Vraag

Klacht over factuur

  • 16 februari 2016
  • 29 reacties
  • 826 Bekeken

Waar kan ik een klacht indienen? En dan gewoon via een klachtenformulier zodat het behandeld wordt op een klachten afdeling?

29 reacties

Hallo Puuc,

Allereerst welkom op dit forum! Wat vervelend dat je een klacht hebt.
Om je direct antwoord op je vraag te geven citeer ik even een eerder bericht op dit forum.
Ik hoop dat je hiermee een antwoord op je vraag hebt. Zo niet, laat het dan even weten! 😉

"Als je een klacht hebt kun je gewoon hier reageren op het forum, of via Facebook en Twitter.
Via social media krijg je overal het algemeen dezelfde dag nog een reactie (vaak zelfs binnen een uur), via het forum kan dit oplopen tot 48 uur.

Mocht je liever willen bellen dan kan dat natuurlijk ook, dit kan via de Klantenservice op 1200 (vanaf een vast nummer) of op 06 - 2400 1200 (vanaf een mobiel nummer).

Er bestaat overigens niet zoiets als een algemeen klachtenformulier. Wel vind je op onderstaande pagina links naar brochures en formulieren, bedoeld voor verschillende situaties.

http://www.t-mobile.nl/klantenservice/contact/brochures-en-formulieren "
Ik al wel wat gemaild naar T-Mobile ook en dat was dit:

Ik ben op 12-02-2016 in de T mobile shop in het centrum van Den Haag geweest i.v.m. de laatste factuur van € 68.85. Jongeman heeft daar mee gekeken, case aangemaakt omdat er inderdaad het een en ander is mis gegaan.
Op 06-02-2016 had mijn nieuwe abonnement, stel samen, in moeten gaan. Dit is echter niet goed verlopen waardoor de factuur veel te hoog uitvalt. Mijn nieuwe bundel is € 31.50 minus € 2.50 korting is € 29.00 maar er moet nog 1 dag betaald worden voor het oude abonnement MTV. De rekening had dus rond de 30/31 euro moeten zijn.

Nu wordt ik vandaag terug gebeld n.a.v. de aangemaakte case door Miranda. Ik heb nog nooit zo'n felle callcenter medewerker meegemaakt. Zij geeft aan dat het niet aangepast kan worden en dat het bedrag afgeschreven wordt en dan volgende maand een creditering. Ik geef aan dat ik het bedrag dan storneer. Ik wil namelijk niet voorschieten en ik wil weten wat mijn factuur had moeten zijn! Haar enige antwoord continue: Ik ga niet in discussie???? Sorry want? Jullie zouden de case oplossen was mij beloofd. Dit lukt jullie blijkbaar niet en dan moet ik maar genoegen nemen met een afschrijving die niet klopt? Nou nee dus. Ik heb meerdere keren aan Miranda gevraagd hoe we dit nu gaan oplossen: Hier heeft ze geen antwoord op.

Ik vraag via deze weg nogmaals: Maak een factuur die klopt, met het juiste abonnement en bedrag. Tevens maak deze begrijpelijk.
Ik meen dat jullie morgen afschrijven, ik zal dit storneren.
Als jullie mijn klacht (van een klant die al bijna 20 jaar bij jullie is!!) niet naar tevredenheid oplossen schakel ik de media in (Radar, Kassa, Kan niet waar zijn) en plaats ik dit verhaal uitgebreid op Social Media.

Ik vraag via deze weg nogmaals: Maak een factuur die klopt, met het juiste abonnement en bedrag.

Tevens maak deze begrijpelijk.
Ik meen dat jullie morgen afschrijven, ik zal dit storneren.

Als jullie mijn klacht (van een klant die al bijna 20 jaar bij jullie is!!) niet naar tevredenheid oplossen schakel ik de media in (Radar, Kassa, Kan niet waar zijn) en plaats ik dit verhaal uitgebreid op Social Media.

Als een factuur niet klopt, kan er vaak niet veel meer dan crediteringen worden aangeboden. Zo werken helaas factureringssystemen in bijna alle bedrijfsgevallen en, ook al heb je hier geheel gelijk, daar valt weinig aan te veranderen.

Ga je storneren, breek je contractbreuk en, ga je geen creditering krijgen. Daarbij kan je afgesloten worden etc. etc. Serieus, het minst handige wat je kan doen in deze situatie.

Dreigen, melden, of hoe je het ook bedoelt met instanties als Radar, Kassa etc. is compleet nutteloos. Er wordt door hun een fout gemaakt en die wordt op de volgende factuur gecorrigeerd. Dat mag en daar heb je, op hooguit een tegemoetkoming, werkelijk niets te winnen met dergelijke 'instanties'. Wil je werkelijk iets, zou je naar een rechter moeten... iemand met bevoegdheid en... die gaat je vertellen dat de creditering niet onredelijk is noch illegaal.

Echter, waarheid of niet, bewust openbaar maken ten behoeve van het toedienen van schade, is wel strafrechtelijk vervolgbaar. Ik geloof dat je de eerste zou zijn in de geschiedenis, dus neem dat even puur als theorie aan, maar het is simpelweg niet aan te raden (en dus doe ik dat niet...) Wat dat betreft heel kort wat wel en niet mag... Fouten kunnen voorkomen en een 'snelle' correctie per volgende maand is, voor bedrijven, heel netjes. Hoe vervelend het voor consumenten kan uitpakken.


Wat wel nut heeft is melden dat de persoon aan de lijn niet mee wilde werken aan een variant waar je je wel in kon vinden. Een tegemoetkoming, een betalingsregeling over meerdere maanden of iets anders voor je ongemak. Dat je dat meldt, is niet alleen terecht maar ook, zeker handig, want het wordt door moderators door gestuurd via het interne gedeelte.

Wat betreft "maar wat kan er nu gebeuren" (als je tot hier hebt gelezen tenminste), kunnen 'wij' mede-klanten vrij weinig en kan ik enkel zeggen "wacht even tot een moderator het topic oppakt en je laat weten of ze iets kunnen betekenen". Dat gebeurt normaal met 24 a 48 uur (ook daar na je stornerings-actie, dus ook niet 'tijdig' genoeg voor je wens) en misschien kunnen ze je iets anders melden dan wat ik heb zien langskomen op het klantenforum....

Zal het ook doorsturen naar een moderator, maar... ga er niet op hopen.
Storneren het meest onhandige wat je kan doen? Kijk ik ga hier niet mijn financiele plaatje helemaal uit de doeken doen maar ik kan het niet missen punt klaar uit. Ik wil best 30 euro overmaken maar geen bijna 70, waar ook geen recht op is.
En dreigen met dat soort programma's, mijn ervaring is dat het dan ineens wel opgelost kan worden.
Kijk als een rekening klopt en hij is hoog, dan moet deze gewoon betaald worden. T-Mobile heeft echter al toegegeven dat de rekening niet juist is, ik ga dit dan niet betalen. Ook zeggen ze geen idee te hebben hoe hoog de rekening wel had moeten zijn, hoe betrouwbaar is die creditering dan die ik ga krijgen??? Ik krijg zulke slechte en niet inhoudelijke antwoordwoorden.
Dreigen op een klantenforum in de hoop dat een bedrijf dan zwikt. Ja, misschien is er iemand gevoelig bij marketing ofzo, maar mij zou je er niet mee hebben...

Jouw financiële plaatje gaat me 1 niets aan en 2 verandert voor mijn antwoord niets. Storneren is niet de 'legale' optie, dus ook daarvoor waarschuw ik je enkel.

Je hebt inhoudelijk antwoord gehad, of beter gesteld, voor zover dat op een klantenforum mogelijk is. Dit is een "voor en door klanten"-forum. Als je dus iets "gedaan" wil hebben, dan heb je hier 24 tot 48 uur voordat een moderator pas reageert, want de rest hier zijn mede-klanten. Dus, niet de snelste weg, want niemand heeft inzage in jouw gegevens.


En dan houdt het op wat "men" hier kan doen, buiten wachten op een moderator... Die ik dus al had gewaarschuwd.
Ik weet het niet hoor maar als ik iets gedaan wil hebben? Ik heb al in mijn eerste reactie aangegeven dat ik wat ik hier heb neer gezet ook al naar T mobile gemaild heb.

Vind jou nogal pittig reageren voor iemand die ook alleen een klant is?

Kan best wezen dat jij aangeeft dat het storneren niet legaal is, al google ik daar hele andere informatie over maar dat ter zijde, t mobile heeft al aangegeven dat het bedrag niet juist is. Ik voel me daarom niet geroepen dit bedrag volledig te betalen. Het gaat om geld waar ze geen recht op hebben.

Als een moderator hier nog op wil reageren helemaal prima en anders wacht ik wel gewoon de reactie af die nu via het officiële klachten formulier loopt.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Puuc,

Welkom op ons Forum!

Ik vind het heel vervelend om te lezen dat er vanuit ons kant een fout is gemaakt waardoor je factuur nu hoger uit is gevallen. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Mijn collega's hebben daarom dit direct gecorrigeerd door een creditering aan te maken en de juiste bundels te activeren. Het bedrag dat je nu teveel betaald krijg je uiteraard op je volgende factuur terug, de volgende factuur zal dan weer goedkoper uitvallen. Al met al betaal je uiteindelijk dus niet te veel.

Wij kunnen in dit geval niets anders doen, hoe vervelend dat ook is. Ik wil je ook adviseren om dat bedrag niet te storneren, want daardoor ga je nog meer kosten maken. Er kan wordt dan een blokkade geactiveerd en administratiekosten verrekend voor te late betaling. Als je wilt kan ik je wel een uitstel van betaling geven. Ik hoor graag van je of je daar interesse in hebt.

Nogmaals onze excuses voor deze fout en de manier waarop je bent aangesproken door een collega. Dat is natuurlijk niet de normale gang van zaken bij ons.

Als ik nog iets voor je kan betekenen, laat het mij dan weten.
Beste Hajar,

Ik zie zojuist op mijn ING dat het bedrag van € 68.85 is afgeschreven. Ik baal hier echt enorm van. Ik weet namelijk dat het een bedrag van rond de € 30 had moeten zijn. Er is dus ruim 2 x zoveel afgeschreven! Dit houdt dus in dat mijn volgende rekening € 0 is en de daarop volgende rekening weer een creditering.
Waar ik met mijn verstand niet bij kan is dat jullie niet een juiste rekening voor mij kunnen opstellen. Ik wil namelijk precies zien wat de rekening dan had moeten zijn. Volgende maand wordt weer een warboel van plussen en minnen.
Wat ik ook te bizar voor woorden vind is dat ik nu in de 20 jaar dat ik al klant ben nog nooit een soepele verlenging heb gehad. Elke 2 jaar heb ik gezeik. En steeds denk ik ik moet weg bij t mobile maar steeds trap ik er weer in. Nooit ben ik ook tegemoet gekomen voor mijn ongemak. Dit kost nu weer allemaal tijd en geld. Echt ik ben zo boos, nou eerlijk gezegd teleurgesteld.

Wat als ik het bedrag storneer en ik maak vervolgens onder vermelding van het factuurnummer € 30 over?
Ik wilde toch even reageren op deze vraag en alle antwoorden.

Er zijn veel mensen die van 40 euro of minder per week moeten rond komen.
Als er dus een fout word gemaakt bij tmobile en het dubbele van het originele bedrag word afgeschreven kan dit een hele grote impact hebben voor de rest van de maand.

Uit het verhaal van Puuc begrijp ik ook dat ze niet veel te besteden heeft, en het aankomende maand nog al een moeilijk kan krijgen.

Ik hoop dat er een goede oplossing komt voor Puuc.
Dank je wel voor je reactie Marvin. Ik had na betaling van ook mijn normale telefoon rekening 70 euro over, nu dus nog 32. Het is echt niet om zielig te doen maar dit klopt gewoon niet. Ik vind dat t-mobile wel erg makkelijk reageert hierop, ja mevrouw dit trekken we volgende maand weer recht. Daar heb ik nu toch niks aan?

Als ik zelf fout zou zitten en jullie hebben recht op die 68.85 is het een ander verhaal maar het is gewoon niet zo. Jullie hebben recht op rond de 30 euro.

En dan ook nog zeggen dat storneren contractbreuk is enz. Jullie zitten fout, niet ik. Tot nu heb ik nog niet gestorneerd maar ik ga dat misschien wel doen. Ik heb al aangeboden 30 euro over te maken.

Ik hoop dat ik nog een reactie ga krijgen met een goed voorstel.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Puuc,

Ik heb je een privébericht gestuurd met wat meer informatie.

Ik zie je reactie graag tegemoet! 🙂
Ik heb je geantwoord. Ben erg benieuwd hoe dit allemaal gaat lopen.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Puuc,

Ik heb je van een reactie voorzien. 🙂
Beste Hajar,

Ik heb je wederom een privé bericht gestuurd omdat een en ander nog steeds niet is opgelost.
Reputatie 6
Badge +17
Hi Puuc,

Onze collega Hajar is morgen weer aanwezig. Ik zal haar vragen om jou morgen van een reactie te voorzien via een privébericht. Voor nu wens ik je nog een fijn weekend toe. 😉
Hajar,

Ik heb je wederom een privé bericht gestuurd en hoop op een zo spoedig mogelijk antwoord aangezien ik mijn openstaande rekening al 4 dagen geleden aan jullie heb overgemaakt.
Reputatie 6
Badge +15
Hey Puuc,

Hajar heeft je PM ontvangen en pakt deze zo snel mogelijk op! 🙂
Hajar ik heb je helaas weer een bericht moeten sturen. Het gaat volgens mij nog steeds niet goed.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Patricia,

Ik heb je een bericht gestuurd. Je hoeft je geen zorgen te maken je rekening is voldaan. Dit is nu zichtbaar op My T-Mobile.
Hajar, ik heb je weer een privé bericht gestuurd. Ik ben woest. Het is gewoon weer fout gegaan. Wat een drama zeg. Dit moet echt met spoed recht getrokken worden want ik ben er nu helemaal klaar mee. Geen excuses meer mogelijk van jullie kant, dit is gewoon belachelijk aan het worden.
En als Hajar er niet is mag een ander dit oppakken. Dit moet vandaag opgelost worden. Want ja, ik stap nu wel naar de media, dit is gewoon een aanfluiting, jullie administratie.
UP!
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Patricia,

Aangezien Hajar momenteel op vakantie is, pak ik het even op. Ik zie inderdaad dat er op je factuur van 11/4 administratiekosten zijn gerekend, maar zoals afgesproken met Hajar heb ik deze gelijk vergoed. Ik heb net hoogstpersoonlijk de vergoeding ingevoerd in het systeem. Dit wordt nog verrekend met deze openstaande factuur, dus over een paar dagen wordt het factuurbedrag min de administratiekosten van jouw rekening afgeschreven. Deze vergoeding zie je niet terug op My T-Mobile, maar er wordt dus wel een lager bedrag afgeschreven van je rekening.

Hopelijk is zo alles weer in orde. Als je nog aanvullende vragen hebt, hoor ik het graag!
Hopelijk is het in orde? Vind je het erg als ik zeg: Eerst zien dan geloven? Aangezien het al 3 maanden fout gaat.
Ben nu al benieuwd naar volgende maand, wat een drama zeg.
Reputatie 6
Badge +15
Hey Puuc,

Ik snap dat je sceptisch bent Puuc, dit had ook nooit zo verkeerd moeten gaan. Onze excuses hiervoor.

Thalina heeft het bedrag goed ingevoerd en het moet nu wel goed gaan met je aankomende factuur. Ik wil je vooral vragen om dit te checken op je volgende factuur. Mocht er dan weer iets fout gaan dan horen we het hier graag. We gaan er uiteraard voor zorgen dat alles weer op z'n pootjes terecht komt. 🙂

Mocht je in de tussentijd nog vragen hebben dan weet je ons te vinden.

Reageer