Vraag

Kosten buitenland

• 16 maart 2020
  • 17 reacties
  • 927 Bekeken

• is een Master Poster
  • 10 reacties

Ik heb op de rekening van maart 2x sms verstuurd vanuit Duitsland naar Nederland die in rekening zijn gebracht. 

Op de huidige periode staan ook kosten, bellen vanuit Duitsland naar Nederland (T-Mobile samen) die ook in rekening zijn gebracht.

Ik denk dat deze kosten niet terecht zijn, maar weet het niet zeker. Graag een kijkje in de factuur van jullie zijde en een respons hierop.

Alvast bedankt.

Martijn

17 reacties

Reputatie 7
Badge +18

In principe is bellen en sms'en vanuit Duitsland naar Nederland gewoon uit je bundel. Ben je niet al over je bundel heen?

Nee

Reputatie 7
Badge +20

Hi @MarWes 

Ik ben direct voor je gaan kijken en zie op My T-Mobile staan dat er kosten zijn gerekend voor bellen in Duitsland. Wij kunnen in dit geval het beste je factuur afwachten om te zien of de kosten wel berekend zullen worden op je factuur en wat de reden daarvan is. Geef je een seintje zodra je nieuwe factuur online is? Dan kijk ik graag met je mee!

Hoi Hajar,

Op de vorige factuur (ik meen feb.) worden ook kosten berekend die binnen de bundel vallen.

2x sms vanuit Duitsland.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @MarWes 

Als je je factuur erbij pakt via My T-Mobile>facturen dan zie je dat er in februari geen kosten buiten de bundel zijn gerekend. Waarschijnlijk stonden die ook in je verbruiksstatus, maar is het niet gerekend op je factuur. Daarom kunnen we voor de kosten van maart ook eerst de factuur afwachten. Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt. 

Hallo,

Vandaag de factuur van 19 maart (901373310926) ingezien en daar worden toch 2x sms kosten vanuit Duitsland berekend. Graag factuur aanpassen.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @MarWes 

Ik zie op je nieuwe factuur inderdaad kosten voor sms in Duitsland. Om je tegemoet te komen heb ik 1 euro vergoed en dit zal zichtbaar zijn op je eerstvolgende factuur. Die wordt dan 1 euro minder. Hopelijk is hiermee alles naar wens!

Bellen in het buitenland ‘a € 4,07 is in rekening gebracht, de € 1,00 is wel in mindering gebracht.

Hoe gaan we dit oplossen?

mvg,

Martijn

Reputatie 7
Badge +20

Hi Martijn,

Bedankt voor het doorgeven. Ik heb bij deze de kosten voor bellen in het buitenland vergoed. Je zal een vergoeding terug zien van 4,07 op de volgende factuur. Hopelijk is hiermee alles weer naar wens!

Het is niet anders…. 

Ik zie dat er op 20 juli 0m 20:00 uur kosten zijn berekend voor het bellen vanuit Duitsland. 

Zouden jullie kunnen nazien waarom er kosten zijn berekend?

15-07-2020 20:00 TEL 316******* Duitsland 21:03 min  

€ 6,59

Reputatie 7
Badge +20

Hi @MarWes 

We moeten daarvoor je factuur afwachten en dan kunnen we zien waardoor er kosten zijn berekend. Je hebt namelijk 300 belminuten en het kan goed zijn dat je over de 300 minuten bent en dan worden er kosten berekend. Als het onterechte kosten zijn dan zullen we dat uiteraard corrigeren. Geef je een seintje wanneer je factuur online staat? Dan kijk ik graag met je mee!

Ik had zojuist een nieuwe bundel dus dat kan direct overboord.

We wachten het wel weer af...begin het wel beu te worden dat ik om de paar maanden hier moet zijn omdat T-Mobile zijn zaakjes niet in orde heeft en ik weer achter jullie aan moet zitten.

Het zal ook nooit andersom zijn dat er te weinig wordt afgerekend….nee de klant pakken we !!!

Inmiddels is de factuur te bekijken en er staat 7,50 aan kosten bellen vanuit het buitenland wat niet terecht is.

En ik denk dat bellen naar vaste nummers 6,85 ook niet klopt omdat de bundel nog niet op was.

Graag jullie reactie.

Reputatie 6
Badge +8

Hi @MarWes 

Hier ben ik gelijk achteraan gegaan! Geen zorgen, alle kosten die in rekening zijn gebracht kloppen. Het kan soms wat verwarrend zijn, vooral met kosten die gemaakt worden in het buitenland. Dit ga ik je uitleggen! :smile: Op de factuur van 19/8 staan gebruikskosten die eigenlijk thuishoren op vorige factuur, gezien de kosten zijn gemaakt op 15/7. Het komt wel eens voor dat de buitenlandse provider het wat later doorgeeft, waardoor ze op de volgende factuur worden berekend. Op de vorige factuur ben je buiten jouw bundel gegaan, dit is de reden waarom de kosten van 15/7 buiten de bundel zijn berekend. Tot slot is bellen en internetten vanuit NL naar EU nummers niet inbegrepen zit in jouw abonnement. Ook hiervoor worden dus kosten in rekening gebracht. Hopelijk heb je zo voldoende duidelijkheid over jouw factuur? Mocht je nog andere vragen hebben, dan weet je me te vinden!

Op de factuur van September 901387623936, staat 2x sms vanuit Duitsland.

Totaal 0,60 euro cent. Graag controle of dit correct is, zo niet dan credit van deze kosten.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @MarWes 

Ik heb 0,60 cent vergoed en dit zal zichtbaar zijn op je eerstvolgende factuur. Hopelijk is hiermee alles naar wens!

Reageer