Inflatiecorrectie

Ik kreeg mijn factuur met een Inflatiecorrectie van 2,3%. Is dit klantvriendelijk terwijl iedereen er op achteruit gaat.

This topic has been closed for comments

144 reacties

Reputatie 2
Zijn jullie nu werkelijk helemaal gestoord? Inflatiecorrectie! Ik sluit een abonnement af voor 2 jaar tegen een vast tarief. Dus niet met een inflatiecorrectie.Ik had dan minimaal fatsoenlijk vooraf geïnformeerd willen worden over een dergelijk wijziging.Ik ben al heel veel jaren klant bij T-Mobile. Dit heb ik nog nooit meegemaakt. Ik wens die die correctie niet te betalen. Ik vind het getuigen van een minachting van je klanten.
Reputatie 2
Dat ik een jaar geleden mijn abbo afsloot was 1 van mijn eisen dat ik niet meer ging betalen. Men heeft toen me huidige abbo samen gesteld voor dezelfde prijs als het voorgaande abbo, een tussen tijdse verhoging, om welke reden dan ook gaat mij dan ook te ver. Vraag me af of men dit ook zomaar kan doen, is voor mij ook de eerste keer dat ik dit mee maak, ben toch al een jaartje of 12 klant.

PS
In de algemene voorwaarden kan ik het ook niet terug vinden.
Reputatie 2
Hier staat ook niks in de voorwaarden. Ze kunnen het dus niet zomaar verhogen.
Reputatie 5
https://service.t-mobile.nl/app/persoonlijk/answers/detail/a_id/2322/p/198
Reputatie 2
Dat het op de site staat wil nog niet zeggen dat het mag. In onze voorwaarden staat niks en ze hebben het niet kenbaar gemaakt van te voren naar ons toe.
Reputatie 5
Misschien heb je over het hoofd gekeken? Bij een verlenging online ben jezelf verantwoordelijk dat je op de hoogte bent van wat je als consument te wachten staat.
Maar conform : http://www.t-mobile.nl/persoonlijk/media/pdf/service-contact/brochures-formulieren/brochure-t-mobile-abonnee.pdf Laatste pagina

De prijsinformatie in deze folder bevat slechts de meest relevante gegevens en kan verouderd zijn. De volledige en meest actuele prijzen zijn te
raadplegen in de prijslijsten op www.t-mobile.nl. Prijslijsten kunnen tevens worden opgevraagd bij de T-Mobile Klantenservice. T-Mobile zal ieder
jaar in januari het maandbedrag van uw abonnement aanpassen wanneer de prijzen als gevolg van inflatie gestegen zijn. Deze aanpassing wordt
gebaseerd op de stijging van het Consumentenprijsindexcijfer van het CBS over het voorafgaande jaar van 1 juli tot en met 30 juni. T-Mobile voert
geen inflatiecorrectie door als er 3 maanden of minder van uw contract verstreken zijn.
Reputatie 2
Misschien is het me nooit eerder opgevallen en vorig jaar zat ik, in januari nog binnen de 3mnd. De jaren er voor is het mij iig niet opgevallen dat er een correctie werd toegepast.
Reputatie 4

Misschien is het me nooit eerder opgevallen en vorig jaar zat ik, in januari nog binnen de 3mnd. De jaren er voor is het mij iig niet opgevallen dat er een correctie werd toegepast.

Dat het mogelijk is wil niet zeggen dat het ook gedaan is. Het kan dus goed zijn dat ze de prijzen deze keer pas voor het eerst verhoogd hebben omdat de inflatie daadwerkelijk een stuk hoger was?
Reputatie 2
@fun333

Ik zou de contracten maar ff goed nakijken. De eerste verwijzing naar de inflatie correctie zit ik de prijslijst voor relax per 01-07-2011. T-Mobile zelf zegt dat alle abbo's na 05-12-2010 onder die regeling vallen. Waaruit blijkt dat T-Mobile!
Reputatie 4
Badge +7
Uit een bericht van 1 december 2010:

Een negatief punt is dat T-Mobile voortaan jaarlijks in januari een inflatiecorrectie doorvoert. ''Dit doen overigens de andere aanbieders, KPN en Vodafone, ook'', zegt Ben Woldring van Bencom, het bedrijf achter vergelijkingssites als Bellen.com.

http://www.nuzakelijk.nl/e-business/2391500/t-mobile-past-abonnementen.html
Reputatie 5

@fun333

Ik zou de contracten maar ff goed nakijken. De eerste verwijzing naar de inflatie correctie zit ik de prijslijst voor relax per 01-07-2011. T-Mobile zelf zegt dat alle abbo's na 05-12-2010 onder die regeling vallen. Waaruit blijkt dat T-Mobile!!!!!!!!!!

https://service.t-mobile.nl/app/persoonlijk/answers/detail/a_id/2320/related/1/session/L2F2LzEvdGltZS8xMzI2MTEwMjMxL3NpZC95V082bklOaw%3D%3D/p/198
Reputatie 2
@rayblo

https://www.t-mobile.nl/persoonlijk/media/pdf/service-contact/oude-prijslijsten/relax/relax11.pdf

Dit oude tarief uit het oude tarieven overzicht heeft een vanaf datum van 01-07-2011.

Aangezien er geen overzicht is vanaf 06-12-2010 t/m 30-06-2010 is het een logische gedachte om aan te nemen dat de bovenstaande link de opvolger is van het vorige in de lijst genoemde overzicht.
Ik ben het ook helemaal niet eens met mijn inflatiecorrectie en zeker omdat mijn abonnement nog iets minder als 21 maanden doorloopt. Daarom val ik net buiten de 3 maanden. Ik wens ook deze correctie niet te betalen!!
Reputatie 2
Of het nu wel of niet in de Algemene Voorwaarden staat. Ik had er gewoon fatsoenlijk over geinformeerd willen worden.
Daarnaast lijkt me inflatie (en de correctie die daar kennelijk voor T-Mobile bij hoort) een bedrijfsrisico. Ik vind het ronduit beschamend en onfatsoenlijk dat op je bestaande klanten af te wentelen. Verhoog dan gewoon je tarieven voor nieuw af te sluiten contracten.
Ik ga die verhoging NIET betalen.
Jullie toch ook niet?
Reputatie 2
@datonthoudikwel

Ik ben het lang niet altijd eens met T-Mobile maar bij mijn laatst afgesloten abbo heb ik die voorwaarde gezien en heb er voor getekend. M.a.w. voor dat contract accepteer ik deze voorwaarde. Zal echter nog wel de inflatie correctie controleren.
Reputatie 6
Ik stond zelf ook even te kijken van een "inflatiecorrectie". Voor mij de eerste keer dat ik van deze onzin hoor. Bij KPN, Vodafone en Ben heb ik er nog nóóit van gehoord. Gelukkig worden we allemaal "gecompenseerd in onze inkomsten" zodat dit netto natuurlijk geen gevolgen heeft... *NOT* Ik hoop dat providers niet veel van dit soort verrassingen in petto hebben...
Reputatie 5
@boverduyn
Welkom op het T-Mobile Forum! :)

De inflatiecorrectie wordt doorgevoerd omdat de prijzen van producten en diensten ieder jaar stijgen als gevolg van inflatie. Ook de prijzen waar T-Mobile mee te maken heeft stijgen. In 2011 was de inflatie 2.3% wat betekent dat de inflatiecorrectie ook 2.3% is. Dit is vooraf ook al via de prijslijst van je Relax 190 weergegeven.
Reputatie 2

@datonthoudikwel

Ik ben het lang niet altijd eens met T-Mobile maar bij mijn laatst afgesloten abbo heb ik die voorwaarde gezien en heb er voor getekend. M.a.w. voor dat contract accepteer ik deze voorwaarde. Zal echter nog wel de inflatie correctie controleren.

En dan is het heel fatsoenlijk als T-Mobile je nog even laten weten dat die toeslag toegepast gaat worden en hoeveel dat is. Maar dat doen ze niet. Als je Klantenservice belt wordt je afgesnauwd 'dat je je bek moet houden en maar gewoon moet betalen'. Ben er klaar mee.
Reputatie 2
Het was op zijn minst fastoenlijk geweest indien T-Mobile haar klanten vooraf op de hoogte had gebracht over het feit dat ze dit gingen toepassen en wat de hoogte van die correctie (ik noem het toelsag) zou gaan zijn. Niet gebeurd. Dan neem je je klanten niet serieus. Ik ga het niet betalen. Ik neem aan jullie ook niet.
Reputatie 2
Vreemde gang van zaken: inflatiecorrectie eerlijk gezegd nog nooit eerder gehoord. Ben toch al 5 jaar klant bij tmobile. Jammer dat klanten niet van tevoren zijn ingelicht. Het contract dat ik indertijd heb getekend nog maar s goed doorlezen.
Reputatie 2
Mee. T-Moblie had minimaal haar klanten vooraf fatsoenlijk moeten informeren. Nog los van de discussie dat die hele inflatiecorrectie .... is. Die correctie Niet Betalen dat is wat ik ga doen.
Reputatie 4
Badge +7
Nog nooit gehoord van inflatiecorrectie?:

http://www.kpn.com/prive/mobiel/Tarieven/Inflatiecorrectie.htm

http://www.hi.nl/Abonnementen/Inflatiecorrectie.htm

http://www.vodafone.nl/Vodafone/wg20/pdf/algemenevoorwaarden.pdf (artikel 9.2)

Om er maar een paar te noemen.
Reputatie 6
Heb 1 jaar bij Vodafone gezeten, geen inflatiecorrectie, 4 jaar bij KPN gezeten, 4 jaar lang 19,95 per maand betaald. 1,5 jaar bij Ben. Nooit een inflatiecorrectie voorbij zien komen... Het hele begrip was niet eens in een van de contracten terug te vinden.

Niet eens belminuten verminderd. Bundel = bundel. Dit is dan ook compleet nieuw voor me. Op zich niet erg dat bedrijven iets corrigeren, alleen blijven de inkomsten ongecorrigeerd danwel gecorrigeerd in mijn nadeel...
Reputatie 6
Badge +8
Inderdaad inflatie correctie is nieuw en ze doen het allemaal.
Vluchten naar elders heeft geen zin.
Het is duidelijk door alle providers aangegeven dus nu klagen heeft geen zin.
Toetsie heeft voldoende links geplaatst.
Ach over wat voor bedragen hebben we het?
Als je hiervan overstuur raakt......
Ik heb er geen probleem mee, immers is bij alle providers.
Reputatie 6
Nee goed, die paar cent op zich maakt niet veel uit. Het is alleen dat er èn een paar cent bijkomen, èn abonnementen uitgekleed worden, èn kosten buiten de bundel omhoog gaan, service achteruit gaat, èn èn èn... ;)

Als ik waar voor m'n geld krijg vind ik dat niet zo'n probleem. Nu bij mij het abonnement omhoog gaat en ik geen mobiel internet meer heb, vind ik het een beetje vreemd...