Beantwoord

Kosten gemaakt door 09090400450 ??

• 20 maart 2016
  • 7 reacties
  • 1229 Bekeken

Hallo leden,

Ik heb een kleine 2/3 weken een app gedownload voor me zoontje van 4, een tandarts spelletje. Vandaag keek ik op mijn t-mobile app zie ik tot mijn verbazing dat er 106 euro overige kosten gemaakt zijn. Ik ben rond gaan kijken en ik kom uit op de app want er wordt soms reclame getoond en als je erop klikt wordt het nummer 09090400450 gebeld. Blijkbaar heeft me zoontje niks doorgehad en op deze manier grote overige kosten gemaakt

Mag dit zomaar? heeft iemand hier ervaring mee?
icon

Beste antwoord door Poco-Loco 20 maart 2016, 19:18

Helaas is het probleem van "reclame" op smartphones vrij groot...

Of het mag is een geheel andere discussie, maar persoonlijk vind ik het belachelijk hoe sommige trucjes je veel geld kosten.

Even ter controle, zijn het belkosten of zijn het ongewenste sms'jes?

In het geval van smsjes kan je die optie (betaalde sms-diensten) uitzetten, maar ik raad je eigenlijk aan om sowieso even in je My T-Mobile te duiken en daar goed te kijken naar welke diensten van jouw wel en niet mogen.

Dan als laatste, ik ben erg voor stimulatie en uitdaging op jonge leeftijd, maar is een oude smartphone misschien niet een iets veilige optie? Ook gezien dat je zo Wi-Fi only kan forceren en een flinke dosis filter erop los kan laten? Beetje voor de financiële zijde, een beetje voor uhm, het internet en een beetje om ook te voorkomen dat je eigen telefoon straks wat kuren gaat vertonen 😉
Bekijk origineel

7 reacties

Helaas is het probleem van "reclame" op smartphones vrij groot...

Of het mag is een geheel andere discussie, maar persoonlijk vind ik het belachelijk hoe sommige trucjes je veel geld kosten.

Even ter controle, zijn het belkosten of zijn het ongewenste sms'jes?

In het geval van smsjes kan je die optie (betaalde sms-diensten) uitzetten, maar ik raad je eigenlijk aan om sowieso even in je My T-Mobile te duiken en daar goed te kijken naar welke diensten van jouw wel en niet mogen.

Dan als laatste, ik ben erg voor stimulatie en uitdaging op jonge leeftijd, maar is een oude smartphone misschien niet een iets veilige optie? Ook gezien dat je zo Wi-Fi only kan forceren en een flinke dosis filter erop los kan laten? Beetje voor de financiële zijde, een beetje voor uhm, het internet en een beetje om ook te voorkomen dat je eigen telefoon straks wat kuren gaat vertonen 😉
Het is een 0909 nummer. Het kost 1 euro per minute. Als je als kind op de reclame drukt dan wordt er direct gebeld en kost het je direct al geld. Beetje vreemd allemaal. Ik heb Apple ook een mail gestuurd en hopelijk kunnen zij hier iets mee. Volgens consumentenbond mag het niet en kun je geld verhalen bij Apple.
Hmmm, de consumentenbond is soms wat te happig op "dat mag niet", dus ik wil je hoop een beetje tempereren, al hoop ik wel dat je alles terug krijgt.

Laat het vooral weten en kijk ook even of je dat nummer kan blokkeren / in welke mate zijn betaalde nummers belangrijk voor je? Je kan het 'standaard' blokkeren en ontgrendelen als je een keer zou moeten bellen, maar dat ligt natuurlijk wel aan jouw belgedrag. (om toekomstige kosten te voorkomen vanuit deze wijze).
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Hamidkhan,

Begrijpelijk dat je bent geschrokken van deze hoge kosten! Ik zie dat Poco-Loco al het een en ander heeft verteld (bedankt). Goed dat je contact hebt opgenomen met Apple hierover. Ik heb in ieder geval een blokkade geplaatst op 0906 en 0909 nummers, om hoge kosten in de toekomst te voorkomen. Verder heb ik je nog een privébericht gestuurd met meer informatie. Kun je daar even naar kijken?

Houd je ons op de hoogte van een reactie van Apple?
Reputatie 3
Zo'n spelletje lijkt nog duurder te zijn dan de tandarts!
Ik heb juiste informatie naar Apple gestuurd. Ze gaan het onderzoeken. Ik ga dat even afwachten. Hopelijk kunnen ze einde maken aan dit soort praktijken
Reputatie 7
Badge +20
Hi Hamid,

Goed dat je dit hebt doorgezet naar Apple. Houd je ons op de hoogte? Ben benieuwd naar de uitkomst.

Reageer