Sticky

[Info] Problemen met aankopen in Google Play Store via T-Mobile factuur, wat nu?



Toon eerste reactie

172 reacties

Hallo,

Graag zou ik een app aankopen via de google play store en dan via betaling factuur,echter krijg ik hierop steeds een foutmelding waardoor ik geen aankopen kan doen. Weet iemand hoe dit kan? Ik heb eventuele blokkades uit staan.

Liefs
Reputatie 4
Badge +6
Hey.

Vaak is er dan nog een fout met de blokkade.
De volgende blokkades moeten er af zijn (0900,SMS,Aankoop derde).

Als al deze blokkades eraf zijn dan is het mogelijk om te betalen met T-Mobile factuur.

Ook kan het zijn dat nieuwe klanten eerst 3 maanden netjes moeten betalen voordat ze gebruik kunnen maken van deze dienst.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi KNU,

Goed om te lezen dat je al hebt gekeken naar je blokkades! Ik zie inderdaad dat je gisterochtend jouw blokkade voor 'Aankopen in Google Play, Windows Store en Blackberry World' hebt verwijderd. Verder zie ik geen blokkades die ervoor kunnen zorgen dat je geen aankoop kunt doen. Ik heb jouw reactie even verhuisd naar ons algemene topic over dit onderwerp. In het openingsbericht vind je tips voor als je problemen hebt met aankopen in de Google Play Store via jouw T-Mobile factuur. Kun je deze tips eens doorlopen?

Als de tips het probleem niet oplossen, laat dan een bericht achter met daarin alvast de volgende gegevens: Google-account (username), wanneer was de laatste onsuccesvolle poging en wanneer was de laatste succesvolle App Store aankoop via de T-Mobile factuur? Dan gaan wij je verder helpen!
Ik heb via google wallet geprobeerd de registratie factuurering te via mobile te verwijderen maar bij de optie betalingen krijg ik enkel toevoegen. Dat werkt dus helaas niet.

Mijn laatste poging tot aankoop in de google play store was op 25maart 2017.

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.
Reputatie 6
Badge +16
Hoi KNU,

Bedankt voor de aanvullende gegevens. Ik heb het gelijk doorgezet naar de afdeling die hiervoor verantwoordelijk is.

Ze streven er naar om je binnen 5 werkdagen van een reactie en oplossing te voorzien!
Hoi ik wil even zeggen dat ik het opgeef met dat er een oplossing gevonden kan worden voor mijn probleem en dat jullie de belletjes stop kunnen zetten. Dank u doeg
Reputatie 7
Badge +20
Hey Astrania,

Toevallig zie ik dat ze de case onlangs hebben gesloten, omdat ze je ook niet aan de lijn kregen. Aangezien je nu ook zelf aangeeft dat je het hierbij wilt laten, stopt het voorlopig hier. Als je hier echter toch uitsluitsel over wilt hebben, dan horen we dat alsnog graag van je, dan heropenen we de case namelijk gewoon! :)

Als we nog iets anders voor je kunnen doen, dan horen we het ook graag!
Goedemiddag,

sinds een paar uur is aankopen via T-Mobile factuur niet meer beschikbaar. Ik heb alle genoemde stappen doorlopen, ook het verwijderen van de betaalmethode. Nu is de hele optie 'betalen via factuur T-Mobile' niet meer zichtbaar....
Ik heb het zelfde probleem ik heb echt alles gedaan maar nu alles gereset is en geen blok heb zie ik die optie betalen via tmobile helemaal niet meer laatste aankoop was 22 april
Reputatie 6
Badge +16
Hallo Helsmutti en Siorn,

Vreemd dat jullie hier problemen mee ervaren. Begrijpelijk dat jullie dit opgelost willen hebben.

Ik ben gelijk voor jullie gaan kijken en er zijn geen blokkades actief. Jullie zouden dus gewoon gebruik moeten kunnen maken van deze dienst. Zouden jullie mij in een privébericht op het forum de onderstaande gegevens willen sturen? Dan zet ik dit door naar de afdeling die hier over gaat!

• IMEI-nummer van het toestel
• Google-account (username)
• 06-nummer
• Wanneer was de laatste onsuccesvolle poging?
• Wanneer was de laatste succesvolle App Store aankoop via de T-Mobile factuur? Als het nooit gelukt is, graag aangeven.

Alvast bedankt voor jullie reactie!
Beste issam bij mij is er geen probleem meer na 24 uur heeft het zichzelf weten optelossen schijnbaar heb ook bij andere gechecked het leek erop dat het van euro naar dollar is geswitched en krijg je een nieuwe melding met factuur aankoop het was dus een kwestie van geduld dus je oude link om te betalen lijkt verlopen of iets daarmee
Reputatie 4
Hi Sjorn,

Fijn dat het is opgelost! :D

Nu kan je weer genieten van alle aankopen via de Google Play Store.

Mocht je nog vragen hebben, dan staan wij altijd voor je klaar.
Hallo,
Sinds 2 dagen geleden kan ik geen in app aankopen doen via mijn t mobile factuur. Hij geeft ook aan als ik op die betaalmethode klik dat het verlopen is en dat ik moet updaten. Vervolgens klik ik op updaten maar dan geeft hij een foutmelding aan. Ik krijg ook geen sms. Ik heb volgens mij ook geen betalingsachterstand en heb geen blokkades aanstaan. Ik heb alle methodes geprobeerd die hierboven genoemd zijn, maar helaas zonder resultaat... hoe kan dit en wat moet ik nu doen om wel weer in app aankopen te kunnen doen?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Rooz,

Goed dat je aan de bel trekt. Ik zie dat dat je sinds 2 juli een blokkade hebt. Ik heb de blokkade verwijderd. Kun je even controleren of het nu wel werkt?
Heb nieuwe simkaart en kan ineens ook niet meer betalen met t-mobile. Heb alles al geprobeerd uit de start post maar doet het nog steeds niet.
Reputatie 4
Badge +2
Je kan ook met PayPal betalen in Google Play Store, PayPal is gratis en veilig;

https://androidworld.nl/nieuws/paypal-ideal-betalen-google-play-store-video/
Lijkt erop dat er ook een 0900 blokkade op het nummer zit, terwijl die en die van facturatie op tmobile rekening wel gewoon aan staan in mijn settings.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Dreassic,

Er stond inderdaad een blokkade op deze dienst, die is gisteren verwijderd. Heb je het vervolgens nogmaals geprobeerd? Zou je anders de instructies uit dit topic eens kunnen doornemen en proberen? Als het dan nog niet lukt, horen we graag of je een foutmelding krijgt en welke app je wilt aanschaffen.

Ik ben erg benieuwd! 🙂
Hoi ik kan sinds 24mei geen gebruik meer maken van betalen via factuur.
Ik.heb alle stappen doorlopen maar t werkte niet.
Wat moet ik nu doen?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Novaarpad,

Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Goed dat je zelf al van alles hebt geprobeerd. Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat je een blokkade hebt voor betalen via factuur. Ik heb de blokkade verwijderd dus als je het opnieuw probeert dan zou het moeten werken.

Zou je mij kunnen laten of het goed gaat?
Ook bij mij werkt het ineens niet meer.

Alle settings via de website nagelopen.

Ik krijg de melding:
Fout
Met jouw T-Mobile aansluiting kun je geen gebruikmaken van deze betaalmethode. ????
Wat is er anders geworden aan mijn aansluiting?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Alfaholic,

Ik ben gelijk voor je gaan kijken en zie geen blokkades actief staan. Ook heb je een actieve abonnement bij ons dus in principe zou het moeten werken. Ik ga daarom graag met jou op zoek naar een oplossing! Zou je eens het volgende kunnen proberen;
  1. Log in op https://wallet.google.com
  2. Ga naar onderdeel Betaalmethoden
  3. Verwijder de registratie bij 'Facturering via mobiele provider' en 'T-Mobile NL31612345678'
Bij een volgende aankoop staat in het bevestigingsscherm een pijltje bij de prijs, door daarop te klikken kun je opnieuw de betaalmethode kiezen.

Hiermee reset je het. Laat je even weten of het zo lukt? Mocht het niet werken dan gaan we opzoek naar een andere oplossing. Ik sta in ieder geval voor je klaar!

Reageer