Beantwoord

Internet data

Ik heb een sim only abonnement zonder Internet. Hoe kan ik dan een hele hoge rekening ontvangen met dataverkeer?
icon

Beste antwoord door leroy98ecker 22 juli 2015, 19:47

Als je geen internetbundel hebt en je internet niet geblokkeerd is dan betaal je per MB.
Per losse MB betaal je €0,30. Dus als je veel MB's verbruikt hebt, dan kan dit aardig oplopen.
Het ligt eraan wat voor abonnement je hebt. De meest recente abonnementen hebben allemaal onbeperkt internet.

Het blokkeren van internet is op dit moment helaas niet mogelijk via My T-Mobile.
Een medewerker van T-Mobile kan dit wel voor je regelen.
Je dient internet te blokkeren op je telefoon. Wat voor telefoon heb je?

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 4
Badge +5
Controleer even voor de zekerheid de volgende dingen.
Internet is geblokkeerd op jouw mijn T-Mobile omgeving.
Op de telefoon staan mobiele netwerken uit.
Hoi gjpbattem, welkom op het forum.

Aanvullend op de reactie van Frutjuh:
Mocht je niet (zeker) weten hoe je het internet op de telefoon uitzet, dan kun je in een reactie aangeven welke telefoon je gebruikt. Dan kan iemand hier je ongetwijfeld vertellen hoe je het uitzet. 🙂
Reputatie 4
Vergeet de geweldig topics niet die hierover al bestaan! :)

https://<a href="https://forum.t-mobile.nl/verbruikstatus-398/waar-zijn-mijn-mbs-opgegaan-250537" target="_self" rel="noreferrer">https://forum.t-mobile.nl/verbruikstatus-398/waar-zijn-mijn-mbs-opgegaan-250537</a><br />

en

Dataverbruik verminderen, de tips!
Mara dan blijft toch de vraag gene internetbundel en toch een hoge rekening. Onbegrijpelijk.
Reputatie 6
Badge +13
Als je geen internetbundel hebt en je internet niet geblokkeerd is dan betaal je per MB.
Per losse MB betaal je €0,30. Dus als je veel MB's verbruikt hebt, dan kan dit aardig oplopen.
Het ligt eraan wat voor abonnement je hebt. De meest recente abonnementen hebben allemaal onbeperkt internet.

Het blokkeren van internet is op dit moment helaas niet mogelijk via My T-Mobile.
Een medewerker van T-Mobile kan dit wel voor je regelen.
Je dient internet te blokkeren op je telefoon. Wat voor telefoon heb je?
Ik heb een galaxy core. Zonder internetbundel. Dus hoe hoe kan ik dan zoveel mb gebruiken?
Als je geen internetbundel hebt, komen er extra kosten op je rekening te staan. Je moet fysiek het internet de toegang tot je telefoon ontzeggen om geen kosten te maken.

Kun je de balk waar de tijd en een batterij-icoon staan met 1 vinger naar beneden slepen? Er staat daar dan een symbool ergens in de rij bovenaan met 'Mobiele Gegevens' of 'Mob.Geg.' (een pijl naar beneden en een pjjl naar boven als logo). Staat die knop aan? (Groene kleur.) Dan moet je daar even op drukken en gaat het mobiele internet uit. Als je ergens van Wi-Fi gebruik kunt maken, heb je de knop Wi-Fi nodig, die staat in dezelfde rij als de knop van mobiele gegevens.

Als je helemaal geen gebruik wilt maken, kun je hier in een reactie aangeven dat het vanuit T-Mobile geblokkeerd mag worden, dan kan een moderator dat samen met je bespreken via een privebericht. Wil je er later gebruik van maken, kunnen ze dat altijd weer activeren.
Reputatie 6
Badge +13
Door bijvoorbeeld automatische updates.
Als Google Play Store hierop ingesteld staat, dan installeert de Google Play Store automatisch apps.

Je kan je mobiele dataverbruik per app inzien door naar instellingen > Gegevensgebruik te gaan.
Wat voor app heeft veel MB's verbruikt?

Je kan je internet blokkeren door het volgende te doen.
1. Ga naar instellingen.
2. Ga naar meer instellingen.
3. Ga naar mobiele netwerken.
4. Ga naar namen toegangspunten.
5. Druk de T-Mobile internet (of iets anders met internet).
6. Haal alle velden leeg en sla het vervolgens op.

Laat maar weten of het gelukt is. 🙂
Nou ik heb alle gegevens uitgezet, alleen de wifi aan laten staan. Ik ben benieuwd of de rekening nu ook weer hoog zal zijn. Hoe kan ik Google playstore kan ik uitzetten en moet ik deze wel uitzetten want mijn telefoon draait op het netwerk van thuis.
Reputatie 6
Badge +13
Automatische updates zet je als volgt uit.
1. Open de Google Play Store-app Google Play.
2. Tik op het menupictogram Google Play Store Menu Icon > Instellingen.
3. Onder 'Algemeen' selecteer je App automatisch updaten.
4. Selecteer Apps alleen via wifi automatisch updaten.

Zo weet je zeker dat de Google Play Store geen mobiele data meer verbruikt.
Dit kan je uitzetten, apps worden automatisch via wifi geupdated. ;)

Groetjes,
Leroy
Reputatie 7
Badge +20
Hi Gjpbattem,

Ik snap dat het verwarrend is als blijkt dat je data hebt verbruikt zonder dat je ervan wist. Gelukkig hebben onze klantexperts Leroy en Kaassausje je van handige informatie en tips voorzien zodat je er in de toekomst geen last meer van zult hebben.

Laat je ons weten of je er wat aan hebt gehad? 🙂
Het probleem is opgelost door TMobile zelf. Bedankt voor alle support.:)
Reputatie 6
Badge +17
Hoi gjpbattem,

Fijn om te horen dat het is opgelost! 🙂 Als ik nog iets voor je kan betekenen, trek gerust aan de bel!
Maar dat betekend dus zonder dat je het weet met een alleen bellen abbo toch nog MB's verbruikt hebt en moet betalen. maw er is dus helemaal niest opgelost door tmobile, enkel geïncasseerd. :@

Heel vreemd, Zo heb ik een 13 jaar oude sim only 70 abboo met idem oud mobieltje. Deze kan helemaal niet op internet en beschikt ook niet over wifi en toch verbruikt deze veel MB's aan data, hoe denkt tmobile dat dan op te lossen ??
Reputatie 6
Badge +16
@Strange Way

Ik kan me goed voorstellen dat je hier duidelijkheid over wilt hebben. In het systeem zie ik dat je inmiddels ook via de chat contact hebt opgenomen met onze collega's. Zij hebben een blokkade geplaatst op het internet. Op deze manier kunnen er geen kosten in rekening worden gebracht voor het gebruik van internet. Ik heb je een privébericht gestuurd met aanvullende informatie.

Reageer