Tot mijn verbazing werd er vervolgens 15,- aan incasso kosten gerekend over de resterende factuur van 13,-.!?!?
Ten eerste duurde jullie eigen onderzoek 30 dagen. Ongelooflijk dat jullie dan überhaupt incasso kosten in rekening durven te brengen. Ten tweede is het absurd om meer incasso kosten in rekening te brengen dan de factuur groot is.
Ik heb in de 6 maanden dat mijn abonnement bij T-mobile loopt, helaas nog geen enkele keer een factuur ontvangen met het juiste bedrag. Mijn vraag is: Is dit echt de manier waarop T-mobile met haar klanten wenst om te gaan? Zo ja, dan wil ik graag mijn abonnement per direct beëindigen. Zo nee, dan doe hier eens wat aan mensen! Ik kan toch niet elke maand in de pen moeten klimmen vanwege een gsm abonnementje!?
klant nr. 1.17852042
Beste antwoord door Mitch
Hoi Ongelooflijk,
Ik kan mij voorstellen dat je niet herhaaldelijk contact wilt opnemen omtrent dit thema. Ik heb even zitten neuzen en wat ik zie is dat er op 14/09 inderdaad een creditnota is aangemaakt ter compensatie van de hoger uitgevallen facturen van 28/06, 31/07 en 29/08. Het is zeker goed om scherp te zijn op de facturen en op het moment dat je iets vreemds ziet, direct contact op te nemen.
Het wekt de schijn dat dergelijke aanbieders op een nogal stiekeme wijze een omgeving faciliteren waarbij er een abonnement kan ontstaan op mobiele of sms-diensten. Ter achtergrond; een hoger uitgevallen factuur of een onderzoek heeft niet als gevolg dat de betaalverplichting wordt opgeschort. Uiteraard onderzoeken we een dergelijk geval graag voor je en als de aanmelding onterecht is dan vergoeden we uiteraard de kosten.
Ik vermoed dat de administratiekosten zijn 'getriggerd' door het openstaan van de factuur van 31/07 (€66,00). Omdat dit een vrij automatisch karakter heeft wordt er, naast het gegeven dat een onderzoek niet de betaalverplichting opschort, ook niet geanticipeerd op de aanwezigheid van een eventueel onderzoek.
De creditering van €52,50 is verrekend met de openstaande factuur van €66,00, vandaar dat er een resterend bedrag was te voldoen van €13,50. De administratiekosten zijn een gevolg van het vanuit het systeem opgemerkte, openstaande bedrag van €66,00 op het moment van de aanmaak.
Uit coulance heb ik in ieder geval een vergoeding aangemaakt van €15,00. Dit zal te zien zijn op je volgende factuur.
Op deze pagina kun je overigens meer achtergrond lezen over wat je kunt doen tegen het onbewust activeren van een sms-dienst. Ik zie dat er via My T-Mobile al wel een blokkade actief is voor het aanmelden hiervoor, top!
In principe zijn alle omstandigheden nu zo dat er weinig ruimte is voor een factuur met onverwachte, extra kosten. In My T-Mobile (of in de app) kun je ook altijd de actuele verbruiksstatus checken! Hopelijk is het volgende contactmoment in een leukere omstandigheid!
Als je nog vragen hebt, stel ze gerust. Voor nu in ieder geval nog een mooie dag.
Bekijk origineel
Ik kan mij voorstellen dat je niet herhaaldelijk contact wilt opnemen omtrent dit thema. Ik heb even zitten neuzen en wat ik zie is dat er op 14/09 inderdaad een creditnota is aangemaakt ter compensatie van de hoger uitgevallen facturen van 28/06, 31/07 en 29/08. Het is zeker goed om scherp te zijn op de facturen en op het moment dat je iets vreemds ziet, direct contact op te nemen.
Het wekt de schijn dat dergelijke aanbieders op een nogal stiekeme wijze een omgeving faciliteren waarbij er een abonnement kan ontstaan op mobiele of sms-diensten. Ter achtergrond; een hoger uitgevallen factuur of een onderzoek heeft niet als gevolg dat de betaalverplichting wordt opgeschort. Uiteraard onderzoeken we een dergelijk geval graag voor je en als de aanmelding onterecht is dan vergoeden we uiteraard de kosten.
Ik vermoed dat de administratiekosten zijn 'getriggerd' door het openstaan van de factuur van 31/07 (€66,00). Omdat dit een vrij automatisch karakter heeft wordt er, naast het gegeven dat een onderzoek niet de betaalverplichting opschort, ook niet geanticipeerd op de aanwezigheid van een eventueel onderzoek.
De creditering van €52,50 is verrekend met de openstaande factuur van €66,00, vandaar dat er een resterend bedrag was te voldoen van €13,50. De administratiekosten zijn een gevolg van het vanuit het systeem opgemerkte, openstaande bedrag van €66,00 op het moment van de aanmaak.
Uit coulance heb ik in ieder geval een vergoeding aangemaakt van €15,00. Dit zal te zien zijn op je volgende factuur.
Op deze pagina kun je overigens meer achtergrond lezen over wat je kunt doen tegen het onbewust activeren van een sms-dienst. Ik zie dat er via My T-Mobile al wel een blokkade actief is voor het aanmelden hiervoor, top!
In principe zijn alle omstandigheden nu zo dat er weinig ruimte is voor een factuur met onverwachte, extra kosten. In My T-Mobile (of in de app) kun je ook altijd de actuele verbruiksstatus checken! Hopelijk is het volgende contactmoment in een leukere omstandigheid!
Als je nog vragen hebt, stel ze gerust. Voor nu in ieder geval nog een mooie dag.