Sticky

[Info] Mijn abonnementskosten zijn verhoogd: inflatiecorrectie 2020

  • 12 december 2019
  • 18 reacties
  • 4035 Bekeken
[Info] Mijn abonnementskosten zijn verhoogd: inflatiecorrectie 2020
Reputatie 7
Badge +20
  • T-Mobile Moderator
  • 9352 reacties

[Update 15 december 2020]

De informatie uit dit topic is ondertussen verouderd. Voor de inflatiecorrectie in 2021 hebben we een nieuw topic aangemaakt. Je kunt daar ook al jouw eventuele vragen stellen.


This topic has been closed for comments

18 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @David 

Meteen even een vraag

Voor mijn mobiel unlimited is het duidelijk €30÷100×102,7= €30,81 - € 5 euro klantvoordeel dus €25,81.

Voor thuis heb ik klantvoordeel uit & thuis dus €37,50÷100×102,7= €38,51 - €10 pakketkorting dus €28,51

Klopt dit?

Thuis is besteld op 28 september en actief op 1 november, 100 mb en vast bellen.

Mobiel actief op 23 september.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Waqqas,

Yes, jouw berekening klopt inderdaad helemaal! :thumbsup:

Wat ik wel bijzonder vind is dat ik nu 33,64 per maand betaal inclusief die oude 5 euro korting. Als ik wil verlengen en omdat ik maar 1 T-Mobile product heb kost me dat 36 euro en zit ik er een jaar aan vast.

Simpelweg een constatering, meer niet. Ik ga niet verlengen dus 😉 (ja ik blijf wel)

Reputatie 7
Badge +18

@David onder geldt inflatiecorrectie voor alle abonnementen? Moet het toch 5 december 2019 zijn ipv 5 december 2010?

Reputatie 7
Badge +20

 @Waqqas, nee hoor, moet 2010 zijn, zoals het nu in de FAQ staat. :slight_smile:

Toch vind ik iets heel vreemd. Als ik eenzelfde T-mobilethuis abonnement af zou sluiten (alles-in-1 abonnement) dan is deze goedkoper dan wat ik nu betaal als jarenlang zijnde T-Mobile Thuis klant. Vanwaar dit verschil, en waarom worden bestaande klanten hierin benadeeld?

Reputatie 1

Toch vind ik iets heel vreemd. Als ik eenzelfde T-mobilethuis abonnement af zou sluiten (alles-in-1 abonnement) dan is deze goedkoper dan wat ik nu betaal als jarenlang zijnde T-Mobile Thuis klant. Vanwaar dit verschil, en waarom worden bestaande klanten hierin benadeeld?

Dat is het ding met de inflatie soms kom je op een overslagpunt dan is het zinvol om te verlengen. Zijn bepaalde voorwaarden of voordelen veranderd zul je de afweging moeten maken wat weegt zwaarder. Zeker bij mobiele abonnementen kan verlengen voor een nieuw nulpunt zowel voor als nadelen hebben.

Toch vind ik iets heel vreemd. Als ik eenzelfde T-mobilethuis abonnement af zou sluiten (alles-in-1 abonnement) dan is deze goedkoper dan wat ik nu betaal als jarenlang zijnde T-Mobile Thuis klant. Vanwaar dit verschil, en waarom worden bestaande klanten hierin benadeeld?

Dat is het ding met de inflatie soms kom je op een overslagpunt dan is het zinvol om te verlengen. Zijn bepaalde voorwaarden of voordelen veranderd zul je de afweging moeten maken wat weegt zwaarder. Zeker bij mobiele abonnementen kan verlengen voor een nieuw nulpunt zowel voor als nadelen hebben.

T-mobilethuis wordt automatisch verlengt….. verlengen heeft dus geen zin. Wel wordt je gewoon benadeeld, en dat vind ik heel vreemd. Verder ben ik een oud Vodafone klant, en volgens mij stond de inflatiecorrectie niet in de algemene voorwaarden. Bij de overname naar T-mobile zou er niets veranderen voor de klanten die zijn over genomen….. schijnbaar dus wel!

Reputatie 1

Die overname is ondertussen alweer even geleden ik kan me voorstellen dat er ondertussen nieuwe voorwaarden zijn. Je hebt niet helemaal ongelijk dan zal je elk jaar moeten wisselen van provider of je daar nu zo gelukkig van wordt.

Ik zit in hetzelfde schuitje de reden waarom ik voor mijn huidige provider heb gekozen is vorig jaar afgebouwd, nu sta ik al met één been op het groene gras van het moeder bedrijf. Het is wel heel naïef als ik verwacht dat de nu gunstige voorwaarden en prijzen nog heel lang behouden blijven. 

Het is nu dus zo ga ik blijven of verhuis ik alles. 

Die overname is ondertussen alweer even geleden ik kan me voorstellen dat er ondertussen nieuwe voorwaarden zijn. Je hebt niet helemaal ongelijk dan zal je elk jaar moeten wisselen van provider of je daar nu zo gelukkig van wordt.

Ik zit in hetzelfde schuitje de reden waarom ik voor mijn huidige provider heb gekozen is vorig jaar afgebouwd, nu sta ik al met één been op het groene gras van het moeder bedrijf. Het is wel heel naïef als ik verwacht dat de nu gunstige voorwaarden en prijzen nog heel lang behouden blijven. 

Het is nu dus zo ga ik blijven of verhuis ik alles. 

Het gaat erom dat alles en iedereen op eenzelfde hoop wordt gegooid terwijl dit dus niet klopt omdat er altijd klanten (kunnen) zijn die bij een overname mee zijn gekomen. Dit moeten ze met alle gemak in het systeem terug kunnen vinden, tenzij ze daar destijds de moeite niet voor hebben genomen dit ook in het systeem op te nemen. Blijft dus altijd overeind staan dat ze zich zullen moeten houden aan de regels van de regels die daarvoor vastliggen bij de ACM, en de klanten dus 3 maanden van tevoren daarvan op de hoogte stellen. Die mogen ze niet zomaar in de wind slaan en naast zich neerleggen. 

Reputatie 1

Klopt maar wat denk je dat er na verloop van tijd bij KPN gaat gebeuren? Met alle Telforters en de XS4ALL klanten nu horen we nog alles blijft hetzelfde dat zal echt niet jaren zo blijven.

Apart dat iedereen akkoord gaat met een verkapte prijsverhoging. Tijdens je contract looptijd mag dit niet. Is een uitspraak over geweest. Dit geldt niet voor contracten voor onbepaalde tijd.

Maar als je dus een 1- of 2- jarig contract hebt afgesloten mogen ze dus in die periode niet even gaan verhogen onder het mom van inflatiecorrectie.

 

 

  

Hallo,

Wat kunnen we doen als de inflatiecorrectie niet klopt met de berekening zoals T-mobile deze uitlegt op de website?

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Funnos

Zou je kunnen aangeven wat er volgens jou niet klopt aan de berekening? Dan kunnen we met je meekijken en nagaan wat er aan de hand is!:slight_smile:

Hi David,

Volgens mijn berekening is de inflatie bijna 10 cent te hoog, nu is er een inflatie van 44ct berekend terwijl dit volgens jullie berekening op de website 35ct moet zijn.

 

Apart dat iedereen akkoord gaat met een verkapte prijsverhoging. Tijdens je contract looptijd mag dit niet. Is een uitspraak over geweest. Dit geldt niet voor contracten voor onbepaalde tijd.

Maar als je dus een 1- of 2- jarig contract hebt afgesloten mogen ze dus in die periode niet even gaan verhogen onder het mom van inflatiecorrectie.

 

 

  


Hi ERIKsin,

Goede informatie ;-)

Maar waar kunnen we dit dan aankaarten en op welke website kunnen deze informatie vinden?

Als het niet mag, dan gaan we zeker protest aantekenen ;-)

 

Reputatie 7
Badge +18

@Funnos

Hoeveel betaal je eigenlijk voor je abonnement zonder inflatie?

Pak de prijs exclusief klantvoordeel 

Ik betaal 0,81 cent inflatie.

Toen €30 voor unlimited zonder klantvoordeel ÷100×102,7 = €30,81

Dankjewel Waqqas, de website vermeld ‘inclusief kortingen’. Omdat klantvoordeel voor mij ook onder een korting valt, nam ik dit mee in de berekening. Maar als ik het klantvoordeel niet meeneem, dan betalen we nog maar 1ct per maand te veel aan t-mobile.

even kijken ongeveer 5 miljoen klanten die 1ct teveel betalen is toch een lekkere €50.000 per maand extra ;-)

Daar zou ik het ook wel voor doen ;-)