Beantwoord

Kosten bellen buitenlands nummer

• 22 januari 2017
  • 4 reacties
  • 420 Bekeken

Ik heb tot mijn grote ongenoegen buitenlandse kosten gemaakt omdat ik een nummer vanuit het buitenland opnam. Ik heb direct opgehangen en nu schijnt het twee keer gebeld te zijn. Ik baal hier verschrikkelijk van want ik wil helemaal niet gebeld worden door een buitenlandse Tsjechische nummer of iets dergelijks.
icon

Beste antwoord door Thalina 23 januari 2017, 11:25

Hi Elroyg,

Ik kan mij voorstellen dat dit even schrikken is als je geen overige kosten had verwacht! Ik zie dat Skyrider al een aantal tips heeft gegeven om dit in de toekomst te voorkomen (dankje!). Ik wil je allereerst verwijzen naar het topic dat we hebben over gebeld worden door een onbekend buitenlands nummer. Het advies van T-Mobile blijft om geen oproepen te beantwoorden afkomstig van buitenlandse telefoonnummers die je niet kent en om deze nummers ook niet terug te bellen. T-Mobile kan er niets aan kan doen als je zelf het nummer terugbelt. Wij verbreken wel na twee uur automatisch de verbinding om hoge kosten door misbruik te voorkomen.

Op jouw My T-Mobile zie ik op 21-01-2017 om 18:09 uur en om 18:18 uur naar dit nummer hebt gebeld. Kun je eens in jouw belgeschiedenis kijken of je dit nummer per ongeluk hebt gebeld? Misschien dat het een broekzak gesprek is geweest? Hoe laat kreeg jezelf het telefoontje? Was dit van hetzelfde nummer? Wat hoorde je toen je opnam?

Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen!
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 4
Badge +9
Goedemiddag Elroyg.

Ik snap heel goed dat je hier van baalt. Hoewel ik je niet verder kan helpen i.v.m de kosten, (Een moderator kan je hiermee wel verder informatie over geven) kan je (indien je zelf wilt) Bellen, gebeld worden en sms versturen in het buitenland laten blokkeren.

Ga daarvoor naar My T-Mobile Instellingen, scroll naar beneden en zoek naar "Blokkades", en zet "Bellen, gebeld worden en sms versturen in het buitenland" op blokkeren.

Let er wel op dat je zelf dan ook niet meer kan bellen/sms'en naar het buitenland.

Verder (indien je dit niet wilt) is het aan te raden om:

• Zulke nummers niet op te nemen (dat spreekt voor zich)
• Nummer handmatig te laten blokkeren
-> iOS: Personen en telefoonnummers blokkeren
-> ongewenste telefoonnummers in Android blokkeren

Vriendelijke groeten,
Skyrider
Reputatie 6
Badge +17
Hi Elroyg,

Ik kan mij voorstellen dat dit even schrikken is als je geen overige kosten had verwacht! Ik zie dat Skyrider al een aantal tips heeft gegeven om dit in de toekomst te voorkomen (dankje!). Ik wil je allereerst verwijzen naar het topic dat we hebben over gebeld worden door een onbekend buitenlands nummer. Het advies van T-Mobile blijft om geen oproepen te beantwoorden afkomstig van buitenlandse telefoonnummers die je niet kent en om deze nummers ook niet terug te bellen. T-Mobile kan er niets aan kan doen als je zelf het nummer terugbelt. Wij verbreken wel na twee uur automatisch de verbinding om hoge kosten door misbruik te voorkomen.

Op jouw My T-Mobile zie ik op 21-01-2017 om 18:09 uur en om 18:18 uur naar dit nummer hebt gebeld. Kun je eens in jouw belgeschiedenis kijken of je dit nummer per ongeluk hebt gebeld? Misschien dat het een broekzak gesprek is geweest? Hoe laat kreeg jezelf het telefoontje? Was dit van hetzelfde nummer? Wat hoorde je toen je opnam?

Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen!
Dankjewel, mijn vraag is beantwoord. Bedankt voor de snelle reactie
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Elroyg,

Fijn om te horen dat het hiermee is beantwoord! Als je in de toekomst nog eens ergens een vraag over hebt, laat het gerust weten hier op het forum. We helpen je graag!

Reageer