[Info] Mijn abonnementskosten zijn verhoogd: inflatiecorrectie 2019

• 12 december 2018
  • 5 reacties
  • 986 Bekeken

Reputatie 7
Badge +19
  • Oud-medewerker
  • 4000 reacties

Ieder jaar stijgen de prijzen in Nederland. Dit heet prijsinflatie. Hiermee stijgen ook ónze kosten en dat heeft gevolgen voor onze organisatie. Daarom verhogen wij elk jaar de vaste maandkosten van de meeste abonnementen. Het verhogen van de kosten als gevolg van de prijsinflatie noemen wij inflatiecorrectie.

In januari 2019 verhogen wij de vaste kosten van een abonnement met 1,7%. Dit zie je terug vanaf de eerste factuur die je in 2019 krijgt.

Geldt inflatiecorrectie voor alle abonnementen?Heb je je abonnement na december 2010 nieuw aangesloten of verlengd? Dan wordt deze in prijs verhoogd.

Is je huidige abonnement echter na 1 oktober 2018 ingegaan? Dan is er zo weinig tijd verstreken dat de prijzen niet verhoogd worden.

Ik heb een mobiel abonnement, hoe wordt de prijsverhoging berekend?We berekenen inflatiecorrectie over:
- Het maandbedrag (de vaste afgesproken kosten) van je mobiele abonnement
inclusief de kortingen op het maandbedrag

We berekenen
geen inflatiecorrectie over:
- Aanvullende mobiele diensten zoals Deezer en Videoland
- De maandelijkse betaling voor je toestel
- Kosten buiten je mobiele bundel zoals bellen naar servicenummers
- Eenmalige tarieven zoals aansluitkosten of het bestellen van een nieuwe simkaart
- Kortingen die je krijgt over aanvullende diensten, via T-Mobile Samen of T-Mobile Klantvoordeel

Ik heb T-Mobile Thuis, hoe wordt de prijsverhoging berekend?We berekenen inflatiecorrectie over:
- het maandbedrag van je internet abonnement
- Inclusief permanente kortingen* op het maandbedrag en inclusief Klantvoordeel Meer snelheid
- Het maandbedrag van je televisie abonnement
- Inclusief eventueel Mobiel+Thuis voordeel
*(Internet 80, Postcodekorting, Glasvezel Internet 750)

We berekenen
geen inflatiecorrectie over:
- Extra TV pakketten zoals Themapakketten, FOX Sports en Film1
- Vast Bellen abonnementen en beltarieven voor vast Bellen
- Tijdelijke kortingen zoals actiekortingen van T-Mobile Thuis
- Eenmalige tarieven zoals activatiekosten

Hoe is het inflatiepercentage bepaald?Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) bepaalt elke maand het inflatiepercentage. Dit percentage geeft aan hoe de prijzen voor consumenten in één jaar zijn ontwikkeld. T-Mobile gebruikt voor de prijsverhoging het percentage van juni 2018. Dit percentage was 1,7 %. Het percentage van juni 2018 gaat over de periode van 1 juli 2017 t/m 30 juni 2018.

Misschien klinkt het vreemd dat we het cijfer van juni gebruiken. Maar omdat wij jaarlijks in januari de prijsverhoging doorvoeren, moeten wij in oktober onze systemen aanpassen. We gebruiken hiervoor het laatst beschikbare inflatiepercentage. In oktober is dit het percentage van juni.

Valt inflatiecorrectie onder mijn contractvoorwaarden?Inflatiecorrectie is een onderdeel van jouw contract, we vermelden het in onze Algemene Voorwaarden

5 reacties

Ongelofelijk dat dit niet van te voren gecommuniceerd wordt naar de klant maar dat je dit gewoon op de eerste rekening moet slikken.
En nog sterker: Pas nieuwe klanten krijgen geen verhoging. Ook als iemand hetzelfde abonnement afsluit blijft het bedrag het oude bedrag.

Trouwe klanten worden bedankt door uitgemolken te worden!

Ik zeg mijn abonnement op zodra het jaar voorbij is, dit is voor mij een 3e reden om dat te doen.
1* Door verhuizing is mijn oude abonnement niet mee te nemen -> €9- p.m. duurder uit
2* De gratis verhuizing is verkeerd geadministreerd, of ik 3x de abonnementskosten kan voorschieten
3* Nu krijg ik een inflatieverhoging. Nu in totaal €9,55 p.m. duurder uit.
Reputatie 7
Badge +18
@moeftie Zoals je hierboven in het laatste stukje kunt lezen valt inflatie correctie onder de algemene voorwaarden. Daar ben je mee akkoord gegaan toen je het contract tekende. Het is dus van te voren gecommuniceerd.

Dat je bij een verhuizing je oude thuis abonnement niet mee kunt nemen komt omdat je soms bij verhuizingen moet overstappen van VDSL naar Glasvezel.
@Folkert Ik had al jaren 20mbit glasvezel, eerst van vodafone.
In die jaren is er trouwens nooit een inflatiecorrectie geweest.

Dat het ergens tussen 100 voorwaarden in de kleine lettertjes staat, maakt het juist nodig dat er over een verhoging moet worden gecommuniceerd.

Waarom geld dit alleen voor trouwe klanten, die dus al jaren betalen? Als je nieuwe klanten korting wil geven, maak dat dan duidelijk! Nu jaag je oude klanten weg.

---
Ik ben nu gewoon een zeer ontevreden klant 😠
Reputatie 7
Badge +18
@moeftie Ook Vodafone heeft inflatie correctie. https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/inflatiecorrectie.shtml. Gelukkig wordt jouw salaris er vaak ook weer positief voor gecorrigeerd. Geld wordt nu eenmaal minder waard.

Het zijn inderdaad veel kleine lettertjes, iedereen moet zich tegen veel zaken indekken.
@Folkert Ik ben niet tegen de kleine lettertjes. Maar tegen de manier waarop die nu uitgevoerd worden.
En tegen het meten met 2 maten. Durf dan ook de verhoging voor iedereen door te voeren.
Omdat ik net een paar maanden te lang mijn nieuwe abonnement heb, krijg ik de verhoging wel.

Het salaris krijgt vaak niet dezelfde verhoging als de inflatie. En dit jaar is het helemaal spannend met de beloftes het kabinet (4% verlaging van de loonbelasting is nodig om alle kostenstijgingen te betalen!).

Reageer