Beantwoord

Incassokosten hoger dan factuur?!

• 24 oktober 2017
  • 9 reacties
  • 769 Bekeken

Enkele maanden achter elkaar was mijn T-mobile factuur veel te hoog, waarop ik de T-mobile afschrijving gestorneerd heb een onderzoek heb laten doen. Er bleek een sms dienst achter te zitten, die onjuiste bedragen in rekening bracht via T-mobile. Mijn laatste factuur werd verlaagd om het e.e.a. te corrigeren van 66,- naar 13,- Het onderzoek vanuit T-mobile duurde 30 dagen.

Tot mijn verbazing werd er vervolgens 15,- aan incasso kosten gerekend over de resterende factuur van 13,-.!?!?
Ten eerste duurde jullie eigen onderzoek 30 dagen. Ongelooflijk dat jullie dan überhaupt incasso kosten in rekening durven te brengen. Ten tweede is het absurd om meer incasso kosten in rekening te brengen dan de factuur groot is.

Ik heb in de 6 maanden dat mijn abonnement bij T-mobile loopt, helaas nog geen enkele keer een factuur ontvangen met het juiste bedrag. Mijn vraag is: Is dit echt de manier waarop T-mobile met haar klanten wenst om te gaan? Zo ja, dan wil ik graag mijn abonnement per direct beëindigen. Zo nee, dan doe hier eens wat aan mensen! Ik kan toch niet elke maand in de pen moeten klimmen vanwege een gsm abonnementje!?

klant nr. 1.17852042
icon

Beste antwoord door Mitch 25 oktober 2017, 14:07

Hoi Ongelooflijk,

Ik kan mij voorstellen dat je niet herhaaldelijk contact wilt opnemen omtrent dit thema. Ik heb even zitten neuzen en wat ik zie is dat er op 14/09 inderdaad een creditnota is aangemaakt ter compensatie van de hoger uitgevallen facturen van 28/06, 31/07 en 29/08. Het is zeker goed om scherp te zijn op de facturen en op het moment dat je iets vreemds ziet, direct contact op te nemen.

Het wekt de schijn dat dergelijke aanbieders op een nogal stiekeme wijze een omgeving faciliteren waarbij er een abonnement kan ontstaan op mobiele of sms-diensten. Ter achtergrond; een hoger uitgevallen factuur of een onderzoek heeft niet als gevolg dat de betaalverplichting wordt opgeschort. Uiteraard onderzoeken we een dergelijk geval graag voor je en als de aanmelding onterecht is dan vergoeden we uiteraard de kosten.

Ik vermoed dat de administratiekosten zijn 'getriggerd' door het openstaan van de factuur van 31/07 (€66,00). Omdat dit een vrij automatisch karakter heeft wordt er, naast het gegeven dat een onderzoek niet de betaalverplichting opschort, ook niet geanticipeerd op de aanwezigheid van een eventueel onderzoek.

De creditering van €52,50 is verrekend met de openstaande factuur van €66,00, vandaar dat er een resterend bedrag was te voldoen van €13,50. De administratiekosten zijn een gevolg van het vanuit het systeem opgemerkte, openstaande bedrag van €66,00 op het moment van de aanmaak.

Uit coulance heb ik in ieder geval een vergoeding aangemaakt van €15,00. Dit zal te zien zijn op je volgende factuur.

Op deze pagina kun je overigens meer achtergrond lezen over wat je kunt doen tegen het onbewust activeren van een sms-dienst. Ik zie dat er via My T-Mobile al wel een blokkade actief is voor het aanmelden hiervoor, top!

In principe zijn alle omstandigheden nu zo dat er weinig ruimte is voor een factuur met onverwachte, extra kosten. In My T-Mobile (of in de app) kun je ook altijd de actuele verbruiksstatus checken! Hopelijk is het volgende contactmoment in een leukere omstandigheid!

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust. Voor nu in ieder geval nog een mooie dag.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Hoi Ongelooflijk,

Ik kan mij voorstellen dat je niet herhaaldelijk contact wilt opnemen omtrent dit thema. Ik heb even zitten neuzen en wat ik zie is dat er op 14/09 inderdaad een creditnota is aangemaakt ter compensatie van de hoger uitgevallen facturen van 28/06, 31/07 en 29/08. Het is zeker goed om scherp te zijn op de facturen en op het moment dat je iets vreemds ziet, direct contact op te nemen.

Het wekt de schijn dat dergelijke aanbieders op een nogal stiekeme wijze een omgeving faciliteren waarbij er een abonnement kan ontstaan op mobiele of sms-diensten. Ter achtergrond; een hoger uitgevallen factuur of een onderzoek heeft niet als gevolg dat de betaalverplichting wordt opgeschort. Uiteraard onderzoeken we een dergelijk geval graag voor je en als de aanmelding onterecht is dan vergoeden we uiteraard de kosten.

Ik vermoed dat de administratiekosten zijn 'getriggerd' door het openstaan van de factuur van 31/07 (€66,00). Omdat dit een vrij automatisch karakter heeft wordt er, naast het gegeven dat een onderzoek niet de betaalverplichting opschort, ook niet geanticipeerd op de aanwezigheid van een eventueel onderzoek.

De creditering van €52,50 is verrekend met de openstaande factuur van €66,00, vandaar dat er een resterend bedrag was te voldoen van €13,50. De administratiekosten zijn een gevolg van het vanuit het systeem opgemerkte, openstaande bedrag van €66,00 op het moment van de aanmaak.

Uit coulance heb ik in ieder geval een vergoeding aangemaakt van €15,00. Dit zal te zien zijn op je volgende factuur.

Op deze pagina kun je overigens meer achtergrond lezen over wat je kunt doen tegen het onbewust activeren van een sms-dienst. Ik zie dat er via My T-Mobile al wel een blokkade actief is voor het aanmelden hiervoor, top!

In principe zijn alle omstandigheden nu zo dat er weinig ruimte is voor een factuur met onverwachte, extra kosten. In My T-Mobile (of in de app) kun je ook altijd de actuele verbruiksstatus checken! Hopelijk is het volgende contactmoment in een leukere omstandigheid!

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust. Voor nu in ieder geval nog een mooie dag.
Beste Mitch,

Dank je voor je uitgebreide reactie en het feit dat je de incasso-kosten a 15,- wilt crediteren op mijn volgende factuur. Echter heb ik zojuist de volgende factuur ontvangen en zie dat deze creditering helaas niet is doorgevoerd.

Hopelijk kun je dit nog op tijd laten aanpassen!

Met vriendelijke groet,
Ongelooflijk
Badge +13
Vermoedelijk zal de credit nota ook niet op de factuur te zien zijn maar zal je het zien als iets wat niet word afgeschreven.
Dit omdat de factuur ten tijden dat Mitch de credit nota opmaakte de factuur al klaar was.
Dan kan er dus geen wijziging meer worden gemaakt op de factuur.
Stel elke 5de van de maand word de factuur afgeschreven dan zal er nu minder of in jouw geval niks (als deze factuur weer 13 is) worden afgeschreven.
En op de volgende factuur zal er nog 2 euro worden verekend.
Mitch of een andere moderator zal mij corrigeren als ik het mis heb maar ik vermoed dat het in dit geval zo gaat.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi hoi,

Een terechte vraag! Rosan heeft het bij het rechte eind. De korting is doorgevoerd door onze vriendelijke collega Mitch, maar deze is niet meegenomen op jouw laatste factuur. Excuses daarvoor! De korting zal op jouw eerstvolgende factuur alsnog verrekend worden. 🙂
Beste medewerker van T-mobile,

Na de bovenstaande problemen met mijn T-mobile facturen, ging het maar liefst 6 maanden aaneengesloten goed. Helaas ontving ik afgelopen maand wederom een factuur die 15,- euro hoger is dan overeengekomen!

Deze keer was het geen malafide ondernemer die geld probeert afhandig te maken, maar T-mobile zelf, die mij beloont met een strafkorting van 15,- omdat ik langer dan de minimale periode klant blijf! Er was een tijd dat het mij verbaasde dat bedrijven nieuwe klanten wel korting gaven en bestaande klanten niet. Maar jullie gaan hierin dus nog een stapje verder, door trouwe klanten hun korting af te nemen. Om dit te voorkomen en dezelfde korting te behouden MOET ik een nieuw contract sluiten voor minimaal 2 jaar. Dus dat heb ik dan maar gedaan ... zoals velen anderen met mij neem ik aan.

Twee woorden voor jullie: FANTASTISCHE MARKETING!!!

Jullie snappen hoe je een trouwe klant beloont ... WTF mensen!?!?

Met vriendelijke groet,
Super tevreden klantnummer 1.17852042
Reputatie 7
Badge +20
Hey Ongelooflijk,

Het is natuurlijk nooit tof om ineens voor een vervelende verrassing te staan, maar in ieder geval goed dat je er direct achteraan bent gegaan!

De kortingen worden altijd voor een bepaalde periode afgesproken, dat ligt er net aan of je 12 of 24 maanden hebt getekend voor het contract. Het is dan ook om die reden dat we iedereen 4 maanden voor het einde contract de kans geven om te verlengen, onder andere door de button op My T-Mobile. Op deze manier kan er worden gekozen om het contract door te laten lopen (zonder kortingen) of om het contract te verlengen en dan maak je weer aanspraak op nieuwe kortingen. De contracten worden dan naadloos op elkaar aangesloten en dan kom je niet voor dit soort verrassingen te staan.

Ik begrijp dat je daar nu niet veel aan hebt en het is ook zeker niet de bedoeling om je het gevoel te geven dat dit een "strafkorting" is. Ik zie dat je nu in ieder geval weer een mooie deal hebt gesloten, mét een mooi nieuw toestel! Heel veel plezier met de nieuwe telefoon en laat het weten wanneer je nog vragen hebt!
Beste David,

Maar in de tussentijd heb ik dat mooie nieuwe toestel niet ontvangen, omdat de bezorger zich niet aan de afgesproken tijden houdt ,,, en die 15,- euro strafkorting heb ik wederom op mijn rekening staan!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik door meerdere mensen gewaarschuwd was om niet met T-mobile in zee te gaan omdat "ze elke maand een andere reden verzinnen om extra kosten in rekening te brengen". Dit is de 8ste keer in 14 maanden dat ik in de pen moet klimmen, dus helaas moet ik deze mensen gelijk geven. Oooh, en 9 cent extra belkosten buiten mijn UNLIMITED bundel voor het bellen naar 0900-8844 (politie) ... hahaha.

Jullie hebben wat mij betreft het predicaat Slechtste Provider Ooit dik verdient inmiddels! Gefeliciteerd!
Reputatie 5
Badge +10
Zo negatief?
SMS diensten heb je zelf aktief gemaakt en netjes opgelost.
Na je contract vervallen je kortingen , logisch en was zo afgesproken.

Waardoor heb je nu die "strafkorting"gekregen?
Beste David,

Maar in de tussentijd heb ik dat mooie nieuwe toestel niet ontvangen, omdat de bezorger zich niet aan de afgesproken tijden houdt ,,, en die 15,- euro strafkorting heb ik wederom op mijn rekening staan!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik door meerdere mensen gewaarschuwd was om niet met T-mobile in zee te gaan omdat "ze elke maand een andere reden verzinnen om extra kosten in rekening te brengen". Dit is de 8ste keer in 14 maanden dat ik in de pen moet klimmen, dus helaas moet ik deze mensen gelijk geven. Oooh, en 9 cent extra belkosten buiten mijn UNLIMITED bundel voor het bellen naar 0900-8844 (politie) ... hahaha.

Jullie hebben wat mij betreft het predicaat Slechtste Provider Ooit dik verdient inmiddels! Gefeliciteerd!

Nou nou wat een negatieve houding zeg. Zoals centaur ook al zegt... kijk eens in de spiegel.
Omdat je de regels niet nakomt is t-mobile de slechtste provider ooit? hahah. Wat zal jij het moeilijk hebben in het leven...

Reageer