Vraag

Korting niet verkregen op laatste factuur

• 8 november 2020
  • 8 reacties
  • 222 Bekeken

Beste meneer/mevrouw,

Ik ben laatst overgestapt naar een andere provider. Tijdens mijn abonnement bij T-mobile heb ik altijd korting gekregen, omdat ik het contract heb afgesloten bij Belsimpel. Echter, bij de laatste factuur is deze korting niet doorgevoerd en heb ik daarom aanzienlijk meer moeten betalen dan voorheen. Zou iemand mij misschien kunnen helpen hiermee of vertellen waarom dit het geval is?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groeten,

Thijs

8 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Ticobone Thijs, even voor de duidelijkheid Je bent weg bij TMobile en hebt de laatste korting niet gekregen? Heb je er rekening mee gehouden dat je laatste factuur een afrekening kan zijn en gewoon iets hoger kan uitvallen? 

Lees hier meer

Mocht je nog vragen hebben lezen wij het graag en kunnen de moderators je misschien meer uitleg geven.

Groetjes!

Hallo @CrisTien,

Heel erg bedankt voor de reactie. Klopt, ik heb een 2-jarig abonnement gehad bij T-mobile via Belsimpel. Gedurende deze 2 jaar zou ik korting ontvangen op het abonnement. Ik heb verschillende facturen met de laatste vergeleken en het klopt dat er extra kosten zijn die te maken hebben met de dag die zat tussen het overstappen van de éne provider naar de andere. Deze kosten zijn echter erg klein en logisch. Wat mij opviel was dat op 23 van de 24 facturen de korting van Belsimpel inderdaad is toegepast, maar bij de laatste niet, waardoor deze hoger uitvalt. 

Wat ik me voor kan stellen is dat er een misverstand is met data van de rekeningen en de geldigheid van de korting. Het is wellicht wat moeilijk te volgen, maar ik heb het hieronder proberen uit te drukken wat betreft facturen en de data.

Ik heb namelijk vanaf half oktober 2018 tot en met half oktober 2020 een abonnement gehad.

De eerste rekening van T-mobile die ik kreeg ging over half november tot half december 2018, dus over de tweede maand. Vervolgens is dit zo doorgezet. Dit had ik wellicht gelijk door moeten geven, maar ik ging er van uit dat dit inderdaad, zoals jij aangeeft, later verrekend zou worden.

De één na laatste factuur ging over half september tot half oktober 2020, en de laatste over de dag tussen contracten (waarvoor een klein bedrag is afgeschreven, wat redelijk is), maar daarnaast ook over half oktober tot half november 2020.

In feite moet ik de periode half oktober tot half november 2018 nog betalen (waar wel korting op toegepast moet worden), maar die van half oktober tot half november 2020 niet (waar ook geen korting op toepassing is. 

Ik hoop dat dit helder was. Ik vermoed dat doordat de data verkeerd zijn, dat ik nu betaal voor een maand die volgens Belsimpel buiten mijn 'kortingsperiode’ valt. Natuurlijk moet ik die laatste maand ook betalen, maar op deze manier betaal ik dus meer dan, volgens mij, volgens het contract hoeft.

Nogmaals dank voor de moeite en hulp.

Thijs

Reputatie 5
Badge +4

Je zegt dat je vanaf half oktober 2018 een abonnement had maar de eerste factuur voor november-december was. Weet je zeker dat de eerste factuur niet voor september-november was?

Beste @pipodeclown_2,

Bedankt voor de reactie. Ik heb meerdere facturen nogmaals bekeken om het te bevestigen. Er staat heel specifiek in de eerste factuur dat het over de periode november-december 2018 gaat. De daaropvolgende facturen gaan over december-januari, etc. 

Wat mij nu opeens wel op valt, is dat de specificaties van de gesprekken, verstuurde SMSen, enz. van de eerste factuur van oktober-november zijn, terwijl de periode nov-dec wordt genoemd als de maand waarvoor ik betaal. De volgende factuur noemt de gesprekken enz. van nov-dec, maar de factuur gaat over de periode dec-jan. Dit gaat zo door. Met andere woorden, de periode die volgens de factuur in rekening wordt gebracht loopt een maand voor op de daadwerkelijk in rekening gebrachte gesprekken, etc. Daardoor wordt nu dus ook oktober-november 2020 in rekening gebracht, terwijl mijn contract afliep na sept-okt 2020, en de in rekening gebrachte gesprekken zijn inderdaad ook die van sept-okt 2020. Als het systeem inderdaad dan denkt dat het hier gaat om okt-nov, wat buiten mijn kortingsperiode valt, dan zou daar wellicht het misverstand ontstaan, waardoor ik dus nu mijn factuur zonder korting krijg. Als de periode genoemd in de facturen allemaal gelijk zouden worden gemaakt met de data van de gesprekken, etc., dan klopt alles qua hoeveelheid facturen, de datums, enz.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Ticobone 

Kun je mij een privébericht sturen met je 06- nummer, naam, geboortedatum, volledige adres en laatste 4 cijfers van je IBAN? Dan kijk ik graag met je mee!

Reputatie 5
Badge +4

Je betaalt het abonnement vooruit en eventuele buiten de bundel kosten achteraf.

@Hajar 

Bedankt voor de respons. Ik heb een privébericht verstuurd met de gevraagde gegevens.

Thijs

@pipodeclown_2 

Dank voor de verdere respons. Ik ben het helemaal eens dat vooraf betalen met eventuele extra kosten achteraf heel normaal is.

Echter, dan zou er nog iets niet kloppen, want dan zijn mijn facturen een maand te laat begonnen en lopen ze een maand te lang door. In combinatie met de periode waarover ik korting zou krijgen (die dan een maand eerder in is gegaan en een maand eerder stopt), zou dat langs elkaar heen lopen.

Groeten,

Thijs

Reageer