reageeren op Hajar wegens het door een moderator ge accepteerd moet worden :expressionless:

Ik heb zojuist contact gehad met Google pay Support team, ze hebben mijn probleem door gestuurd naar de specialist team of iets in die dergelijken. binnen 2 dagen hoor ik meet informatie te hebben + dat het hoort opgelost te zijn. zover ik van de chat teweten kwam was het dat google pay team iets had gedaan voor privicy and beveiliging redenen. aldus de specialist team kijkt voor oplossingen en daar krijg ik van te horen tot dan staat de error/probleem open

Reputatie 7
Badge +20

Hi @boyalbrecht 

Ik hoop dat het door ze wordt opgelost! Keep us posted!

Eind toestant, Het is Opgelost! 
Google play had aldus iets veranderd wegens privicy redenen en beveilinging gedoe.
Ik had contact met hun opgenomen via een live chat
Link: https://support.google.com/googleplay/gethelp/?hl=en&visit_id=637385558030405081-70080050&rd=1

Daar kun je je probleem beetje uit leggen (engels) en ze zullen je via daar veder helpen, ik moet nu 48uur wachten wegens ze nog alles gaan na checken & goed zetten. veder is mij vertelt dat alles werkt weer.

Probleem opgelost!

Reputatie 7
Badge +20

@boyalbrecht Super! Bedankt voor het delen ook. Hier hebben andere klanten zeker wat aan!

Reageer