Vraag

Klacht bij niet invoeren buitenlandse IBAN

• 5 september 2019
  • 1 reactie
  • 294 Bekeken

Reeds zeer lange tijd (sinds begin invoering van mobiele telefonie) heb ik een abonnement bij T-Mobile welke ik netjes elke maand betaal.
Ik kan dus zeker niet door T-Mobile aangemerkt worden als wanbetaler of onbetrouwbare klant.

Als grensarbeider (gebruiker Europese ruimte) is het voor mij zeker makkelijker om alle rekeningen van één enkele IBAN te kunnen betalen. (Hiervoor is dit immers ingevoerd)
Al bijna twee maanden lang probeer ik bij T-Mobile mijn Nederlandse IBAN over te zetten naar een Belgische.
Van Nederlandse rekening naar Nederlandse rekening overzetten is zeer eenvoudig zelf te regelen via de T-mobile website, maar omzetten naar een buitenlands IBAN-nummer kan (wegens policy) alleen door T-Mobile zelf doorgevoerd worden.

Inmiddels heb ik zeer veel (enkele tientallen) gesprekken gehad met de T-Mobile klantenservice.
Volgens hun eigen mededelingen is het overzetten, na controle, gewoon mogelijk.
Alle klantenservice medewerkers bij T-Mobile zeggen mij te willen helpen en voeren de details in voor hun “backoffice” welke deze verandering binnen 5 werkdagen door zouden moeten voeren.
Echter na elk gesprek met de klantenservice gebeurt er uiteindelijk helemaal niets en wordt de IBAN verandering niet doorgevoerd.
Daarna na 5 werkdagen te hebben gewacht en opnieuw contact te hebben met de klantenservice begint het hele verhaaltje elke keer weer van voren af aan.

Volgens de Nederlandse Bank zou elk bedrijf welke automatische incasso's gebruikt ook buitenlandse IBAN moeten accepteren en anders kan dit aangemerkt worden als IBAN-discriminatie.

Resumerend geeft T-Mobile zelf aan een buitenlands IBAN-nummer te accepteren, maar in praktijk voeren zij deze niet in en daardoor wordt naar mijn mening de klant via een omweg op zijn IBAN gediscrimineerd.

Is er een mogelijkheid om een klacht in te dienen? Want de normale T-mobile klantenservice weet blijkbaar geen raad met mijn probleem.

1 reactie

Reputatie 4
Badge +3
Hoi @y.oberstadt,

In beginsel zou het mogelijk moeten zijn om je IBAN te wijzigen naar een niet-Nederlands IBAN. Ik zoek graag uit waarom de wijziging niet wordt doorgevoerd. Als je dat op prijs stelt ontvang ik graag via een privébericht je 06-nummer, adres, geboortedatum en zowel het Nederlandse als Belgische IBAN. Ik zie je privébericht graag tegemoet.

Reageer