Vraag

kosten internet buitenland onterecht

• 8 augustus 2020
  • 3 reacties
  • 261 Bekeken

ik zie dat ik extra kosten heb van 60,50 boven op mijn maandelijkse abbonnement. ik ben momenteel in het buitenland maar heb mijn mobiel netwerk niet ingeschakeld waardoor het onmogelijk zou kunnen zijn dat ik internet gebruikt zou hebben. Daarnaast heb ik geen bericht gekregen dat ik buiten mijn bundel zou zitten of een bericht dat ik in een land zou bevinden waar ik geen recht heb op mijn bundel. ik heb momenteel een van de hoogste abbonementen bij jullie en betaal maandelijks meer dan 66 euro en dan zie ik extra kosten van 60,50 wat niet mogelijk kan zijn. als er iets fout gaat is het gelukkig beperkt gebleven aangezien het anders zwaar had kunnen oplopen.graag verwacht ik van jullie dat jullie dit probleem onderzoeken waar het fout gaat en oplossen. bijvoorbaad dank. 

Daarnaast heb ik dit op de mail gezet naar tmobile en in de bevestigingsmail stond dat er binnen6 dagen gereageerd zou worden we zijn nu ruim 2 weken verder en heb hier helaas nogsteeds geen reactie op gekregen.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +17

In de T-Mobile app zou ook moeten staan waar die €60,50 aan verbruikt is of via de website is dat ook te bekijken.

Vervolgens kan je zelf in je telefoon nagaan of dat wat de app/website aangeeft klopt of niet.

Reputatie 4
Badge +5

De €60,50 is de wettelijke billshock preventie na dat buiten de bundel bedrag wordt het internet afgesloten. Juist bedoeld dat als jouw telefoon zonder dat jij je ervan bewust bent data gebruikt. Vroeger liep dat door en kwamen mensen met duizenden euro's kosten thuis.

Waarom jouw telefoon data gebruikt kan een provider niet zeggen. Zij mogen niet IN de datastroom kijken. Maar wellicht dat je dit in je toestel history kan vinden. Spook data bestaat niet, die MB'tjes zijn gewoon verbruikt.

Reputatie 5
Badge +4

Als je mobiel netwerk niet hebt ingeschakeld dan ben je dus ook niet telefonisch bereikbaar. Of heb je alleen je data uitgezet? En wanneer heb je dat ingesteld, thuis voor vertrek of in het buitenland? Het kan mogelijk zijn dat je toestel al data heeft verbruikt voordat je de instellingen hebt aangepast.

Reageer