Beantwoord

klacht toestelkrediet

• 7 september 2020
  • 4 reacties
  • 262 Bekeken

T MOBILE Klantenservice BV

Postbus 16272

2500BG Den Haag

07-09-2020

Geachte Heer/Mevrouw,

Ik heb enkele weken geleden telefonisch contact gehad met de klantenservice ivm een openstaande registratie van een toestelkrediet

Aangezien ik niet na inloggen dit krediet via ideal ineens kon betalen heb ik contact gezocht met de klantenservice. Er werd mij verteld dat ik dit niet via ideal kon betalen omdat dit contract pas op 20-11-2020 in zou gaan. Er werd mij geadviseerd om het openstaande bedrag zelf over te maken naar T mobile ovv toestelkrediet en het mobiele nummer waar dit betrekking op heeft. De reden dat ik dit krediet wil aflossen is het feit dat ik midden in een hypotheekaanvraag zit en dit krediet er voor zorgt dat ik veel eigen geld moet inbrengen. Om dit te voorkomen wilde ik dus dit krediet in lossen.

Ik heb zojuist wederom contact gehad met de klantenservice met de vraag naar welk rekeningnummer ik het openstaande bedrag van het toestelkrediet moest overmaken. In plaats van het rekeningnummer kreeg ik te horen dat de computersystemen van T mobile het niet toelaten om het openstaande krediet nu af te lossen omdat dit krediet pas op 20-11-2020 ingaat en het voor die datum niet mogelijk is om dit krediet af te lossen. Allereerst vind ik het vreemd dat ik in een eerder gesprek hele andere informatie kreeg , maar mijn grote vraag is waarom er een krediet op mijn naam is gezet bij het bkr met een registratiedatum van 16-03-2019 , een eerste aflossingsdatum van 23-02-2019 en een einddatum van 23-02-2019 voor een krediet wat pas op 20-11-2020 ingaat en dus ook pas per die datum geregistreerd mag worden bij het bkr??

Doordat T mobile deze foutieve registratie heeft gedaan bij het bkr heeft dit voor mij het gevolg dat ik een paar duizend euro extra aan eigen middelen moet inbrengen om mijn hypotheek rond te krijgen. Ik stel T mobile dan ook in gebreke voor deze gang van zaken en eis per direct dat deze registratie bij het bkr wordt verwijderd en ik stel T mobile verantwoordelijk voor de extra kosten die ik door de fout van T mobile nu extra moet betalen voor het rondkrijgen van mijn hypotheek.

Mocht T mobile niet binnen 2 weken reageren op bovenstaande zal ik genoodzaakt zijn om verdere juridische stappen te ondernemen.

icon

Beste antwoord door TAVL 7 september 2020, 15:14

Als je op het icoon van @Evy klikt, dan kom je in haar profiel en kun je kiezen om haar een bericht te sturen.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Goedemiddag @doerak71

Welkom op deze community. Deze community draait op het klant-helpt-klant principe, waarbij webcare meeleest en waar nodig klanten ondersteund. Aangezien dit een hele specifieke case is, zul je op hen moeten wachten. Zij kunnen in jouw gegevens kijken wat er mis is gegaan. 

Heb je toevallig een early renewal gedaan of recent verlengd, waarbij je het toestel al ontvangen heb? In dat geval heb je het toestel al en is dus een krediet al ingegaan, maar wordt het pas betaald vanaf het moment dat het abaonnement ingaat.

Als je een formele klacht wilt indienen, dan is het raadzaam om dit per aangetekende brief te doen. Een open klantencommunity is hier niet geschikt voor en evenmin handig voor een proces om ingebrekestelling in gang te zetten.

Reputatie 6
Badge +8

Hi @doerak71 

Hier ga ik je uiteraard mee verder helpen! Kun je in een privébericht je 06-nummer, adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN sturen? Zodra ik de informatie binnen heb, ga ik gelijk voor je aan de slag! :smile:

Hoe stuur ik een privebericht?

Reputatie 7
Badge +5

Als je op het icoon van @Evy klikt, dan kom je in haar profiel en kun je kiezen om haar een bericht te sturen.

Reageer