Beantwoord

Kosten 088 nummer

• 11 augustus 2017
  • 1 reactie
  • 203 Bekeken

De chat heeft mij laten weten waarom mijn beltegoed zo snel op was.
Ik heb 7 en 8 augustus een 088 nummer moeten gebruiken voor een zorginstelling voor ouderen.
Die gesprekken hebben in totaal 18 minuten geduurd. Afspraak afzeggen.
De chat heeft aan mij doorgegeven dat ik voor deze gesprekken 0,80 p.m. en 0,15 p.m. heb moeten betalen.
Ik heb het net opgezocht op internet. Ik snap hier niets van.
Bij het intoetsen van dit nummer(servicenummer?) is daar niets van gezegd. Wat is een servicenummer?
Vaak is dat bij een 0900 nummer wel zo. U betaald voor dit gesprek enz enz.
Bij dit nummer werd niets vermeld. Dat vind ik het ergste.
Wie ontvangt die 0,80 p.m.? Volgens mij ontvangt T-Mobile 0,15 p.m.
Dit wil ik niet nog eens mee maken.
Ik heb nl. een prepaid beltegoed.

Gizzifeur
icon

Beste antwoord door iamPuk 13 augustus 2017, 20:38

In de prijslijst staat het volgende:067, 084, 085, 087, 088, 14XYZ nummers: Beltarief
Voor servicenummers waarbij u een tarief voor het servicenummer betaalt, wordt dit bepaald door de
aanbieder van de desbetreffende service.

De aanbieder dient op het bandje te vermelden wat het tarief is. Vermelden ze dit niet dan zijn ze in overtreding. De waakhond ACM kan de betreffende aanbieder een boete opleggen.
Als je bewijs hebt dat het niet wordt vermeld dan zou je dit bij betreffende dienst neer kunnen leggen. Waarschijnlijk zal je dan zelfs je geld terug kunnen krijgen. Doen ze er niets mee dan zou je kunnen aankloppen bij ACM.
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 5
Badge +13
In de prijslijst staat het volgende:067, 084, 085, 087, 088, 14XYZ nummers: Beltarief
Voor servicenummers waarbij u een tarief voor het servicenummer betaalt, wordt dit bepaald door de
aanbieder van de desbetreffende service.

De aanbieder dient op het bandje te vermelden wat het tarief is. Vermelden ze dit niet dan zijn ze in overtreding. De waakhond ACM kan de betreffende aanbieder een boete opleggen.
Als je bewijs hebt dat het niet wordt vermeld dan zou je dit bij betreffende dienst neer kunnen leggen. Waarschijnlijk zal je dan zelfs je geld terug kunnen krijgen. Doen ze er niets mee dan zou je kunnen aankloppen bij ACM.

Reageer