Beantwoord

Klacht over factuur

Beste meneer/mevrouw,

Sinds 21 februari 2016 is mijn nieuwe abonnement begonnen. Nu is er al een hoop gedoe geweest met dat overzetten van het oude naar het nieuwe abonnement. Het begon ermee dat ik een factuur kreeg van 70,- i.p.v van 38,-, ze hadden de kortingen van het nieuwe abonnement verkeerd berekend dit kwam schijnbaar doorgaat het in 2 delen is gegaan van 16.02.16 t/m 15.03.16 en 16.03.16 t/m 15.04.16 dit antwoord heb ik eindelijk gekregen naar 2x bellen en 1x naar de winkel zijn geweest er werd mij verteld dat de korting op de volgende factuur werd verrekend. Vond het nog steeds raar maar niet betalen was ook geen optie dus heb er maar op vertrouwd dat het goed zou komen op de volgende factuur. Nu was er tijdens dat overzetten ook nog iets anders aan de hand waar ze mij ook verkeerd over hebben geïnformeerd. Doordat ze bezig waren met het overzetten stond er in de t-mobile app dat ik mijn oude belminuten + de nieuwe belminuten had daar heb ik toen over gebeld want de leek me heel raar. Die meneer vertelde dat dat normaal was en dat ik daar gewoon gebruik van kon maken. Dat heb ik dus gedaan want je zou zeggen dat mensen die bij T-mobile werken er wel verstand van hebben. Nu 21.03.16 kwam mijn nieuwe factuur waar ze de korting van de vorige maand zouden hebben berekend, nou daar hebben ze zich wel aan gehouden moet nu nog 14,32 betalen van mijn maandkosten. Nu blijkt alleen dat er bij buitenbundel wel €26,68 staat.. dus weer gebeld naar de klantenservice daar hebben ze mij alleen kunnen vertellen dat ik dat niet kon bewijzen en het maar moest betalen want computers maken geen fouten. Persoonlijk vindt ik dat al geen services. Daarna ben ik naar de winkel (winkel centrum Woensel) gegaan want aan de informatie van de klantenservice daar had ik niks aan. In de winkel vertelde hij mij dat ik de periode t/m 15.03.16 geen belminuten had en dus daarom er zoveel over heen zit. Heb nog nooit zoiets raars gehoord, de medewerker aan de telefoon die ik er naar vroeg heeft daar niks over gezegd ook op de t-mobile app kon ik daar niks van zien. Ik ga hier daarom ook niet mee akkoord of jullie lossen dit op, graag nog op deze factuur. Of ik stap over naar een andere provider.

Met vriendelijke groet,
Maud Huising
icon

Beste antwoord door Hajar 22 maart 2016, 15:26

Hi Maud,

Welkom op ons Forum!

Het is niet de bedoeling dat je schrikt van je factuur en dus kijk ik graag met je mee. Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat je abonnement op 21 februari is in gegaan. Je hebt op 21 maart je factuur ontvangen en daarop staan de maandkosten van zowel 21-02 tot en met 15-03 als van 16-03 tot en met 15-04. De reden hiervan is omdat je altijd je maandkosten een maand vooruit betaalt.

Op het moment dat je abonnement is ingegaan zijn je oude bundels komen te vervallen zo ook de 300 minuten belbundel. Je bent vanaf dat moment gebruik gaan maken van een belbundel van 120 minuten. Ik zie ook dat je tegoeddatum op de 16e valt dus heb je op 21 februari niet je volledige tegoed ontvangen, maar je tegoed naar verhouding. Op deze pagina kun je daar mee informatie over vinden. Jij hebt dus vanaf 3 maart tot 15 maart buiten je bundel gebeld. Ik kan niet zien wat er is besproken met een collega, maar het is niet mogelijk om 2 actieve belbundels te hebben. De oude komt automatisch te vervallen zodra je nieuwe bundel in gaat.

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt. Als je nog vragen hebt, laat het mij weten.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Maud,

Welkom op ons Forum!

Het is niet de bedoeling dat je schrikt van je factuur en dus kijk ik graag met je mee. Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat je abonnement op 21 februari is in gegaan. Je hebt op 21 maart je factuur ontvangen en daarop staan de maandkosten van zowel 21-02 tot en met 15-03 als van 16-03 tot en met 15-04. De reden hiervan is omdat je altijd je maandkosten een maand vooruit betaalt.

Op het moment dat je abonnement is ingegaan zijn je oude bundels komen te vervallen zo ook de 300 minuten belbundel. Je bent vanaf dat moment gebruik gaan maken van een belbundel van 120 minuten. Ik zie ook dat je tegoeddatum op de 16e valt dus heb je op 21 februari niet je volledige tegoed ontvangen, maar je tegoed naar verhouding. Op deze pagina kun je daar mee informatie over vinden. Jij hebt dus vanaf 3 maart tot 15 maart buiten je bundel gebeld. Ik kan niet zien wat er is besproken met een collega, maar het is niet mogelijk om 2 actieve belbundels te hebben. De oude komt automatisch te vervallen zodra je nieuwe bundel in gaat.

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt. Als je nog vragen hebt, laat het mij weten.
Beste Hajar,

Bedankt voor u snelle antwoord! Fijn dat u het nog een keer uitlegt, maar nu wordt het weer op een andere manier vertelt. Uw collega van vestiging winkel centrum Woensel heeft zoals ik hiervoor ook al aangaf gezegd: 'dat ik de periode t/m 15.03.16 geen belminuten had en dus daarom er zoveel over heen zit'. Hopelijk snapt u als er mij allemaal verschillende verhalen worden verteld dat ik niet weet wat nu klopt en niet. Het zou fijn zijn als iedereen hetzelfde aan mij kon vertellen en niet dat ik 3 verschillende antwoorden krijg. Want nu zit ik nog steeds met die €26,68.. zoals ik ookal vertelde heeft de app die overige kosten nooit aangegeven dus ik kan dan niet ruiken anders had ik minder gebeld en kon ik er rekening mee houden...

Ik hoop dat er naar een oplossing wordt gezocht want aan al deze verschillende antwoorden heb ik nog steeds niks.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Maud,

Zo te lezen is er inderdaad wat verwarring ontstaan. Excuus daarvoor! Ik sta bij Webcare bekend om het feit dat ik het leuk vind om facturen uit te pluizen en uit te leggen, dus ik ga mijn best doen! ;)

Op 21/2 is jouw nieuwe abonnement ingegaan. Jouw oude bundel met 300 minuten is toen verwijderd en jouw nieuwe bundel met 120 minuten is toegevoegd. Het komt soms helaas voor dat je op My T-Mobile na het ingaan van je verlenging ook nog je oude belbundel ziet staan. Deze is op dat moment al wel gedeactiveerd, aangezien je verlenging is ingegaan. Waarschijnlijk bedoelde mijn collega dat met 'het is normaal'. Als je belt zie je dat de belminuten alleen nog afgaan van je nieuwe belbundel. Zoals mijn collega Hajar al aangaf kunnen er in ons systeem nooit twee belbundels tegelijk actief zijn.

Je ontvangt altijd op de 16de van de maand je nieuwe tegoed. Omdat je nieuwe abonnement op 21/2 inging, heb je van 21/2 tot en met 15/3 tegoed naar verhouding ontvangen. 120 minuten / 30 dagen x 24 dagen = ongeveer 95 minuten. Je hebt voor deze periode ook minder betaald natuurlijk (naar vehouding). Dat kun je terugzien op je factuur van 21/3. Je krijgt voor die periode ook geld terug van de oude belbundel, omdat je die vooruit had betaald met je factuur van 18/2 maar daar dus geen gebruik van hebt gemaakt. Op die manier betaal je nooit dubbel voor een bundel.

Geeft dit meer duidelijkheid? Als je nog aanvullende vragen hebt, stel ze gerust!

Reageer