Beantwoord

Incasso kosten onterecht na 1e herinnering

Ik heb bij mijn allereerste herinnering 15 euro incasso kosten gekregen. Heb hier net met de consuwijzer over gebeld. Dit is niet toegestaan bij de EERSTE herinnering .maar aangezien jullie telefonisch niet bereikbaar zijn en in de chat nergens aan toe geven .wil ik het graag op deze wijze oplossen
icon

Beste antwoord door Sam- 11 maart 2017, 15:34

Hoi Armand,

Begrijpelijk dat je hierover meer informatie wil hebben. Ik ben daarom gelijk gaan kijken wat er precies heeft plaats gevonden.

Na de benodigde systemen tevoorschijn gehaald te hebben zie ik dat jouw vraag is beantwoord door onze collega per e-mail. De administratiekosten zijn in rekening gebracht omdat er een factuur uit januari nog open staat. Ik hoop dat je meer duidelijkheid hebt na het lezen van de e-mail van onze collega.

Als je aanvullende vragen hebt dan horen we het graag van je!
Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 5
Badge +17
Hoi Armand,

Begrijpelijk dat je hierover meer informatie wil hebben. Ik ben daarom gelijk gaan kijken wat er precies heeft plaats gevonden.

Na de benodigde systemen tevoorschijn gehaald te hebben zie ik dat jouw vraag is beantwoord door onze collega per e-mail. De administratiekosten zijn in rekening gebracht omdat er een factuur uit januari nog open staat. Ik hoop dat je meer duidelijkheid hebt na het lezen van de e-mail van onze collega.

Als je aanvullende vragen hebt dan horen we het graag van je!
Kijk jullie gegevens eens goed naar. En lees het verhaal eens goed.
En wettelijk gezien moet je toch echt een herinnering sturen voor dat er incasso kosten mogen worden gerekend. Kijk jullie administratie eens na dan zul je zien dat dit niet gebeurd is.dus onterechte kosten in rekening gebracht. Ik heb per mail dan ook laten weten niet accoort te gaan met deze kosten
Reputatie 7
Badge +20
Hi Armand,

Wij sturen ook altijd een herinnering uit voordat wij de administratiekosten in rekening brengen. Je hebt ook een herinnering van ons ontvangen en daarin is aangegeven dat je 14 dagen de tijd hebt om je betaling te voldoen. Je hebt betaling niet binnen deze termijn voldaan en dus zijn er administratiekosten van € 15,- in rekening. Op dit moment staat je factuur van januari nog steeds open. Ik wil je daarom adviseren om je betaling zo snel mogelijk te voldoen. Mijn collega heeft jou via e-mail meer informatie gegeven hierover.
Dan zal ik graag horen waneer en hoe ik deze van jullie zou hebben ontvangen .
ik zal nog eenmaal uitleggen warom ik de 15 euro niet ga betalen
In januari is mijn rekening gewoon afgeboekt. Op 24 februari is er door een fout (dus een maand later) terug geboekt. Vervolgens heb ik geen herinnering of melding gehad van tmobile dat er iets niet goed is gegaan( was hier zelf ook niet van op de hoogte)vervolgens krijg ik gelijk 15 euro incasso aan mijn broek. Ik ben al minimaal 15 jaar klant.was destijds nog ben.nooit betalings problemen gehad .dus had ik op zijn minst een herinnering of welke manier van melding dan ook verwacht. Ook mag wettelijk gezien niet bij de eerste herinnering incasso gerekend worden. Ben inmiddels ook behoorlijk zat van dit geneuzel. Graag hoor ik van jullie wanneer ik een herinnering heb gehad
Vriendelijk groet A huizinga
Uiteraard is mijn factuur inmiddels overgemaakt.
???
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Armand,

Het zogeheten bumpen van jouw topic is hier niet toegestaan, dus zou je het in het vervolg achterwege willen laten? Alle berichten worden op volgorde van binnenkomst opgepakt, dus het helpt ook niet om sneller reactie te krijgen.

De herinnering is op 8 maart naar jou gestuurd en dit gebeurt eigenlijk altijd per e-mail. Het zou kunnen dat deze wellicht in je spambox beland is of dat jouw mailprovider de afzender niet herkent als veilige post. Ik zie dat je een Hotmailadres hebt en daar komt dit nog wel eens voor. Je kunt dat op deze manier aanpassen:
- Ga naar de instellingen van je Hotmail account (Tandwieltje rechts boven)
- ‘Opties’
- ‘Veilige en geblokkeerde afzenders’
- Voeg vervolgens het volgende domein toe: @t-mobile.nl
Dan zou het in het vervolg goed moeten komen met het ontvangen van mogelijke herinneringen.

De administratiekosten blijven staan, zoals ook mijn collega's al meerdere malen hebben aangegeven. De factuur is nog altijd niet voldaan en de uiterste betaaldatum was op 27 januari al verstreken. De kosten zijn dan ook terecht, aangezien we al bijna 2 maanden verder zijn en de factuur staat nu nog open. Je gaf al aan dat de factuur betaald was, dus ik ga er vanuit dat we de betaling spoedig binnen hebben, zodat verdere kosten en blokkades niet nodig zijn.

Als wij je verder nog ergens anders bij kunnen helpen, dan horen we dat alsnog graag van je.
Ook daar staat geen mail van jullie. Dus klare onzin. Misschien moeten jullie eens wat beter in jullie administratie kijken. Ik betaal dus geen extra kosten.
Factuur is wel voldaan. Gaat het alweer bij jullie mis
Heb nogmaals mail helemaal naar gekeken. 9 maart heb ik de eerste herinnering gehad waar gelijk 15 euro extra wordt gerekend. Dus deze verhoging is wettelijk niet toegestaan. En zal dus ook niet betaald worden
Ga er van uit jullie voldoende te hebben geïnformeerd
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Armand,

Ik begrijp dat je hier duidelijkheid over wilt hebben. Ik heb daarom ook contact opgenomen met mijn collega van de afdeling Incasso. Zij geeft aan dat je op 21 februari een e-mail van ons ontvangen hebt met daarin dat we het bedrag niet konden afschrijven (het was gestorneerd) en dat we het over vijf dagen weer proberen te incasseren. Vervolgens heb je op 8 maart een betalingsherinnering ontvangen per mail met daarin ook aangegeven dat er 15 euro administratiekosten in rekening wordt gebracht. Ik zie overigens dat jouw betaling voor factuur van 17/01 gisteren is verwerkt bij ons in het systeem. Ik heb je een privébericht gestuurd met meer informatie. Kun je daar naar kijken? Dankjewel!
Dit klopt dus niet.op 21 februari stond het bedrag gewoon op jullie rekening. Deze is namelijk 24 februari terug geboekt. Ik zeg verdiepiep je er maar eens goed in voordat er weer dingen geroepen worden die niet juist zijn. Ik sta dus in mijn recht en ga er ook niet meer energie in stoppen. En blijf dus bij mijn mening om niet te betalen. U mag mij ook gerust bellen. Wanneer naar jullie bellen lijkt onmogelijk te zijn
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Armand,

Had je mijn privébericht al gelezen? Daar geef ik je nog meer informatie over deze situatie. Zou je daar naar willen kijken? Dankjewel!
Dat zijn 2 totaal verschillende facturen. Deze is er na die 5 dagen gewoon afgetrokken. En op 21 februari stond de factuur waar het nu allemaal om gaat nog gewoon op jullie rekening. Heb inmiddels meerdere malen aangeven dat die factuur op 24 februari door een fout is terug is geboekt en die dus op de 21e hel niet openstond
Helaas = helemaal
Misschien is het voor jullie makkelijker om mij even te bellen. Aangezien zelfs in jip en janneke taal het voor jullie niet duidelijk is. Ik heb ook geprobeerd jullie te bellen maar dat lijkt een onmogelijke opgave
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Armand,

Thalina heeft al meerdere malen aangegeven dat ze je een privébericht heeft gestuurd. Je kunt rechtsboven jouw profiel zien, daar staat als het goed is 'Privéberichten 1'. Zou je daar op kunnen reageren, in plaats van op dit topic. Ik gok dat het dan namelijk wel in orde moet komen!
Dat zijn 2 verschillende facturen. Kijk dan ook eens goed.
Hoe kom. Ik bij dat prive bericht
Reputatie 7
Badge +20
Als je bent ingelogd dan zie je rechtbovenin ''privéberichten'' staan.
Waar vind ik dat bericht
Als je achter de computer/laptop zit:
Scroll helemaal naar boven op het forum en kijk rechts bovenaan naar het menu. Je ziet je naam, titel op het forum etc., direct daaronder staat een regel met "Mijn topics" en "Privéberichten". Klik op "Privéberichten" en open op de volgende pagina het privébericht wat je hebt ontvangen.

Reageer