Beantwoord

Inflatiecorrectie

• 28 februari 2018
  • 7 reacties
  • 542 Bekeken

Echt ongelooflijk.. Zomaar tussentijds een abonnement verhogen onder de noemer "inflatiecorrectie". Waar blijft toch mijn recht als consument. Contracten mag je niet tussentijds verhogen. Je hebt een afspraak met elkaar. En dan zeggen dat het in de voorwaarden staat?? Alles gaat online tegenwoordig. Niemand ziet dit. Verkapte procedures. De letterlijke kleine lettertjes. Foei T-Mobile!! En het gaat om 25 cent per maand. Dat is 3 euro per jaar. En dat voor hoeveel abonnees?? Dit is meer verkapte geldwinning. Zodat de hoge heren op hun pluche weer een leuke bonus hebben met de kerst. Consumenten zijn beschermd. Maar blijkbaar tot op zekere hoogte want ook de consumentenbond zegt, ja hoor. mag wel.. ja. moeten wel aan bepaalde voorwaarden doen. en daar gaat het nu juist om. Waar staan die? Het valt mij op dat iedereen hier verbaast is over de verhogingen die "gewoon" maar ingevoerd worden. En dan is het nog vreemder dat ik vorig jaar geen "inflatiecorrectie" heb gehad.. he.. maar dat is vreemd??? T-mobile doet gewoon waar ze zin in hebben. Ik ben er klaar mee..
icon

Beste antwoord door Jaimy 1 maart 2018, 11:39

Hoi Peachie16v,

Ik kan me voorstellen dat je daar even verbaasd van opkijkt! Het steekt iets anders in elkaar dan je zelf aangeeft. Hoe het precies zit, kun je op deze pagina lezen. Hopelijk geeft dat antwoord op alle onduidelijkheden. Mocht je er toch meer vragen over hebben, laat het ons weten!
Bekijk origineel

7 reacties

Ik ben hdt volledig met je eens. Helaas doen andere providers hdtzelfde. Dus het is lood om oud ijzer.
Reputatie 4
Badge +7
Neem de moeite om jezelf in te lezen dan weet je precies hoe in elkaar zit.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Peachie16v,

Ik kan me voorstellen dat je daar even verbaasd van opkijkt! Het steekt iets anders in elkaar dan je zelf aangeeft. Hoe het precies zit, kun je op deze pagina lezen. Hopelijk geeft dat antwoord op alle onduidelijkheden. Mocht je er toch meer vragen over hebben, laat het ons weten!

Als ik een contract heb van 2 jaar van 25,01 euro per maand, al in, neem ik aan dat ik 2 jaar lang 25.01 euro per maand moet betalen. 
T-Mobile weet van te voren dat er een inflatie komt (zoals ieder jaar), dan neem ik aan dat dit mee is gerekend bij contract opbouw.

Dit is ook als ik een huis koopt, dan staat er netjes wat ik per maand kwijt ben.

Als mijn contract afloopt moet ik een nieuw contract maken voor zoveel jaar. 

Daarom ben ik er niet mee eens dat ik nu meer moet betalen.

Met vriendelijke groet,
Erwin de Heide

Ik weet dat het (Nu) om een klein bedrag gaat.

Maar iedereen heeft een inflatie.

Reputatie 5
Badge +12

Dit is dus niet mee te nemen in hun berekeningen voor deze diensten. Het inflatiecijfer wordt jaarlijks door het CBS berekend en is afhankelijk van allemaal externe omstandigheden. Daarom hebben alle providers dit model zo opgenomen. 

Reputatie 2

Ik heb een abbo van €44,59 en moet nu ineens vanaf januari 21,76 per maand extra betalen! Inflatiecorrectie? Dar kan toch niet zo'n bedrag?!!

Reputatie 7
Badge +20

Hi @niesie 

Ik ben direct voor je gaan kijken en zie dat je je abonnement hebt verlengd! Ik geef je graag meer uitleg, want je betaalt zeker niet €21,76 per maand extra. Dat bedrag wat je ziet staan is van je laatste factuur van januari(gedateerd 1 februari , maar is de factuur van januari), omdat daar een kortere periode op de factuur staat. Op de factuur zie je staat van 28 januari tot en met 11 februari en dat heeft te maken met de verlenging die op 12 februari gestart is. Je kan dit ook zelf terugzien op je factuur die je in My T-Mobile kan vinden. 

Hopelijk is het nu wat duidelijker!

Reageer