Beantwoord

Installatiekosten €0,00

  • 20 March 2019
  • 2 reacties
  • 643 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Beste T-mobile,

Op 10 december 2018 is mijn glasvezel abonnement geactiveerd en kwam de monteur om deze aan te sluiten. Helaas kwam de monteur 5 uur later vanwege 'uitgelopen eerdere werkzaamheden'. Ondanks dat dit kan gebeuren was ik hier niet blij mee omdat ik hierdoor een extra halve dag vrij moest nemen.

De monteur had echter een oplossing en heeft zijn werkbon ingevuld en de installatiekosten op €0,00 gezet met de mededeling dat ik ter compensatie de installatiekosten niet hoefde te bepalen. Dit leek mij een goede oplossing en heb de bon ondertekend.

Na de eerste factuur viel het mij op dat ik deze compensatie nergens terug zie en heb ik contact opgenomen met de klantenservice en gevraagd hoe en wat. Jullie medewerker vond ook dat het niet klopte dus als bewijs moest ik de digitale kopie van de werkbon sturen en zou het geregeld worden. Uiteindelijk kreeg ik een e-mail met daarin:
"Goed nieuws: je vraag of verzoek waar we over gesproken hebben, is opgelost!"

Mooi. Maar ook op de daarop volgende facturen nergens iets wat op compensatie lijkt. Dus heb ik deze week contact opgenomen met de klantenservice en geprobeerd uit te leggen waarom ik vind dat het niet klopt dat er geen verschil is tussen de installatiekosten zoals die staan op het overzicht van T-mobile Thuis overeenkomst en de uiteindelijk facturen.
Want hoe dan ook: IETS is €0,00 geworden dus ergens zou ik toch IETS niet hoeven te betalen, lijkt mij???

Na meerdere e-mails, wedervragen en ingeschoten tickets kreeg ik vandaag het anwtoord:
"Deze kosten zijn onze standaardinstallatiekosten. De Monteur heeft een basisinstallatie uitgevoerd en geen meerwerk. Hierdoor een bon vanuit de monteur van 0 euro."

Serieus ?
Ik krijg het idee dat ik ben blij gemaakt met de klassieke dode mus en voel mij ook enorm in de maling genomen, en dat voelt niet goed. Daarom wil ik jullie alsnog verzoeken de installatiekosten die ik betaald heb ter compensatie te verrekenen op de eerst volgende factuur.

Doe jullie best, en ik lees graag jullie reactie.

Met vriendelijke groet,
Marco

Zie ook ticketnummers:
Ticket#2019011011014927
Ticket#2019011111003099
Ticket#2019031411002296
Ticket#2019031511003088
Ticket#2019031911017521
icon

Beste antwoord door Piotr 22 March 2019, 13:15

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Hey @Marco73,

Ik baal dat je er met zo'n gevoel bent ingestapt! Hopelijk werkt alles wel naar behoren? Nu zie ik dat mijn collega je 16 maart een e-mail heeft verzonden met een toelichting. Zie:

"Ik heb de gegevens voor me gehaald en ik neem aan dat je vraag gaat over de installatiekosten van T-Mobile Thuis. Ik begreep dat je een werkbon had gehad van Reggefiber van €0,00. Echter heb je wel standaard installatiekosten bij een glasvezel abonnement. Hiervoor betaal je standaard €37,50. Dit wordt altijd in rekening gebracht voor de installatie van een glasvezel pakket en deze kosten kun je dus helaas niet terug krijgen."

Daar wil ik nog aan toevoegen dat de installatiekosten bij een internet-only abonnement altijd in rekening worden gebracht. Alleen bij een Alles-in-1-pakket hoef je geen installatiekosten te betalen. Het hele overzicht van alle kosten zie je netjes terug bij je allereerste orderbevestiging. Jammer genoeg kan ik die installatiekosten daarom niet voor je vergoeden. Mocht er iets niet duidelijk zijn, trek dan even aan de bel.
Hallo Piotr, en bedankt voor je reactie.

Uit eerdere reacties van jouw collega's had ik al begrepen dat het standaard installatiekosten zijn.

Waar het mij om gaat is dat de monteur mij iets belooft wat hij achteraf dus niet waar kan maken en ook helemaal niet mag beloven.
"1000x excuus maar ik maak het goed door de installatiekosten te schrappen, kijk maar."
Dat vind ik echt een slechte zaak!

Blijkbaar moet ik het hier mee doen ?

Met vriendelijke groet,
Marco

Reageer